מגזין מפיק - 'פנטסיה ים תיכונית'

'פנטסיה ים תיכונית'

מאת: חדשות מפיק ‏ 08/08/16

האמן רפי פרץ מתאר בתערוכה את מדינת ישראל כמדינה דמיונית וצבעונית, עם אתרים מוכרים ודמיוניים, עם המון שמחה ונאיביות לצד ציטוטים מתולדות הציור הארצישראלי.

האמן רפי פרץ מתאר בתערוכה את מדינת ישראל כמדינה דמיונית וצבעונית, עם אתרים מוכרים ודמיוניים, עם המון שמחה ונאיביות לצד ציטוטים מתולדות הציור הארצישראלי.

 

 

 

 

 פרץ פועל בתוך מסורת של ציור נאיבי. הוא מצייר במעורבב סצנות יום-יומיות ופנטזיות, ויוצר אידיליה מזרח-תיכונית. להבדיל מאמנים נאיביים אחרים, שעבודותיהם מתארות לרוב סביבה פראית בטבע, הוא ממקד את המסע האוטופי שלו לישראל כמקום מוגדר ומזוהה שבו 'הטבעי' והעירוני מרכיבים מהות אחת. ההקפדה על חזרות צורניות ומקצבים ההולכים ומתרחקים אל עבר קו האופק, מעניקים לציורים כיוון תנועה ברור, מעין מבט-על יוצא דופן. הסגנון הייחודי מאפשר לו לבנות קומפוזיציות גדושות בפרטים, שמשדרות אופטימיות ותקווה.

בתערוכה שמוצגת ב'מרכז הקונגרסים הבינ"ל – בנייני האומה' מוצגים 11 הדפסי ענק, מהם 3 ציורי מחווה לדור המייסדים של ציירי הארץ, שהם, לדעת פרץ, הבסיס לציור הנאיבי הישראלי: נחום גוטמן, יוחנן סימון וראובן רובין.

פרץ החל לצייר בסגנון הנאיבי בהשפעת עבודתו עם ילדים בגיל הרך. לאורך שנות עבודתו בתחום, רשם וצייר בפנקסים וביומנים דימויים מעולם הילדות. חוויה זו העצימה את אהבתו לצבע ולפשטות המבע הילדי .

אוצר: ערן ליטוין

רפי פרץ - נולד בירושלים, ולמד אמנות במכללה לאמנות חזותית בבאר שבע.  עבודותיו הוצגו במוזיאון תל אביב לאמנות, תערוכות יחיד שלו הוצגה במוזיאון "ינקו דאדא"‏ בכפר האמנים עין הוד ובבית האמנים ע"ש זריצקי בתל-אביב.

התערוכה תוצג עד ינואר 2017 (ימי א-ה /9:00-16:00) במרכז הקונגרסים הבינ"ל בנייני האומה, ירושלים. כניסה: חינם בתיאום מראש: 02-6558508 באולם אוסישקין מערב.

מצ"ב ציורים. קרדיט- רפי פרץ.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

פשיטת רגל לאחת מחברות התאורה מהגדולות בארץ

פשיטת רגל לאחת מחברות התאורה מהגדולות בארץ

גיל טייכמן פשט את הרגל, ויש לו חובות בסביבות 20 מיליון שקל

אמן אלכוהול מיוחד, שונה ומרענן לאירוע הבא שלכם

אמן אלכוהול מיוחד, שונה ומרענן לאירוע הבא שלכם

התוכן הכי ייחודי, מפתיע ומבדר שאפשר לאירוע הבא שלכם

קופה החדשה  בתקציב של כ - 2 מיליון שקל CLA - מרצדס עולה בקמפיין פרסום ל

קופה החדשה בתקציב של כ - 2 מיליון שקל CLA - מרצדס עולה בקמפיין פרסום ל

CLA מרצדס יוצאת בקמפיין לימי מכירות מיוחדים, למגוון דגמי מרצדס שהמיקוד יהיה בדגמי

חמסה מוזיקלית יוצאת לדרך בפעם ה - 22

חמסה מוזיקלית יוצאת לדרך בפעם ה - 22

חמסה מוזיקלית יוצאת לדרך, וחוגגת השנה 22, 5 ימים ב - 5 ערים תל אביב, ירושלים, באר שבע, חיפה וזיכרון יעקב.

השאירו פרטים לקבלת הצעת מחיר ותיאום פגישה

שדות חובה *

X

מתכננים אירוע?

תנו לנו למצוא עבורכם את הספקים המושלמים
מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם * השירות ניתן ללא תשלום