כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
28/09/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

זווית אישית: כבר לא משתלם לכם לפרסם

מאת: ענת פרסמן /
04.09.2011
/ 9:00

לא משתלם לכם לפרסם

 

אם עד היום התפיסה המקובלת היתה שבמקצועות מסוימים לא ראוי לפרסם באינטרנט (או לפרסם בכלל), אז איך תסבירו את העובדה שלמילה "פסיכולוגים" יש 880 חיפושים חודשיים בגוגל, ולמילה "פסיכולוג" יש 1900 חיפושים מידי חודש! לשם השוואה למילה "קרמבו" יש אותו מספר חיפושים.


למי שלא מבין את המשמעות הסטטיסטית, זה כמו לפתוח קליניקה ברחוב ראשי וש-1900 איש יציצו פנימה לראות על מה מדובר, "כי הם בדיוק חיפשו פסיכולוג".


הסתדרות הפסיכולוגים, ארגוני הרופאים, ולשכת עורכי הדין נאלצו לשנות בעשור האחרון את הקוד האתי שלהם. זמן רב היה תחום הפרסום של עורכי דין באינטרנט מעורפל, ולא היה ברור מה מותר ומה אסור. כללי האתיקה המקצועיים לא נתנו מענה להתפתחות הטכנולוגית העצומה שחלה בתחום. עד שב- 2010 צוות מיוחד מטעם לשכת עורכי הדין, גיבש המלצות שעשו סדר בבלגן - והמהפכה האינטרנטית של עורכי דין יצאה לדרך.


לעורכי דין רבים יש אתר, הם מנהלים בלוגים, ומופיעים ברשתות חברתיות, ובאינדקסים מקצועיים. יחד עם זאת הם עדיין פועלים תחת מגבלות מסוימות כגון: איסור פרסום באמצעות באנרים או פרסום באמצעות תוכנית שותפים (affiliates program). מנקודת המבט של הלשכה, בערוץ פרסומי זה (מאפשר לבעלי אתרים, בלוגרים וכו' להפנות גולשים לאתר תמורת תשלום) יש סכנה של שידול, הטעיה ואף שיתוף אסור ברווחים.


גם הרופאים כבר הפנימו את השינוי. במשך שנים חל עליהם איסור פרסום עצמי גורף. עד כדי כך שבית המשפט נאלץ לדון בסוגיה "האם שורה בדפי זהב מהווה הפרה של 'פקודת הרופאים'" (חוק המסדיר את מעמדם של העוסקים ברפואה). לבסוף נפסק שמדובר בגזירה שעומדת בניגוד לטובת הציבור מפני שכאשר אדם נזקק לרופא, ראוי שיוכל למצוא פרטים רלבנטיים בדפי זהב או לכל הפחות בספר הטלפונים.

 

לגבי רופאי שיניים, האיסור היה חמור אף יותר, עד כדי כך שנאסר עליהם להודיע על שינוי כתובת. הסיבה לכך קשורה לגישה שאומרת שבמקצוע כה רגיש אסור שתהיה השפעה של שיקולים שיווקיים על הלקוח (הפציינט). היום, לאחר תהליך ארוך ואיטי, מותר לרופאים לפרסם את עצמם, תחת מגבלות מסוימות. כמו במקרים אחרים, זה התחיל בשוליים: בהתחלה רק מכונים לניתוחים אסתטיים, אחר כך גם מכונים לטיפולים כירורגיים קלים, וכיום אפילו מנתחי לב מתחרים ביניהם על המקומות הראשונים בעמוד הראשון של גוגל.

 

מיהם העסקים המצליחים ביותר?
עסקים נאבקים להגיע לשלושת המקומות הראשונים בגוגל באמצעות קידום אורגני ("קידום טבעי" בשונה מ"קידום ממומן" שהוא פרסומי). מבחינת הגולשים, המיקומים הללו מעידים על יוקרה, איכות, ומקצוענות. מבחינת העסק, כל זה מתורגם ללקוחות, מכירות, ורווחים. לכן אם העסק שלך לא מופיע במיקום גבוה על מילות החיפוש בתחום העסקי שלך - מבחינת הגולשים, הוא פשוט לא קיים.


גם אם יש לך אתר שהוא הכי מושקע עם הפירוטכניקה הכי מדהימה — צבעים, סרטונים וצלילים, זה עדיין לא אומר שהגולשים יגיעו אליו. ולמרות שאין מפתח אחד וודאי להצלחה, קידום אורגני (SEO – Search Engine Optimization), אכן משחק תפקיד מרכזי בהכוונת תנועת גולשים לאתר של העסק. איך זה עובד?

  1. התוכן הוא המלך - תכני האתר משובצים במילים או בביטויים ממוקדים, שידוע (על סמך מחקר מילים) שהם הביטויים המדויקים אותם הגולשים מחפשים. כמובן שבנוסף, התכנים צריכים להיות גם מעניינים, רלבנטיים ואיכותיים, מפני שאם התוכן לא ייתן לגולשים ערך מוסף ממשי, הם לא יטרחו לשוב אליו (מה שכמובן יפגע בדירוג שלו).
  2. שדרוג הקוד – פעולות שמבוצעות על מנת שהאתר יהיה מהיר יותר, וכדי שלגוגל יהיה נוח יותר לדרג אותו.
  3. קישורים – העלאת תכנים לבלוגים, לאתרי מאמרים, לרשתות חברתיות, ולאינדקסים. תכנים אלה כוללים לינקים שמכוונים את הגולשים אל האתר שלך. ככל שמספר הנכנסים לאתר שלך גדל, וככל שהגולשים שוהים בעמודי האתר יותר זמן (בזכות תוכן מעניין) – כך עולה דירוג האתר. בנוסף, מבחינת גוגל, הקישורים הללו מעידים על כך שהאתר שלך לגיטימי. חשוב לציין שיש לבצע את הפעולה במומחיות כי גוגל גם "מעניש" על קישורים לא תקניים, אז כאן שיטת "עשה זאת בעצמך" עלולה רק לפגוע בך.
  4. עדכון שיטות הקידום - מקדם אתרים מקצועי יקפיד לעקוב אחרי שינויים במדיניות של גוגל (מה שנקרא "אלגוריתם" - דרך שיטתית לביצוע משימה על נתונים, במספר מוגדר של צעדים). הוא יעקוב גם אחרי שינויים אחרים שיכולים להשפיע על מנוע החיפוש. כך לדוגמה: נראה שלגוגל-פלוס, הרשת החברתית החדשה של גוגל, תהיה השפעה על תוצאות החיפוש. בשלב זה לא ברור כיצד זה יבוא לידי ביטוי, ושאלה זו מעסיקה מומחים רבים בתחום הקידום.

בשוק תחרותי זה כבר לא מספיק "להיות שם". אתה חייב לבלוט מבין כל המתחרים.


חשוב להבין שכ-2 מיליארד איש ברחבי העולם משתמשים ברשת כחלק בלתי נפרד מחייהם. האינטרנט מוצף באתרים, וההחלטה אם לבחור דווקא בך נעשית תוך שבריר שנייה. אם לא תשתמש בכלים הנכונים, הסיכוי שהגולשים ימצאו את האתר שלך פוחת במידה משמעותית.


אין ספק שעסקים שמקפידים על קידום עקבי לאורך זמן רואים תוצאות— הם זוכים בתנועת גולשים ערה שמתורגמת להצלחה בעסק הפיזי עצמו.

 

*הכותבת הינה אשת יחסי ציבור בפרומו, חברה לניהול פרויקטים בשיווק.
 

תגובות
אין תגובות למאמר