כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
11/09/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

המעבדה - ניסויים בקד"מ בבני אדם

מאת: אלכס שר /
15.11.2011
/ 9:15

 קפה יפה

הדעה הרווחת בעולם הפרסום, היא שבפרסומת טובה חובה לגרום לצופה להיחשף למותג כמה שיותר פעמים ולגרום לו לזכור את החברה בפעם הבא כשיבקר בסופר. ואכן, חשוב להראות את התכונות והתועלות של המותג כך שהצופה יוכל לחבר את התמונה כאשר הוא נמצא בפני דילמה לא פשוטה בבחירת המוצרים מתוך שלל מוצרים תחליפים.

ישנן חברות שלוקחות את זה לקצה הלא נכון ומפציצות אותנו בגילויים של המותג, מה שהופך את הפרסומת למסחרית מדי. הן לא מבינות כנראה שהצרכן לרוב מחפש תועלות מן המותג ולא את שם המותג עצמו. 
 
חברת nescafeהשכילה להבין את הבעייתיות בהפקת פרסומות מסחריות מדי ויצא עם פרסומת מצוינת שאולי אפילו נופלת בקטגוריה של וידאו ויראלי עם כל ההשלכות שבדבר. אני אישית צפיתי בפרסומת שלוש פעמים מתוך סקרנות לפרטים שפספסתי בפעם הראשונה והשנייה. קל מאוד להתחבר לסיטואציות יום יומיות שמדברות על אנשים פשוטים כמונו מאשר למותג טוב ככל שיהיה המיוצג על-ידי סלבריטאים.  

 
שגרירות פולקסווגן
 
יש לכם מסר שיווקי שאתם רוצים להעביר? יש לכם גם מותג חזק וידוע ביד? מצוין! למה שלא תנסו לסטות טיפה מכלים מסורתיים של השיווק והפרסום ותתמקדו בחוויית הלקוח מאשר בדחיפת שם המותג שלכם? אנחנו צריכים להבין פעם אחד ולתמיד – אנו מוכרים תחושות, רגשות, חוויות. ללקוח לא אכפת מהמותג שלנו, גם החזק ביותר, אלא אם כן – הוא קושר אותו עם חוויה חיובית שהוא חש.
 
כך בדיוק עשו אנשי שיווק בפולקסווגן, כאשר התמקדו בחוויות האנשים וקשרו את המותג שלהם למסר שיווקי בצורה מאוד עדינה ולא אגרסיבית. האם זה השפיע ישירות על המכירות של מכוניות פולקסווגן בקרב האנשים שנחשפו לחוויה? כנראה שלא.  אבל סביר להניח שההשפעה העקיפה תבוא לידי ביטוי בהמשך ותשפיע על האהדה כלפי המותג.
 
עכשיו, מה הלקח המרכזי מהמקרה הזה? כנראה שאנחנו, כאנשי שיווק, צריכים להיות טיפה פחות חומרניים וממוקדי יעדים בשיווק ופרסום וקצת יותר לשים את עצמינו במקום הלקוחות שלנו ולחשוב בצורה סובייקטיבית ושקולה. בסופו של דבר, אין לקוח יותר נאמן מאשר אחד שעבר חוויה חיובית עם המותג שלנו והופך למעשה לשגריר שלנו ללקוחות פוטנציאליים נוספים.

 

אופנת רחוב 

דמיינו לעצמכם מצב: אתם רוצים לפתוח חנות ג'ינסים של מותג ידוע, בעיר גדולה כמו פריז, שידועה בגישה הביקורתית שלה כלפי חנויות אופנה שצצות בה כמו פטריות אחרי הגשם. אתם מתייעצים עם היועצים שלכם כיצד לעשות את זה בצורה חכמה, ופתאום איזה יועץ משוגע מציע לכם לקשט את כל העמודים בדרך לחנות בג'ינסים חדשים ברדיוס של קילומטר ממנה.
 
אתם עונים לו – מה השתגעת? אתה רציני? לא עדיף להשיק קמפיין סטנדרטי לחלוטין של שלטי חוצות או איזה פרסומת ברדיו? ואז לאט לאט אתם מבינים שכנראה יש אמת בדבריו וכדאי לנסות גישה חדשה ויצירתית, משהו שאף אחד לא עשה – בטח לא מישהו מהמתחרים שלכם בסביבה.
 
זאת לא פנטזיה של איש שיווק משועמם אלא קמפיין גרילה אמיתי לחלוטין, שעשו בהשקת חנות הדגל של LeeCooper בפריז. הרעיון הוא לא מהפכני מבחינת האמצעים, אבל מה שבלט בקמפיין הזה, הוא עד כמה רחוק החליטו המתכננים ללכת כדי להעלות את המודעות בקרב הצרכנים על פתיחת החנות החדשה. באמת איך אפשר לפספס את האירוע כשכל הברזים של הביוב, עמודי חניה וחבלי כביסה מכוסים עם גי'נסים חדשים שכל כך מזמינים לקפוץ לביקור קצר לחנות שבעליה חושבים מחוץ לקופסה.

עכשיו אתם בטח שואלים את עצמכם האם ניתן ליישם את זה בישראל? קשה לי לדמיין מצב שבו יש ג'ינסים תלויים על העמודים ואנשים חולפים עליהם בלי מחשבה זדונית לשלשל איזה גי'נס לתיק מבלי שאף אחד יראה – בסופו של דבר אנחנו לא באירופה. לעומת זאת, אני כן הייתי מצפה מאיזה חנות מקומית לעשות שימוש מצומצם בכלים האלה, כדי למשוך תשומת לב במשהו יצירתי בנוף של שלטי חוצות משעממים.

 

*הכותב הינו הבעלים של הבלוג BUZZ 007. אלכס שר מתמחה בחשיבה יצירתית בעסקים, מייעץ 

בתחום שיווק גרילה ומגדיר עצמו "נלהב מעיצוב מינימליסטי".

תגובות
אין תגובות למאמר