כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
26/10/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

"כל מציג בתערוכות מוצא עכשיו תירוצים למה לא לשחרר כסף"

מאת: יוסי חטב, חדשות 'מפיק' /
18.12.2011
/ 11:45
מארגני מרתון ירושלים במארס הקרוב מנצלים את התקופה הנוכחית להשלמת ההכנות המורכבות לקראתו, בפעם השנייה. אבל לא רק הם.
 
מפיק האירועים גידי ליס, נטל השנה לידיו אתגר לא פשוט. להרים מהקרשים את שלושת ימי התערוכה, הפסטיבל והאירועים הקודמים למרתון, כמקובל בעולם. אשתקד, לדבריו, נחלה המעטפת השיווקית-הפקתית כישלון חרוץ, לאחר שהופקדה בידי מפיק תל-אביבי.
 
עכשיו ליס מנסה להפיק לקחים, בעיקר בכל הקשור לאינטנסיביות הכרוכה בגיוס המציגים, החסויות ובשיווק ההפקה כולה. אלא שהדי מחאת הנזק החברתי הגיעו גם לירושלים, וחברות רבות על-סמך עדותו, קופצות את ידיהן בשלב הזה.
 
לנתונים הללו משנה חשיבות, שכן הם מהווים צל על המשך קיומו של מרתון ירושלים בעתיד הנראה לעין ובמתכונת הבינלאומית והשאפתנית שמבקשים ליצור בעירייה.
 
 
חיזור גורלי
 
לא היה צריך את כתבת המגזין בחדשות 2 אמש (שבת), כדי לדעת את מה שכולכם כנראה כבר יודעים. ישראל הפכה למעצמת ריצה קלה.
 
כ-100 אלף ישראלים משתתפים במרוץ, מרתון או תחרות מסחרית-ספורטיבית כזאת או אחרת, ולא משנה אם הם תל-אביביים, ירושלמים או תושבי הפזורה הבדואית.
 
אז תל-אביב הרימה את הכפפה עם מרתון מקומי ומרוץ נייקי עתירי טראפיק, וגם הקולגה הירושלמית הבתולה רשמה אשתקד עניין רב יחסית ו-5,000 אצנים חובבים ומקצועיים במרתון הבירה.
 
אלא מה, בירושלים מבקשים להידמות לערי המרתון הגדולות בעולם. "בכל מרתון עולמי גדול ישנם שלושה ימי פסטיבל", אומר ליס בשיחה עם חדשות 'מפיק'. "משתתפים בו גם הרצים וגם כל מיני יצרנים, ספקים ובעלי עסקים שקשורים לתחומי ספורט, יופי ובריאות. קיבלנו את כל בנייני האומה לשם כך. בשנה שעברה עשו את זה וזה לא הצליח ולא עבר יפה".
 
תסביר.
"מכמה סיבות. אחת, כנראה שהשיווק היה קשה מאוד עד לא מוצלח. שנית, הקהל לא היה ער לקיומה של תערוכת המרתון בכלל".
 
אתה למעשה מתחיל מאפס, במובן הזה.
"לקחנו את זה השנה לא כדי להרוויח אלא כדי לתקן את העניין כדי שבשנים הבאות אנשים ירצו להשתתף. אנחנו במאמץ שיווקי גדול מאוד".
 
איך באמת אתם משווקים את עצמכם?
"יש לנו משרד יחסי ציבור ועוד אדם שעוסק בשיווק. בנוסף התחלנו להפעיל סוכנים שיגייסו מציגים מכל הארץ".
 
אחרי הכל אתה איש עסקים. אתה יכול להרשות לעצמך לצאת בהצהרה שאתה לא בא להרוויח כאן כסף? או שזו הטקטיקה המוכרת של הנמכת ציפיות כדי לבוא ולומר אחר-כך "אמרתי לכם"?
" אני אגיד לך. אתה הרבה פעמים משקיע ושולח את לחמך. חד משמעית לא הלכתי לכיוון העסקי. שיווק ותערוכות זה לא תחום העיסוק הראשון שלי. זה יהיה קשה לשיווק בגלל הנושא החברתי וכל אחד מעלה תירוצים למה הוא לא משחרר כסף. זה לא רק כאן אלא בתערוכות בכלל".
 
כאשר ליס מדבר על קשיים הוא מצביע מפורשות גם על אירועים נוספים בירושלים המתבשלים בשבועות הללו. "אני רואה את מה שקורה עכשיו בירושלים בהקשר הזה ואת הקשיים בגיוס חסויות. לכן אין לי ציפיות". 
 
 
דיסקו, פסטה ורוק
 
בחזרה למרתון. על הנייר, מתוכננת בערב הראשון מסיבת דיסקו "בסגנון האומן 17" כלשונו של המפיק; מופע אמנים מובילים בערב השני, שהכנסותיו קודש לעמותת זכרון מנחם עבור ילדים חולי סרטן; הערב השלישי יוקדש למסיבת פסטה. אבל העוגן העיקרי הוא כמובן תערוכת הציוד, אביזרים ומוצרים מסחרית בשעות היום.
 
כמה מציגים סגרתם עד כה?
"כרגע זה לא לפרסום כמה משתתפים יש לנו. האירוע יהיה אבל יהיה צריך להתאים אותו לפרופורציות הנכונות. פניתי לחברים רבים מהתחום שישימו יד כדי לגרום למשהו להתגלגל טוב. המרתון עצמו היה הצלחה אדירה בשנה שעברה. היו 5,000 והשנה צפויים 15,000 איש".

 

(צילום מסגרת: יוסי חטב)

תגובות
אין תגובות למאמר