מגזין מפיק - מאמר אורח: מדוע חשוב המיתוג כחלק מעיצוב האירוע?

מאמר אורח: מדוע חשוב המיתוג כחלק מעיצוב האירוע?

מאת: טל חורש ‏ 30/12/13

המשימה החשובה ביותר של מעצב האירועים היא להעצים את חווייתם של האורחים. טל חורש מחברת HEDONISM מסביר לנו כיצד לחזק את הקשר של הקהל עם המותג.

המשימה החשובה ביותר של מעצב האירועים בכל אירוע היא להעצים את חווייתם של האורחים. כאשר מדובר באירוע עסקי מתווסף לכך גם הצורך החשוב לחזק את הקשר בין הקהל, בין המותג ובין החברה עצמה.
 
שילוב נכון של המיתוג באירוע לצד בניית קו עיצובי ברור אשר משלב את המותג ונוכח בכל שלבי האירוע, עונה על צרכים אלה. המיתוג מחבר את חלקי האירוע השונים, משמר את האווירה הרצויה לאורך כל האירוע, הופך אותו לאירוע חד פעמי וייחודי, ובכך מעצים את החוויה והחיבור של האורח למותג. העיצוב, הריהוט והמיתוג הם חלק ממכלול הנראות של האירוע ולא יהיה נכון לנתק אותם זה מזה. כך לדוגמה, האפקט הנוצר בעת צביעה של פארק או אולם בצבעי המותג ובלוגו הוא אחד הפשוטים, אך האפקטיביים ביותר.
 
מתחם בית קפה באירוע לעובדי יס
כיצד עלינו לשלב את המיתוג באירוע?
 
שילובו של המיתוג באירוע מתחיל כבר בשפה הגרפית הנבחרת לאירוע כולו. מומלץ לייצר לכל אירוע סיסמה ולוגו ייחודיים לו, אשר ילוו את האורחים לכל אורכו של האירוע- החל מהטיזר, דרך ההזמנה ועד לאירוע עצמו. 
 
אין צורך להמציא בכל פעם את הגלגל מחדש עם קונספט גרנדיוזי וחדשני. לעיתים מספיק לשלב את שם החברה לצד סלוגן כללי (כגון - עושים חיים עם..., סוגרים את הקיץ עם...) להוסיף טוויסט קטן על לוגו הלקוח (משקפי שמש, סמיילי) וקיבלנו מיתוג ייחודי לאירוע.
 
גריד עיצובי ליום כיף לעובדי סולל בונה
 
בהמשך, הקו הגרפי יופיע בכל חומרי הדפוס הקשורים לאירוע: טיזר, הזמנה, שלטי הכוונה, שלט ברוכים הבאים, שילוט מתחמים, גב במה וכדומה. הקו העיצובי והקו הגרפי צריכים להשתלב, כך שמניפת הצבעים של האירוע תושפע מהקו הגרפי ובצורה זו תשמר ותעצים אותו. ניתן לעשות זאת באמצעות גופי תאורה ייעודיים, פריטי ריהוט ותפאורה, אשר נבנים במיוחד לשימוש רב פעמי, בשילוב מוצרי דפוס כמדבקות, קאפות ושמשוניות.
 
גוף מואר ממותג "רובל" ושולחנות קוקטייל מוארים ממותגים
 
דרך נוספת לחזק את המותג היא באמצעות מיתוג של כלים ופריטי עיצוב בעזרתן של מדבקות או חומרים אחרים. כך ניתן להפוך אלמנט עיצובי כללי, כסידור פרחים או רהיט, לאלמנט עיצובי שלכאורה נוצר במיוחד עבור המותג והאירוע הספציפי. 
 
צילינדר ממותג לסידור פרחים
 
שילוב תכנים ותמונות מהווי ועבר החברה בתערוכה בכניסה לאירוע הנה דרך נוספת לביצוע. בדרך זו, החיבור בין האורחים למותג מקבל אופי חוויתי ומלכד, בעיקר כאשר הם מזהים את עצמם ואת עמיתיהם בתמונות מן העבר, או כאשר הם נחשפים לשינויים ושיפורים במוצרי החברה לאורך השנים.
 
תערוכה באירוע עובדי תרו 
ממה להימנע?
 
כמעט בכל אירוע עסקי נפגוש אלמנטים ממותגים נפוצים. שלט ברוכים הבאים, דגלים סיניים, באנרים, קוליסות וכדומה. אלמנטים אלה נפוצים אצל ספקים רבים, ומכיוון שהעלויות שלהם נמוכות יחסית, קיימת נטייה לעשות בהם שימוש כמעט אוטומטי בכל אירוע, גם כאשר השימוש בהם אינו מתאים לתנאי השטח ולרוח האירוע. התוצאה היא עומס מיתוגי ופגיעה בקו העיצובי של האירוע.
 
אין בכוונתנו לטעון אין להשתמש באלמנטים כגון אלה, אך מומלץ להשקיע מעט מחשבה ותכנון ולהתאים את כמות האלמנטים ה"סטנדרטיים", בגודלם ומיקומם, לתנאי השטח ולמאפיינים הייחודיים של כל אירוע.
 
דוגמה לדרך בה הושקעה מחשבה במיקום שלט ברוכים הבאים לצד הכניסה לאירוע על מנת שבין היתר ישמש כהסתרה למפגעים אסתטיים בצד המתחם.
 
כותב המאמר הוא טל חורש, שותף ומעצב אירועים בחברת HEDONISM

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

אמן אלכוהול מיוחד, שונה ומרענן לאירוע הבא שלכם

אמן אלכוהול מיוחד, שונה ומרענן לאירוע הבא שלכם

התוכן הכי ייחודי, מפתיע ומבדר שאפשר לאירוע הבא שלכם

פשיטת רגל לאחת מחברות התאורה מהגדולות בארץ

פשיטת רגל לאחת מחברות התאורה מהגדולות בארץ

גיל טייכמן פשט את הרגל, ויש לו חובות בסביבות 20 מיליון שקל

קופה החדשה  בתקציב של כ - 2 מיליון שקל CLA - מרצדס עולה בקמפיין פרסום ל

קופה החדשה בתקציב של כ - 2 מיליון שקל CLA - מרצדס עולה בקמפיין פרסום ל

CLA מרצדס יוצאת בקמפיין לימי מכירות מיוחדים, למגוון דגמי מרצדס שהמיקוד יהיה בדגמי

חמסה מוזיקלית יוצאת לדרך בפעם ה - 22

חמסה מוזיקלית יוצאת לדרך בפעם ה - 22

חמסה מוזיקלית יוצאת לדרך, וחוגגת השנה 22, 5 ימים ב - 5 ערים תל אביב, ירושלים, באר שבע, חיפה וזיכרון יעקב.

השאירו פרטים לקבלת הצעת מחיר ותיאום פגישה

שדות חובה *

X

מתכננים אירוע?

תנו לנו למצוא עבורכם את הספקים המושלמים
מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם * השירות ניתן ללא תשלום