כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
13/08/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

אתרי הקנייה החברתית "אכלו" את פסטיבל "שף תאכל"

מאת: חדשות 'מפיק' /
04.08.2011
/ 11:29

אתרי הקנייה החברתית עובדים חזק ומאפילים על פסטיבל הקולינריה שף תאכל. מיזם המסעדות הוותיק ננעל השבוע בפעם ה-12 ורשם ירידה משמעותית של כ-30 אחוזים בשיעור הסועדים שהתארחו במסעדות המשתתפות בו.

 

בהשוואה ל"מחזור" הקודם בינואר השנה, בו ביקרו כ-60 אלף סועדים לפי דיווחי המארגנים, בחודש שחלף צנח מספרם ל-40 אלף בלבד.

 

הסיבה לכך, ככל הנראה, היא הפופולאריות המתמשכת של הקופונים הנמכרים בהנחות של עד 50 אחוז ולעיתים אף יותר, בעיקר בתחומי הבילויים וההסעדה. התחרות בין האתרים הללו מצויה בשיאה, אך ערן זלינגר מנכ"ל הפסטיבל מסרב לראות בכך איום על עתיד המיזם הקולינרי שלו.

 

"זה לא סוד שבחצי השנה האחרונה שלטו בתחום המסעדות קופונים מאתרי קנייה חברתית", ציין זלינגר, "אולם אנו רואים כרגע מגמה של התפכחות של המסעדנים והבנה שהקופונים הם בעיתיים לתחום המזון ואינם תורמים להצלחת המסעדות. עד פי הדגם שלנו, לקוח שהגיע למסעדה בעקבות הפסטיבל ויצא מרוצה ימשיך להגיע אליה בהמשך השנה לחגוג אירועים מיוחדים, או רק ליציאה לשם אוכל וחברה טובה".

 

יצוין עוד, כי בסיבוב הנוכחי של הפסטיבל, עלה מחיר המנות - שעמד עד היום על 79 שקלים לארוחה מלאה - ל-84 שקלים. הפסטיבל מתקיים אחת לחצי שנה בעשרות מסעדות ברחבי הארץ מאז 2005, ומאורגן על-ידי נחמיה וערן זלינגר.

 

תגובות
אין תגובות למאמר