כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
13/08/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

מאמר אורח: "קנה פחות - חיה יותר?" לא בטוח

מאת: יוני סער /
09.10.2011
/ 10:07
לקנות זה לחיות
 
סיפור מצחיק רץ ברשת על בית הכלבו האמריקאי " Sears". לקוח מתחכם אחד נכנס לעשות קניות. המחיר בחנות היה למיטב זכרונו גבוה בכמה דולרים מהמחיר שהוא ראה כששוטט באתר המכירות של הרשת. הוא שלף את הסמארט-פון, ביצע את ההזמנה במחיר הזול יותר, בחר באופציית איסוף מהחנות וניגש לקחת את המוצר מהקופה בחנות בה היה. מסתבר שלא רק הישראלים יודעים לדפוק את השיטה.
 
הסיפור הזה היה הרקע לסקירה החודשית של האתר TRENDWATCING, שבחר לצאת בסקירה מפורטת המכריזה על "רנסנס קמעונאי"; עליית הכוח של המסחר ברחוב תוך אמירה ברורה כי העתיד שייך לחנות הפיזית ולא לחנויות האון-ליין. המחקרים החדשים מראים כי מבין המבקרים בחנות און-ליין רק 3.5% בממוצע משלימים קנייה בעוד בחנות פיזית עומדים האחוזים הללו על כ-20%.
 
 
חנויות קונספט כסטנדרט
לעשות קניות זה בילוי בידורי. למרות המחאה ולמרות הטרנדים הירוקים, הרי שלצאת לקניות זו דרך להירגע, להוציא תסכולים ואפילו לחזק חברויות עם חברים אמיתיים דרך חווית הקנייה המשותפת.  אלו התנהגויות פסיכולוגיות שלא יכולות להעלם בגלל המשועבדות שלנו לסמארט-פונים. הבילוי בקניות הוא אולי מחלה של העידן המודרני אבל הוא חלק בלתי נפרד מאורח החיים החדש שלנו במאה ה-20 ולא הולך להיעלם כל כך מהר.
 
גם הרצון שלנו לחוש חוויה בעת הקנייה וההתקדמות המשמעותית של המסחר הפיזי בבניית חנויות שאינן רק נוחות ועונות על הצרכים הטכניים, אלא מספקות חווית קנייה ובילוי, משמעותית תורמים לכך. חנויות הקונספט, חנויות המספקות חוויה אסתטית וחנויות עם אינטראקציה המספקות עולם תוכן עשיר וידע, מתחילות להיות כמעט סטנדרט קמעונאי.
 
תוסיפו לכך את הטרנד הכלל עולמי של אורבניזם, מעבר משמעותי של הצרכנים מהכפר אל העיר וכמובן את תחיית הערים הגדולות (אל מול דעיכתו של הפרבר) ותקבלו את כל הסיבות הטכניות לכך שהמסחר הקמעונאי, הפיזי נמצא במגמת עליה עולמית. אבל המאמר מספק עוד כמה נתונים: מבין המחפשים מידע על החנות באינטרנט, 51% בוחרים להשלים את הקנייה פיזית בחנות ברחוב. אלו גם מוציאים 82% יותר מאלו שהגיעו לחנות מבלי שביצעו הכנה מוקדמת באינטרנט.
 
המאמר חוזה את המשך ההתחזקות של החנויות הפיזיות יחד עם התרחבות משמעותית בשני תחומים: העמקת והתגברות משמעות החוויה בחנות והשקעות בהפיכת החנות לסוג של דיסנילנד מותגי. ומהצד השני, חיבור מוחלט ומלא לכלי האון-ליין, גם ברמת רצפת החנות בחיבור הקנייה לתוך העולמות הללו באמצעות עזרים טקטיים וגם בהכנת הביקור בחנות באמצעות אתרי האינטרנט של החנות אשר יכינו את הקונה לביקור הצפוי.
 
העזרים לכך כבר נמצאים בשוק: מראות וירטואליות, חיבור בין חדרי המדידה לרשתות החברתיות, "קיו אר" קוד על המדף, המפעילים את הסמארט-פונים לספק מידע נוסף, פסי מדף הכוללים מסכי וידאו, טאצ'-סקרינים המספקים הדרכה ומידע נוסף, וכמובן שקיפות מוחלטת בין האתר והחנות לצד מחירים זהים ויצירת חיבור פיזי המאפשר לבדוק מהאתר הימצאות של דגמים ספציפיים בחנות ועוד.
 
ההכרזות על מותו של המסחר ברחוב היו אכן מוקדמות מידי, שלא לומר יהירות. הדיגיטל מתחבר אל הרחוב והופך אותו טוב יותר, נוח יותר ואולי אפילו זול יותר, כפי שהרשתות החברתיות לא המיתו את המגש הפיזי אלו הפכו מעין משחק מקדים להרחבת חוג החברים והמפגשים הפיזיים שלנו. החלוקה הדיכוטומית בין הדיגיטל לפיזי הולכת ונעלמת והסלט המעורבב הופך מעניין יותר ויותר. האם כבר נערכתם לכך?

הכותב הינו הבעלים של קבוצת פרומרקט. מתוך הבלוג של יוני סער.

 

*רוצים לכתוב לנו גם? מוזמנים לפנות ישירות במייל.

תגובות
התקבלו 1 תגובות
1.  טיפ ליוני סער