מתכנית אסטרטגית לאווירה מדויקת

מאת: חדשות מפיק ‏ 08/07/18

מירי שטורפר, מפיקת אירועים עסקיים ובעלת חברה לפתרונות שיווק, פותחת צוהר לעולם המרתק אך המאתגר ביותר של עולם ההפקות.

מירי שטורפר, מפיקת אירועים עסקיים ובעלת חברה לפתרונות שיווק, פותחת צוהר לעולם המרתק אך המאתגר ביותר של עולם ההפקות.


ספרי לנו קצת עליך

"אקדמאית, נשואה + 3, בעלת חברת MSM העוסקת בפתרונות שיווק ובהפקת אירועים עסקים וחוויתיים לעובדים וללקוחות.

מאיזה רקע מקצועי את מגיעה?

"למעלה מעשר שנים ניסיון בענף המלונאות, פתיחה של בתי מלון כדוגמת: דיויד  אינטרקונטיננטל, היאט ירושלים, היאט ים המלח, מצודת דוד, ממילא, ענבל ועוד.

"למעלה מ-20 שנה אני בעלת חברה למתן פתרונות שיווק ו Marketing Communications Agency במיקור חוץ והפקת אירועים עסקיים בעיקר לתעשיות ההייטק והמדיקל.

עם כל היצע האטרקציות שיש היום, נדרש.ת מפיק.ת אירועים להיות חדשני, מקורי ויצירתי בתוך גבולות תקציב שדווקא עם חלוף השנים הולך ומצטמצם. איך את מתמודדת עם האתגר הנ"ל?

"בעיקר עם המון יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסא תוך ניצול משאבים פנימיים של כתיבת תוכן, עיצוב ומיתוג אירועים, איתור ספקים ממקור ראשון במטרה לחסוך עמלות ביניים והעסקת ספקים חיצוניים במיקור חוץ על מנת להוזיל עלויות שוטפות לעסק וללקוח.

עבודת מפיק.ת אירועים עמוסה ומורכבת מאוד וכל זאת לרוב בתנאי לחץ. איך זה מסתדר עם חיי משפחה וגידול ילדים?

"
ללא ספק דורש 'ג'ינגול' מלא של כל הכדורים. לפעמים 'חלקם נופלים' (כפי שציינה אתמול בכנס לב האשה שהפקנו, אחת ממנכ"ליות בתי החולים הגדולים בארץ). כשילדיי היו קטנים ללא ספק היה יותר קשה ומאתגר ולכן נעזרתי רבות במטפלות שקיצרו שנים מחיי אבל לא היתה ברירה, כשגדלו בעלי היקר נרתם יותר למלאכה, זאת במקביל לחינוך לעצמאות מחד ולזמן איכות מאידך.

"הקפדתי על תקשורת שוטפת עם הילדים כשהם יודעים ובטוחים בסדרי העדיפות שלי כי ברגע שהם צריכים משהו אני תמיד שם. תמיד התנדבתי בכל הוועדים והאירועים בבתי הספר, כך שהייתי מאד מעורבת בחייהם ושוב הם יודעים שכשהם צריכים אני שם קודם כל ומעל הכל!
ובעיני הכי חשוב זה להוות דוגמא אישית ולהשקיע בעבודה קשה ובחריצות והיום אני רואה שכל השלושה הולכים בעקבותיי ומסייעים בהפקות ומארגנים את כל הפרטים - קטנים כגדולים  בצופים, בצבא ובמקום העבודה.

תארי כמה אירועים שאת הכי מתגאה בהם.

"קצת קשה לבחור, זה כמו להגיד איזה ילד אתה הכי אוהב. אנחנו משתדלים שכל אירוע יקבל אופי וצביון אחר ולא יוצא לנו למחזר את אותו קונספט. בכל מקרה אני מאד גאה בשני אירועים שהפקנו לחברת בלורן, העוסקת בפרזול, ייצור ועיצוב ארונות מטבח, ופתרונות אכסון מתקדמי. האירועים בוצעו בהפרש של כמעט עשר שנים אחד מהשני . בשניהם מדובר היה באירוע השקה. הראשון השקת אולם תצוגה ובשני כבר דובר על השקת מפעל מרשים מאד בראשון לציון. לאור ההצלחה הלקוחה זכרה אותנו ופנתה אלינו, כאמור עשר שנם אחרי – מאד ריגש אותנו! באירוע השני גם הוחלט בהתראה של שבוע בלבד להוסיף עוד אירוע אחד אחרי השני. הראשון לקהל יעד של נגרים והשני למעצבי פנים ואדריכלים ערב אחרי ערב. בשני האירועים עבדנו בתנאי שטח מאתגרים ויצרנו למעשה אולם אירועים בחללי העבודה של החברה.


