מגזין מפיק - "לא פלא שכל יחצ"ן בן 18 מקים לו חברת דיילות לאירועים ולקד"מ"

"לא פלא שכל יחצ"ן בן 18 מקים לו חברת דיילות לאירועים ולקד"מ"

מאת: קובי פרידמן ‏ 31/01/10

כבעליה של חברת NPR לשירותי דיילות וכוח אדם, קובי פרידמן מעלה נקודות לשיפור "התחום האפור", ומודה שגם לו יש חלק בדימוי הבעייתי ובתחלופת הדיילות שבו. דעה.

העולם האבסורדי של שירותי כח האדם לאירועים ולקד"מ

 

 

 

תקציר ישיבת הנהלה טרם כנס המשתחררים של אחת החברות הגדולות שמדי שנה מציגות בכנס :

 

מורן: אוקי בדקת את הביתן הכול סבבה?

רוני: כן סבבה לגמרי הספוטים במקום הכול במקום

מורן: המתנות לחיילים מוכנות?

רוני: מחר ב7 וחצי הכול מגיע נשאר רק האריזה בשקיות

מורן: מממ אריזה?!...הדיילות יעשו את זה

רוני: כן .....סגרנו דיילות?!

מורן: יו איך שכחנו לסגור דיילות?!

רוני: טוב בואי נרגע נעלה מכרז מהיר במפיק ניקח את ההצעה הכי זולה ויהיה בסדר)נקווה).

מוכר לכם התסריט? גם אם בניו-אנס אחר גם אם בתנאים אחרים או בתחומים אחרים, אני בטוח שהקונספט והמסגרת עברו לידכם לא פעם ולא פעמיים.

 

אז תנו לי לתת לכם, אנשי עולם ההפקה והקד"מ, פלאש ניוז שכזה :

"אנחנו (חברות שירותי הכח אדם) האחרונים לסגור אבל הראשונים לפגוש - בשטח".

 

אני מציע לכל מי שעוסק בתחום לשנן את המשפט הזה בכל פורמט סד"פ (סדר פעילות) של הפקה או בכל תהליך בניית קמפיין.

 

 

 

תחום אפור, דימוי בעייתי

 

ועכשיו לעיקר. הגיע הזמן שמישהו יקים קול צעקה. קשה להבין לגמרי אחרי כל-כך הרבה זמן האם זאת הביצה או התרנגולת שהביאו למצב בו עולמם של העוסקים בתחום כל כך אפור, האם זה אנחנו שזלזלנו בתחום ובעצמנו או האם אלו מקבלי השירות ששמו בסדר העדיפויות את אלמנט כוח האדם תמיד בתחתית השרשרת. אם נעמיק בזה, ההיגיון הפשוט אומר שזה הדבר האחרון שכדאי לעשות.

 

כל פעילות שיווק שנעשית, כל הפקה שמתוכננת מושקעים בה כל כך הרבה מחשבה, קריאייטיב, תכנון, עיצוב, כסף - בסופו של דבר יקום וייפול על הדיילת שתאחר, שתבריז או שלא תעשה את עבודתה נאמנה.

 

כשחושבים על זה, הרי בכל פעילות שתצרו ובכל הפקה שתרימו - הזיכרון של הלקוח יהיה טמון במפגש הבין אישי עם המקדמים ועם ואותן דיילות בשטח. לעומק החוויה יש ערך מוסף גבוה. חשבו על זה, לפעמים, גם בפעילות שהחוויה בה היא 90 אחוז - לולא הדיילות שיקדמו אותה כראוי, כנראה שגם היא לא תהיה אטרקציה.

 

נכון, גם אנחנו העוסקים בתחום תרמנו רבות לדימוי הבעייתי, לתחלופת נותני השירות ולמקצועיות התחום כפי שנעשה בישראל.

 

לפעמים אני סבור, שאני ושותפי לתחום אולי היחידים להעריך את העבודה בתחום האפור הזה. לא פלא שכל יחצ"ן בן 18 מקים לו חברת דוגמניות/דיילות.

