כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
29/11/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

המעבדה - ניסויים בקד"מ בבני אדם

מאת: אלכס שר /
22.11.2011
/ 15:35

טבעי שלא תשלוט בעצמך

אם תרצו אין זו אגדה אמר בנימין זאב הרצל בהקשר אחד. אם תרצו לשלם באמצעות תפוחי אדמה במכונה שמייצרת צ'יפס ולא באמצעות מטבעות – אפשר גם אפשר אליבא ד-Lay's, מותג הצ'יפס הידוע בעולם.
 
בעבר הלא רחוק פתח המותג בקמפיין מעניין שבא להדגיש את העובדה ולפיה הצ'יפס שהם מייצרים מורכב משלושה מרכיבים בסיסיים בלבד: תפוחי אדם, שמן ומלח. 
 
הם העמידו מכונות ש"מייצרות" צ'יפס במקום, בסופרמרקטים ברחבי ארה"ב והתשלום בעבור הצ'יפס הוא אך ורק באמצעות יחידות של תפוחי אדמה. היופי במכונה הוא שניתן לצפות בתהליך הכנת הצ'יפס בזמן אמת.
 
אין ספק שזה קמפיין קד"מ מתוכנן ומחושב היטב שמדגיש את היתרונות של Lay's וחושף את הצד הטבעי כביכול של הצ'יפס. 

 

מינימליזם – גם בשלטי חוצות

פעמים אינספור אנו עדים לשלטי חוצות עמוסים במידע והסברים מפורטים על המוצר או השרות. נשאלת שאלה הגיונית למדי: האם זה אמנם יעיל לפרסום ולהעברת המסר? לפי דעתי, ברובם המכריע של המקרים זה רק יוצר בלבול אצל לקוחות פוטנציאליים וגורם להם לאבד עניין בשלט ובמה שכתוב עליו.
 
Familiprix, קבוצה של רוקחים עצמאיים יצאה בסדרה של ארבעה שלטי חוצות קריאטיביים, כאשר המכנה המשותף הוא המינימאליזם ומסר שיווקי פשוט וקל להבנה. אין ספק שהמסר עובר בפשטות וביחד עם גרפיקה מינימאליסטית יוצר תחושה מאוד נעימה לעין.

 

 מי ה#%@ ששרט לי את האוטו?!

יש לכם משימה: לבנות מודעה למותג בתחום ביטוח כלי רכב. יש לכם בעיה: אין תקציב לקמפיין פרסומי רציני.
 
לא נורא. הפתרון: הדבקת מדבקות מיוחדות על מכוניות יוקרתיות המדמות שריטות.
 
זו לא בדיחה אלא אסטרטגיה ממשפחת שיווק הגרילה. חברת הביטוח אונליין הדביקה סדרה של מדבקות מנייר סטטי שניתן להסרה ללא שום בעיה. הנייר מודבק לרכב בעזרת חשמל סטטי ולא משאיר דבק. על הנייר השקוף שמדמה שריטות היה כתוב: "אנחנו מתקנים את הנזק בקלות – כמו שאתם מסירים את המדבקה הזאת. עשו ביטוח ותרוויחו הנחה של 10 עד 40 אחוז".
 
המארגנים לא הסתפקו בתוצאות הקמפיין הנוכחי והחליטו לקדם אותו גם ברשתות החברתיות. הם ביקשו מהקוראים והצופים ביו-טיוב לנסות את המדבקות על החברים שלהם ולספר על התוצאות. כתוצאה ממהלך זה הסרטון נצפה ע"י 7,000 גולשים רק בשלושת השבועות הראשונים וכ-42,000 קוראים של הבלוגים נחשפו לקמפיין.
 
חשוב להדגיש שהחברה מצדה השקיעה סכום זניח יחסית בסך  1,000 אירו בלבד.

 

*הכותב הינו הבעלים של הבלוג BUZZ 007. אלכס שר מתמחה בחשיבה יצירתית בעסקים, מייעץ 

בתחום שיווק גרילה ומגדיר עצמו "נלהב מעיצוב מינימליסטי".

תגובות
אין תגובות למאמר