אירוע בלורן


אירוע בלורן


אירוע בלורן

"אירוע נוסף שאני מאד גאה בו הוא אירוע השקת הבניין של חברת ONE1 שאותה ליווינו כמעט עשור החל מהיותה חברה קטנה של 30 עובדים עד להיותה ספינת דגל של עולם ה IT וכיום החברה מונה למעלמה מ-3000 עובדים . באירוע ההשקה יצרנו קונספט One1 Home for IT ובנינו במתחם הבניין בית ענק על חדריו השונים כאשר כל חדר היה בחסות שותף עסקי אחר שקיבל חשיפה אדירה לעולם התוכן שו בנוסף לחיבור עם ONE1 החיבור היה מושלם ולמעשה למעלה מעשור הענקנו גם פתרונות שיווק על בסיס ריטינר חודשי, מה שאפשר לנו הכרות מעמיקה עם כל החטיבות , חברות הבנות והצרכים העסקים שיווקים של הקבוצה  וגם הפקנו עבורם את אירועי הלקוחות והעובדים . בין היתר צרנו מסורת של אירועים שנקראת One1 show – סדרת אירועי ענק באולמות סינמה סיטי עוד לפני שהפך הדבר למובן מאליו.  

"עוד פרויקט שאנו יוזמים ומלווים כבר 5 שנים הוא ועידת לב האשה Cardio Femme, מותג שבנינו מאפס בשיתוף פעולה עם ד"ר אביטל פורטר, מנהלת מרפאת לב האשה במרכז הרפואי רבין, במטרה לעודד מודעות לאבחון וטיפול בקרב רופאים בכל הקשור למחלות לב בנשים – גורם התמותה מס' 1 בעולם ובארץ! אנו אחראים על כל אספקט בתכנון ובביצוע של הכנס משלב גיוס החסויות (תוך לקיחחת סיכון עסקי תקציבי) ועד קביעת התכנים ואיתור המרצים. השנה גם הקמנו פרס למחקר המצטיין בנושאים הרלוונטיים ואירחנו מנהלת בכירה מגוגל העולמית שבאה להרצות על 'יחסי מטפל – מטופל' בעידן של רשתות חברתיות כאשר היא ריגשה מאד את הקהל בכך שהיא  עצמה חולת לב מגיל 19.

"לקוח נוסף שלנו שאנו מאד גאים בעבודה רבת שנים מולו הוא חברת HP ובמאי שנה שעברה הפקנו עבורם אירוע מקסים ומיוחד שכלל שני ארועים למעשה: בוקר וערב לשני קהלי יעד שונים. במסגרת האירוע תכננו במה ענקית ומרשימה להצגת מגוון עולמות התוכן של החברה החל ממחשוב אישי, מדפסות, אביזרי הדפסה, מחשבים ניידים, תחנות עבודה, אבטחת מידע כל זה באולמות חוויה שונים: אולם של משחקים אינטראקטביים, תצוגת אופנה, אומן חושים, חנות אביזרים, תערוכת מוצרים. הקהל למעשה עבר בין האולמות שמע הרצאה קצרה ובעיקר נהנה מהחוויה והפתעה שחיכתה לו בכל אולם.


אירוע HP

 "במקביל לאירועים הגדולים אנו מאד נהנים גם מהפקת אירועי בכירים קטנים, בוטיקים, ממוקדים  ואיכותיים . רק לאחרונה אירחנו את מנכל HP העולמי ואת מנכ"ל מקאפי העולמי. אירוע נוסף אנו מאד גאים בו הוא מסע לטוסקנה במכוניות פרארי למשווקים המובילים של מוצרי HP.

איך הגעת לתחום והאם את ממליצה למי שמתעתד להיכנס להפקות אירועים לרכוש השכלה פורמלית או "להתגלח" ולצבור ניסיון?

