כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
26/10/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

זווית אישית: מגמות במדיה חברתית ל-2012

מאת: גילה גדעון /
27.11.2011
/ 10:09

אין ספק ששנת 2011 הייתה השנה שהעבירה את השוק העסקי בבטחה להבנה שמדיה חברתית כאן בכדי להישאר.

אין זה טרנד, אין זו מגמה מתגברת. זו כבר דרך חיים לרבים מאיתנו. זו הדרך בה אנו מתקשרים. למנהלים רבים זו שפה חדשה. הם מוצאים עצמם נאלצים ללמוד אותה כחלק מכישורי מקצוע השיווק, מרקום או כל תפקיד בכיר אחר. אלה שיחליטו שאין זה בשבילם ימצאו עצמם עם חלוף השנה מחוץ לעולם שלם של התרחשויות שיהפוך עבורם בלתי נגיש.

מגמות במדיה חברתית 2012

1. הארגון החברתי- עסקים ידרשו השנה להפנים את אופן השימוש במדיה חברתית, ויחלו השנה בגיבוש זהותם החברתית. הנהלות יפנימו כי עליהם לעבור תהליך חוצה-ארגון בו מדיה חברתית תהפוך ערוץ תקשורת פנים ארגוני וחוץ ארגוני לגיטימי ונתמך הנהלה. הארגון יהפוך social media friendly.

2. הכשרה ארגונית- מנהלים בארגון לא יוכלו לנהל ולתמוך מהלכי מדיה חברתית חוצי ארגון בעוד אינם מכירים את הנושא. זאת ביחוד כאשר מדיה חברתית הולכת ומתמקצעת יותר ויותר. ארגונים ידרשו השנה להדרכות רוחביות והדרכות אישיות ויטמיעו זאת כחלק ממערך ההדרכה הארגוני. תקציבים ארגונים יופנו להכשרות מנהלים גם אם אותם מנהלים בסופו של יום לא יעלו אפילו ציוץ אחד בטוויטר או סטטוס בפייסבוק

3. שרות לקוחות- מדיה חברתית התגלתה השנה ככלי זול ומהיר המאפשר ונטילציה כמו שלא היה עד כה לקהל לקוחות של חברה. השנה ארגונים בעלי מותג בעל פריסה ארצית או בינלאומית ידרשו לבנות מערך שרות במדיה חברתית הנתמך על ידי מדיניות משפטית של החברה והרתמות של הנהלה בכירה למתן תשובות מהיר ועד ניהול משברים אפקטיבי.

4. גיוס עובדים- תחום הsourcing , חוליה מקובלת בשרשרת הגיוס בחו"ל קבל כבר ב 2011 חיזוק משמעותי עם השתכללות כלי מדיה חברתית קיימים והתווספות חדשים. תחום זה בישראל אינו קיים רשמית ולרב מבוצע כחלק מעבודת חברת ההשמה. ב- 2012 נראה כניסה של תוכנות המסייעות ברתימת כוח הרשתות של כל אחד מעובדי החברה להפצה אפקטיבית יותר של משרות ואיתור מועמדים אקטיבי/ הsourcing.

5. טלוויזיה- אם מדיה חברתית וטלוויזיה היו עד כה ערוצי מדיה נפרדים השנה נראה כיצד הגבול בניהם נעלם. יותר ויותר תוכניות real time  ישלבו בשידור חי פעילות ברשתות: מנחים יגיבו לציוצים, הצעות, סטטיסטיקות, הצבעות למתרחש בתוכנית דרך הרשתות ועוד. תחרות הכישרונות X- Factor האמריקאית, המשודרת כעת בישראל, משלבת במהלך השידור את תגובות הקהל בטוויטר על השופטים, מדרגת אותם וכן מבצעת הצבעות לזמרים האהובים דרך טוויטר.

6. שירותים מונחי מיקום- יותר ויותר אנשים יחפשו מידע מיידי על מקומות סביבם: בתי קפה, מלונות. הם יבקשו המלצות ויעשו שיתוף ב real time. יותר ויותר עסקים ישלבו זאת השנה כחלק אינטגראלי בקמפיינים פרסומיים.

7. מובייל- לכולנו כבר ברור שהעולם הולך למובייל. אין צורך להרחיב על כך ורבות נכתב על הנושא. המדיה החברתית אינה עיוורת לכך וכל הכלים והפלטפורמות מבצעים את ההתאמות והאינטגרציות הנדרשות בכדי לשרת אתכם בכל מקום שאתם נמצאים דרך מכשיר כף היד.

8. משחקים- מסתבר שדרך מעולה למשוך קהלים היא לגרום להם לשחק והמשחק הופך יותר ויותר שיתופי-חברתי. יותר ויותר מותגים ירתמו את כח המשחק על מנת ללכוד את לב הקהל ולהכיר לו את המותג.

9. קנייה חברתית- קניות ברשת הופכות יותר ויותר חברתיות כאשר גולת הכותרת היא ללא ספק ניצול כוחה של פייסבוק לעידוד מכירות. ב- 2011 ראינו שמספר חברות הציגו תוכנות המאפשרות ביצוע טרנסקציה מסחרית על גבי פייסבוק מבלי צורך לצאת החוצה לאתר הבית. השנה הקרב בזירה זו יתגבר. כמו-כן, החיבור בין ebay לפייסבוק טומן בחובו אפשרויות קוסמות ללא ספק.

היכן העסק שלכם עומד ביחס לאפשרויות שמציעה המדיה החברתית, האם המנהלים בארגון שלכם כבר מבינים את הזירה? האם כבר הכנתם תוכניות ל- 2012? מה החלק התקציבי של מדיה חברתית בעוגת השיווק באינטרנט? - שנה עסקית-חברתית מוצלחת לכולכם.


הכותבת מכהנת כמנכ"ל אפקטיבה המייעצת לחברות על שימושי מדיה חברתית ומבצעת הדרכות ארגוניות מוזמנות. מתוך אתר מרקום.מול.

 

תגובות
אין תגובות למאמר