EXPO VIEW - מדור התערוכות: תעשיית התערוכות לאן

מאת: יצחק שלו ‏ 25/08/09

מדור התערוכות הבינלאומי של חדשות 'מפיק' מציג הפעם: עתידה של תעשיית התערוכות בעולם.

הרבה גבות הורמו בעת המשבר הכלכלי באירופה בשנות השמונים, כאשר במהלכו, מרכזי התערוכות בגרמניה נכנסו להשקעות עצומות בהרחבת שטחי התצוגה.

 

למה עכשיו? שאלו. מי יציג ? העולם הולך למיתון! והגרמנים לא נתנו לעובדות לבלבל אותם. הם ידעו שהמשבר יחלוף ובעקבותיו תבוא תנופה כלכלית וחברות ירצו יותר מבעבר להציג בתערוכות ויש להכין את התשתיות עבורם.

הם צדקו כמובן וחיזקו בכך את הכלל לפיו משבר כלכלי הוא הזדמנות לבעלי אמצעים.

 

 

נתונים

סקר שנערך על ידי חברת הייעוץ רולנד ברגר הגרמנית מלמד כי הגידול השנתי הממוצע בתעשיית התערוכות העולמית בעשור האחרון (1998 – 2007) שעמד על 4.5 אחוזים, התייצב על 0 אחוזים בשנת 2008 .

 

מאחר שמדובר על ממוצע, מעניין להיכנס אל עומק הנתונים משום ששם מגלים כי בגרמניה הגידול היה 7 אחוז ואילו בארה"ב נרשמה באותה שנה, ירידה של 3.1 אחוז . מעבר לזאת, שוב נרשם גידול בשטחי התצוגה החדשים בגרמניה.

 

הסקר מראה עוד  כי ל – 20 החברות הגדולות בעולם, לארגון תערוכות נתח שוק של 45 אחוז והוא צפוי לגדול בשנה קרובה ואילך, בעטיו של המשבר הכלכלי.

 

לסיבה לכך יש שם: מיזוגים ורכישות. החברות הגדולות החלו כבר בהליך של מיזוגים ורכישות של חברות קטנות מהם, שנקלעו למשברים עקב ההאטה הכלכלית. המחירים זולים היום מבעבר.

 

 

שחקנים חדשים

למרות חוזקן של אותן חברות, צפוי כי בזמן הקרוב נראה גם שחקנים חדשים בדמות חברות מדיה ענקיות וחברות להוצאה לאור שצפויות, באופן סינרגטי, להיכנס אל תעשיית התערוכות. נראה כי אין להן ברירה אלא להרחיב את סל מוצריהן.

 

 

חשיבות המיתוג

כאמור, תעשיית התערוכות של גרמניה צפויה להמשיך ולגדול, אך לא רק בשל החזון והרחבת התשתיות אלא גם מסיבות תדמיתיות. מרכזי התערוכות שם, בסיוע מסיבי של הממשלה הפדרלית, דאגו במשך השנים למתג את התערוכות כ"חשובות בעולם".

 

עתה, כאשר המציגים והמבקרים מכל העולם שוקלים את הוצאותיהם לשיווק ביתר הקפדה, הנטייה היא להשתתף בתערוכות החשובות ביותר. הדברים אמורים במיוחד במציגים ומבקרים ממדינות חלשות יחסית. ישראל כלולה בהן, כמובן.

 

בשנת 2012, צופה הסקר, כי 20 החברות המובילות בעולם יגדילו את חלקן ל - % 50 מכלל תעשיית התערוכות העולמית. "הגידול הוא הכרחי כדי להבטיח את העתיד" מדגיש נורברט סטוק מנכ"ל חברת הייעוץ.

 

הסקר צופה כי הגידול ינבע מהרחבת הפעילות של החברות המובילות בעיקר בשווקים כמו סין, הודו, רוסיה ואיחוד האמירויות. בשתי הראשונות נמצאים הצרכנים ובשתי האחרונות מצוי הכסף.

 

 

 

 

הכותב הוא המו"ל של מדריך איטקס לתערוכות וירידים בעולם ומנוע החיפוש לתערוכות בעולם.  

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

מקומות להרמת כוסית לפסח

מקומות להרמת כוסית לפסח

במהלך חול המועד פסח תערוכת הרכב של ישראל תחזור לגני התערוכה בשנה ה - 31 לקיומה, ותציע חוויה עמוסה בכוכבות מוטוריות ופעילויות לכל ה

האטרקציות החדשות באילת

האטרקציות החדשות באילת

לאחר שהעיר אילת התחדשה בשדה תעופה בינלאומי "רמון", החלה עיריית אילת לעבוד באופן רשמי על פרויקט פינוי נמל התעופה, במטרה להפ

אוטומוטור 2019

אוטומוטור 2019

במהלך חול המועד פסח תערוכת הרכב של ישראל תחזור לגני התערוכה בשנה ה - 31 לקיומה, ותציע חוויה עמוסה בכוכבות מוטוריות ופעילויות לכל ה

צמאה תל אביב - הפסטיבל המצליח לראשונה בתל אביב

צמאה תל אביב - הפסטיבל המצליח לראשונה בתל אביב

צמאה תל אביב - הפסטיבל המצליח לראשונה בתל אביב, עם שולי רנד, נתן גושן, שי צברי ואברהם פריד, האנגר 11 נמל ת"א, 17-18 במרץ‬

השאירו פרטים לקבלת הצעת מחיר ותיאום פגישה

שדות חובה *

X

מתכננים אירוע?

תנו לנו למצוא עבורכם את הספקים המושלמים
מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם * השירות ניתן ללא תשלום