"הגעתי לתחום אחרי כמעט 10 שנים בתחום המלונאות בתפקידי ניהול שונים. זאת למעשה הייתה האוניברסיטה הכי טובה שלי בחיים במסגרת עבודתי ברשת מלונות הייאט. ניהול במלון כולל בתוכו ניהול עסקי, שיווקי, ארגוני, משאבי אנוש, מזון ומשקאות, תכנון אטרקציות וטיולים, אירועים לאורחי המלון, עבודה מול ספקים, שותפים עסקיים ועוד. להיות עצמאית היה חלום ילדות שידעתי בוודאות שיתגשם ואכן בגיל 30 נתתי לעצמי מתנה והייאט היו הלקוח הראשון שהביע אמון (מודל שאחר כך שוכפל בעוד מקומות בעולם – קרי שרותי מרקום במיקור חוץ).

"אני בהחלט ממליצה לדור הצעיר ללמוד את המקצוע אך במוסד לימודי המשלב הרבה התנסות מעשית. בענף הזה לניסיון בשטח יש חשיבות עליונה. כמו כן על מנת ליצור בידול חשוב להתמחות בעוד תחום שייתן ללקוח ערך מוסף. לדוגמא אנו משלבים את תחום הפקת האירועים מתוך נקודת מוצא שיווקית ולכן מעבר להיבטים הלוגיסטיים הכרוכים בתכנון והפקת אירוע אנו נכנסים לעובי הקורה של עולם התוכן של הלקוח ובעצם הופכים את האירוע לכל שיווקי לכל דבר. בנוסף אנו מעניקים שירותי שיווק דיגיטלי, רשתות חברתיות, כתיבת תוכן שיווקי, מיתוג ועיצוב ועוד.

ספרי על מקרה בו נאלצת לגלות יכולת אלתור גבוהה בגלל 'פשלה'.

"לאחרונה ערכנו אירוע לחברת הי טק שבגלל קצר חשמלי נפלה המערכת באולם דקות ספורות לפני כניסת הקהל. לצערי לקח למקום האירוע כ-45 דקות לתקן את התקלה ולכן נאלצנו לאלתר את החלק של המצגות באולם חדר האוכל. להפתעתי דווקא ה Back to Basics של פשוט להקשיב לנואמים יצר הקשבה מלאה ללא הסחות דעת של פלאפונים וכד' המתאפשרת באודיטוריום חשוך... בסוף התקלה תוקנה והחלק החשוב שעבורו הכנו סרטוני מצטיינים וכד' שודר כרגיל והאירוע הסתיים בהצלחה. 



אירוע BMC 


אירוע BMC

איך אירוע עסקי תואם את רוח תדמית הארגון והיעדים השיווקיים שלו?

"כבר בשלב הראשון או קודם כל ומעל הכל עורכים הכרות מעמיקה עם התכנים הקשורים לעולם התוכן של הלקוח. אנו עורכים מחקר קצר של המסרים המרכזיים, המטרות העיקריות, מיפוי קהלי היעד, המסרים השיווקיים החוץ ופנים ארגוניים, מיפוי מתחרים ועל בסיס כל הנתונים הללו "תופרים" את הקונספט, בוחרים את המיקום, קובעים את תוכנית ההרצאות, האומנים, האוכל, העיצוב והדקורציה, משלב ההזמנה ועד המתנה והכי חשוב גם השלב של סכום האירוע ליצירת לידים והמשך דיאלוג עם האורחים .

איך את יוצרת אווירה ספציפית לפי דרישת הלקוח? מה הכי משפיע עליה?

"יצירת האווירה היא כמובן נגזרת של התוכנית האסטרטגית שהוגדרה עם הלקוח. אנחנו כאן קודם כל להגשים חלומות. עם זאת, הרבה פעמים דווקא אנחנו כאנשי מקצוע צריכים להגדיר ללקוח מה הכי נכון לו ולכוון אותו למקומות שישרתו אותו בצורה האופטימלית. שיתוף הפעולה וההקשבה ההדדית היא שמביאה לתוצאה המושלמת. אמון וכבוד הדדי הם הבסיס להצלחה!

יש לך ספקים קבועים או שאת מגוונת בבחירת הספקים? על אילו 3 ספקים מתחומים שונים את ממליצה מכל הלב?

