כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
29/11/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

המעבדה - ניסויים בקד"מ בבני אדם

מאת: אלכס שר /
29.11.2011
/ 13:19

ביקור משתלם

האם הקדשתם מספיק זמן ומחשבה כאשר הכנתם לעצמכם או לעסק שלכם כרטיסי ביקור? ב-90 אחוזים מן המקרים התשובה היא שלילית. לרוב, בישראל נהוג להשתמש בשירותי עיצוב של בית דפוס לכרטיסי ביקור ולא לשכור מעצב מקצועי שיהפוך את כרטיס הביקור שלכם ליצירת אומנות של ממש. מי רוצה לשלם כמה מאות שקלים טובים על משהו שאפשר לעשות בחינם? זה כל כך ישראלי!
 
הנה כמה דוגמאות של כרטיסי ביקור מחו"ל שבהם המעצבים הלכו על קו עיצוב מאוד לא קונבנציונלי ועיצבו יצירות אומנות במקרה הטוב או לכל הפחות פריט מעניין. סביר להניח שיחזיקו מעמד תקופה ארוכה יותר משמעותית בארנקו של הלקוח מאשר כרטיס ביקור סטנדרטי.   

 

הברקה בשקל
 
הנה קמפיין גרילה מנצח מבית היוצר של LOCTITE, יצרנית הדבק SUPER GLUE 3. מה שמאפיין את הקמפיין הזה היא הפשטות מצד אחד ואפקטיביות מושלמת מצד שני. מה צריך יותר מאשר מטבע ישן, אשר דבוק לאספלט, על מנת להראות את האמידות של מוצר מהפכני? כבוד.
 
עכשיו, מה המסקנה המתבקשת מהקמפיין הזה? כנראה שדברים באמת מבריקים עושים בלי תקציבי פרסום של מיליונים, אלא עם קצת חשיבה יצירתית שתתפוס את הצרכן במקום ובזמן שהוא הכי פחות מוכן, ובשל להפנים את המסר השיווקי!
 

 

חברים בדם
 
חברים זה דבר טוב, ועוד יותר טוב להיות בקשרי ידידות עם חברים כל החיים. אבל לעשות קעקוע עם 152 חברים מפייסבוק זה נראה לי כבר אקסטרים. מקרה זה מצטרף לרשימה של תופעות מוזרות של השפעת רשתות חברתיות על המין האנושי.
 
די להיזכר בשם "לייק" שנתנו לתינוקת לא מזמן או קעקוע עם "יד"  של פייסבוק על הצוואר. אין ספק שאנו נראה בעתיד תופעות כאלה ואף יותר קיצוניות של אנשים מושפעים.
 
אני במקום מותגים רבים הייתי חושב איך אפשר לנצל את הפלטפורמה הזאת לצורך שיווק ויראלי, כי התוצאות מדברות בעד עצמם. 2 מיליון 700 אלף צפיות של הסרטון וזה לא הסוף. עכשיו תחשבו שבמקום תמונות של 152 אנשים אלמוניים, שאף אחד לא מכיר אותם, היה קעקוע של מותג שהיה הולך עם אדם לכל מקום וזה כמובן בנוסף לחשיפה ויראלית יוצאת דופן דרך רשתות חברתיות כמו YouTube.
 
עכשיו אני רוצה להרגיע את כל אותם אנשים שהחליטו, אחרי הפוסט הזה, לרוץ מחר לסלון לעשות גם קעקוע של החברה שלהם מהפייסבוק. הקעקוע היה זמני והבחורה תיפרד ממנו אחרי שבוע לכל היותר.

 

*הכותב הינו הבעלים של הבלוג BUZZ 007. אלכס שר מתמחה בחשיבה יצירתית בעסקים, מייעץ 

בתחום שיווק גרילה ומגדיר עצמו "נלהב מעיצוב מינימליסטי".

תגובות
אין תגובות למאמר