כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
28/09/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

המעבדה - ניסויים בקד"מ בבני אדם

מאת: אלכס שר, BUZZ 007 /
27.09.2011
/ 14:51

 Foursquareopoly: חיקוי זול או רעיון גאוני?

כולנו אוהבים משחקי לוח של פעם. מתי בפעם אחרונה שיחקנו באחד כזה? כנראה שזה היה לפני הרבה מאוד שנים. כעת עם הופעתם של הרשתות החברתיות וקפיצה טכנולוגית אדירה, אנחנו מעדיפים משחקים אינטראקטיביים וזמינים תמיד איתנו על בסיס האייפון, האייפד או האייפוד שלנו.
 
על מנת להפיח חיים מחדש במשחק המונופול, היוצרים השתמשו בתשתית של foursquare בכדי ליצור משחק חדש ישן בשם foursquareopoly. משחק זה מאפשר לנו לשחק עם מבנים קיימים ולנהל חשבון שמתחיל מ-100 אלף דולר.
לפי דעתי זה רעיון גאוני שיכול לתפוס חזק ויש לצפות להופעתם של משחקים נוספים לאחר מתיחת פנים.
 
 
 
פריגת – הפעם בלי לבזבז פירות
איך מקדמים מוטיב של המותג להמונים בדרך אינטראקטבית? פריגת מצאו דרך יעילה ולא יקרה במיוחד - וזה משלנו. 
 
בחברת המשקאות ביקשו מהגולשים בבית לשלוח משפטי חיוך ומהקהל בתחנות רכבת ללחוץ Like למשפטים המוצגים במסך וכך הם למעשה יצרו מצב "winwin", גם לגולשים בבית שמשפט שהם כתבו מוצג להמוני אנשים וגם למבקרים של תחנות רכבת זה יצר חוויה מדהימה להעביר את זמן ההמתנה לרכבת בקריאה ודירוג משפטים חביבים על המסך.
 
ברור שתוך כדי הדירוג המבקר נחשף בעדינות למוטיב של המותג וכך עולים הסיכויים שהוא יעדיף אותם בפעם הבאה שהוא יבקר בסופר. עבודה טובה ובהחלט יש כאן מה ללמוד ומה לאמץ.

 

כל מטאטא יורה

הנה שילוב מעניין של עולם דיגיטלי ואמיתי לצורך קידום של מוצר שהצרכנים די אדישים לגביו.
 
מנהלי שיווק של Ariel החליטו לפעול בכמה חזיתות במקביל. הם יצרו אפליקציה אינטראקטיבית בפייסבוק שאחראית על כל התהליך שמתבצע בתוך מתקן שקוף שנבנה בתחנה מרכזית בסטוקחולם שבשבדיה. בתוך המתקן מסתובבים בגדים לבנים ויש רובה שיורה, כאשר השליטה על כלי הנשק מצויה בידי המשתמש דרך האפליקציה.
 
המטרה היא לפגוע בחפץ שזז והמתנה היא אותו בגד שנכבס ונשלך אליכם הביתה עם ריח נעים של אבקת כביסה Ariel.
לפי דעתי זאת דרך מאוד מעניינת לחבר בין שני העולמות, הפיזי והדיגיטלי, כאשר כל התהליך נצפה ע"י אלפי מבקרים של תחנה מרכזית שנחשפים גם כן לשפה של המותג ולמסרים השונים.

*הכותב הינו הבעלים של הבלוג BUZZ 007. אלכס שר מתמחה בחשיבה יצירתית בעסקים, מייעץ בתחום שיווק גרילה ומגדיר עצמו "נלהב מעיצוב מינימליסטי".

תגובות
אין תגובות למאמר