"בהחלט שיש לנו גם ספקים קבועים שכבר הפכו לחלק מהמשפחה שלנו לדוגמא: קיטרינג 'עץ השדה', '
קלין לד', 'כספית', 'הליקון', 'סברס', 'זאפה', 'לאגו', 'סינמה סיטי', 'גיל טייכמן', אביבה אירועים ועוד רבים וטובים. עם זאת, בעידן טכנולוגי משתנה שבו המידע חשוף ורב ובתנאי שוק מאד תחרותיים אנחנו מחויבים להיות תמיד בחזית הטכנולוגית ובקדמה החדשנית ביותר ולהציע כל הזמן רעיונות חדשים ללקוחותינו ולכן אנחנו לא מפסיקים להתחדש בספקים חדשים וברעיונות יצירתיים.

מדוע החלטת להתמחות באירועים עסקיים לחברות הייטק ומדיקל? מה היתרונות בעבודות מולם ומה האתגרים?

"הזירה העסקית מאז ומתמיד אתגרה אותי מכיוון שהיא מאד מגוונת ומאפשרת לנו בכל אירוע להמציא את עצמינו מחדש. בעקבות הלקוחות השונים ועתירי הידע אנו לומדים תחומים רבים ומרתקים בין אם מדובר בעולם ה-
IT, תרופות וציוד רפואי חדשני, מחלות לב בנשים, מיחזור פסולת בניין, קוסמטיקה, אדריכלות ועיצוב, נדל"ן ועוד ועוד.


"היתרון המרכזי הוא הגיוון" - מירי שטורפר

"האתגרים טמונים בצורך לחדש ולהביא ללקוחות/עובדי החברה, את המסר המקצועי/ שיווקי באופן היוצר חווית לקוח מהנה וזכירה. האתגר בשימוש בכל החושים כדי להעביר מסר מקצועי הוא המנוע שעומד מאחורי כל פעילות שאנו מפיקים . בעידן רווי מסרים וגירויים הרף עולה כל פעם מחדש אך מאידך אנו תמיד שמחים להיווכח שבסופו של יום לא משנה אם אתה עומד מול פרופסור, מהנדס תוכנה, מנהל משאבי אנוש או פועל יצור כולנו חיה אנושית וחברתית שפשוט רוצה לשלב הנאה בכל עשייה ואנו מאמינים שלמידה תוך יצירת חוויה יוצרת תוצאה הרבה יותר טובה ולאורך זמן!

"האתגרים הם כמובן מגבלות התקציב, רגולציה, שיקולים פוליטיים ומאבקי כוח פנים ארגוניים, אך לעומת זאת מדובר ברוב המקרים בעבודה מול אנשי מקצוע שעובדים מתוך שיקולים ענייניים, לעומת שיקולים רגשים לדוגמה באירועים משפחתיים ולכן הגדרת המטרות הרבה יותר קלה לעיתים ועניינית.

"כאמור, היתרון המרכזי הוא הגיוון. העניין והיכולת לכמת תוצאות לא רק בסולם ההנאה אלא גם בתוצאות עסקיות מדידות של יצירת לידים ועסקאות המניבות תוצאות מוחשיות ללקוח.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

מקומות להרמת כוסית לפסח

מקומות להרמת כוסית לפסח

במהלך חול המועד פסח תערוכת הרכב של ישראל תחזור לגני התערוכה בשנה ה - 31 לקיומה, ותציע חוויה עמוסה בכוכבות מוטוריות ופעילויות לכל ה

האטרקציות החדשות באילת

האטרקציות החדשות באילת

לאחר שהעיר אילת התחדשה בשדה תעופה בינלאומי "רמון", החלה עיריית אילת לעבוד באופן רשמי על פרויקט פינוי נמל התעופה, במטרה להפ

אוטומוטור 2019

אוטומוטור 2019

במהלך חול המועד פסח תערוכת הרכב של ישראל תחזור לגני התערוכה בשנה ה - 31 לקיומה, ותציע חוויה עמוסה בכוכבות מוטוריות ופעילויות לכל ה

צמאה תל אביב - הפסטיבל המצליח לראשונה בתל אביב

צמאה תל אביב - הפסטיבל המצליח לראשונה בתל אביב

צמאה תל אביב - הפסטיבל המצליח לראשונה בתל אביב, עם שולי רנד, נתן גושן, שי צברי ואברהם פריד, האנגר 11 נמל ת"א, 17-18 במרץ‬

השאירו פרטים לקבלת הצעת מחיר ותיאום פגישה

שדות חובה *

X

מתכננים אירוע?

תנו לנו למצוא עבורכם את הספקים המושלמים
מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם * השירות ניתן ללא תשלום