 

הרי במינימום הדרישות אותם הלקוחות היום דורשים לא צריך תהליך גיוס מקצועי או תוכנית שימור כוח אדם ראויה או מחשבה מעמיקה על התאמת הכוח אדם לאירוע, אלו רק חלק מהתהליכים שבפן המקצועי בעולם הכח אדם הרציני והמקצועי לוקח שנים ללמוד אותם, ויותר מזה ליישם אותם.

 

בשם עמיתיי לתחום הגיע הזמן לומר ולהזכיר לכל נפש הנוגעת בעקיפין או במישרין בתחום הפקת האירועים, הכנסים והקד"מ (וכן גם בשם רכזי ומנהלי כוח האדם בחברות קד"מ) עבודתנו אינה מובנת מאליו ואל נא לשים אותנו כמי שאחרונים להיערך לפקודת עבודה או לשירות של שירותי כח אדם.

 

 

הדיילת תספוג את הקיצוץ בתקציב

 

כמו שציינתי קודם, אנו הראשונים לפגוש בשטח את הלקוח והאחרונים לשכוח, לטוב ולרע, אז בואו נחזיר את הכבוד לתחום, לעוסקים בו, ובסופו של יום הכול יחזור אליכם בחזרה.. פעילות והפקה מוצלחת נשענת על רמת הכח אדם ולקוח מרוצה יזכור לכם את זה תמיד.

 

העמידו לכם פרמטרים בבחירת כוח האדם, שמרו על מרחב זמן הגיוני להעמדת מצבת כוח האדם לפעילות ואל תקצצו בתקציב הכח אדם כי משמעות הדבר היא פגיעה ישירה ברמתו.

 

תשלום נמוך מהרגיל לשירותי דיילות לעולם לא ירד מרווח החברה (כן, מסתבר שגם אנחנו צריכים להרוויח, ואין לנו עמלות הפקה) אלא משכר הדיילת - אל תשאלו בדיעבד למה הדיילת בת ,16-18 אחרי שחיפשתם חברה שתעמוד בתקציב  שעתי של  שווארמה וקולה (שווארמה בפיתה ולא בלאפה – כי זה כבר קצת יותר יקר...).

 

 

 

 

הכותב הינו בעלים של חברת NPR שירותי הדיילות

 

 

 

(בצילום המסגרת: דיילות - אילוסטרציה, יח"צ)

 

 

 

 

 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

שוב עוברים על ההנחיות?

שוב עוברים על ההנחיות?

"ח"כ אביגדור ליברמן נכנס לבידוד לאחר שבנו נדבק בקורונה בחתונתו – שנערכה ביום שני שעבר • מהמטה של ליברמן נמסר: "טקס החופה התקיים במ

דרייב אין לכל המשפחה -אלף עד טף

דרייב אין לכל המשפחה -אלף עד טף

כל מה שצריך לדעת על הקמת מתחם דרייב אין - חברת אלף עד טף 073-7575765

מועדון היי טוק זון במבצע גיוס משולב עם שוברים למסעדות

מועדון היי טוק זון במבצע גיוס משולב עם שוברים למסעדות

מועדון 'הייטקזון' מציע שובר בסכום של 300 שקלים למימוש בעשרות מסעדות שף. בעוד המסעדנים בישראל נאנקים תחת עול החובות והיעדר האופק

כל הרעיונות להרמת כוסית מוצלחת

כל הרעיונות להרמת כוסית מוצלחת

כל מה שצריך לדעת על הרמת כוסית לראש השנה + מקומות וספקים להרמת כוסית לראש השנה

ליווי חינמי לסגירת האירוע שלכם, השאירו פרטים כאן:

שדות חובה *

X

מארגנים אירוע?

תשאירו לנו את כאב הראש! השאירו פרטים
או התקשרו 073-7030100
מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם * השירות ניתן ללא תשלום
* השירות ניתן ללא תשלום