כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
28/09/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

מאמר אורח: הדיגיטל הוא בנוסף, לא במקום

מאת: יוני סער /
25.08.2011
/ 10:22

השבועות האחרונים הם עידן ה-"ביחד"; כולם ביחד בשדרה, באוהל ובהפגנה. התחושה שפתאום אפשר לשלב כוחות ולעשות קבלת שבת עם חובשי כיפות ולאכול מגש סושי כאשר מהצד השני מרחפת עננת כספי ההתנחלויות,  עושה את התרוממות הרוח שאוחזת בכל מי שמגיע לאותן הפגנות ודיונים. אפילו אצל יאיר לפיד, בשישי האחרון, פנחס ולרשטיין, מראשי המתנחלים, מסביר לפעילי "איילים" ולקיבוצניקים כיצד ליישב את הגליל והנגב ומביא את שיטות גוש אמונים וההתנחלויות אל המשרד לפיתוח הנגב והגליל. בקיצור, אידיליה. כולם משלבים ידיים ומחייכים חיוכי אהבה. כבר לא 12 השבטים אלא עם ישראל אחד.

 

כולם חיים בלה-לה לנד ?

 

לא מכבר פרסם מכון המחקר PSFK מאמר מקיף חדש על החיבור בין הדיגיטל ונקודת המכירה הקלאסית. התפיסה החדשה כבר לא מדברת על המסחר האלקטרוני הכובש בסערה את העולם ומותיר אחריו קניונים ריקים אלא על שילוב הכוחות של הדיגיטל והפיזי: נקודת המכירה המסורתית מקבלת כלים חדשים לתוכה מהעולם דיגיטלי ומתחזקת באמצעות פטנטים מעולם האון ליין.

 

בכלל מונחי ההפרדה הללו, און ליין ואוף ליין, שהיו נהוגים בעבר, מתחילים לאבד את מקומם. טכנולוגיה היא בסך הכול צורת פעולה שלא הייתה כאן כשנולדנו והדור החדש כבר לא רואה את העולם הדיגיטלי ככזה. בשבילו העולם הוא אחד לכל פעולה יש אלמנטים דיגיטליים ואלמנטים פיזיים. וכך, מגיע הדיגיטל לתוך נקודת המכירה הקלאסית ומחבר אותה לעולם החדש.

 

במאמר מתייחס PSFK לשתי קטגוריות מהותיות שיתחילו את המהפך בנקודת המכירה החדשה – מהפכת המדידה וההתנסות ומהפכת השירות העצמי. במסגרת מהפכת ההתנסות מציג המאמר כמה פיתוחים חדשים של מראות וירטואליות באמצעותן מודד הלקוח את המוצרים בלי להיות צריך ללבוש אותן פיזית. גם מערכות התאמה לתספורות וקוסמטיקה פורצות אט אט למרחב: שם פועל כבר מספר שנים סטארטאפ ישראלי, EZFACE, המציג מערכות, דרכן הלקוח, בחנות, מצטלם ומתאים לעצמו פריטי איפור שונים ואת השפעתן על הפרצוף שלו בזמן אמת כך שהוא אינו זקוק להתנסות פיזית אלא יכול לשים ולהוריד ולהחליף צבעי ליפסטיק, פודרה ועוד, בצורה וירטואלית.

 

במסגרת מהפך השירות מציג המאמר פתרונות לבעיית כוח-אדם והשירות בחנויות ענק. שם עומד הלקוח מבולבל במשך זמן ארוך עד שהוא יכול למצוא מוכר. שימושים חדשים באמצעות הטלפון הסלולארי מאפשרים ללקוח לקבל את כל המידע שהוא זקוק לו הישר מהמדף. באמצעות קודים או באמצעים אחרים, מאפשרת הטכנולוגיה למוכרים וירטואליים להיות איתנו לאורך כל הסיור בחנות, לייעץ לנו בצורה אינטראקטיבית מלאה ולא רק בסלולאר. מהפכה במחירי הטאבלטים והיכולות הטמונות בהם מאפשרת להתקין בחנויות מסופים רבים לשירות עצמי, המעניקים מידע מגוון. גם בתחום הזה, סטארטאפ ישראלי בשם " Outform", פועל בעולם כבר בהצלחה ומייצר טבאלטים זולים למטרות פרסומיות בנקודות המכירה, בטכנולוגיות שונות, המאפשרות פריסה כמותית של תחנות אלו בחנויות.

 

שני הגלים הללו הם התחלה של דרך ארוכה, בהם ה"פיזיטלי" (החיבור בין הפיזי+הדיגיטלי) יתחבר לנקודת המכירה ויצור מהפך אמיתי, בכלים העומדים לרשות הצרכן ברצפת החנות. לא ברמת "עשיתי LIKE" והעלאת תמונות לרשתות החברתיות אלא ביכולת אמיתית לחבר את חווית הקנייה עם הרגלי הגלישה והסלולאר של הלקוח. אומנם אחת העבודות עטורות הפרסים מפסטיבל קאן האחרון הייתה הסופרמרקט הווירטואלי, קירות בתחנת הרכבת דרכם אתה מזמין הביתה מוצרים ברכישה ישירה. זה נחמד לפרסי קריאייטיב אבל האמת קצת שונה. הדיגיטל יורד אל הרחוב ומשפר את חווית הקנייה בחנות, הוא לא מחליף ועוקף אותה.

 

הכותב הינו הבעלים של קבוצת פרומרקט. מתוך הבלוג של יוני סער.

 

*רוצים לכתוב לנו גם? מוזמנים לפנות ישירות במייל.

תגובות
אין תגובות למאמר