כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
28/09/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

זווית אישית: כיצד להרחיב את כמות האוהדים בפייסבוק העסקי?

מאת: אלעד רייכנברג /
12.06.2011
/ 9:36

חברה שמנהלת קמפיין פרסומי בפייסבוק, חייבת לתת את הדעת לתחביבים, להרגלים ולצרכים של האוהדים הפוטנציאליים שלה. אלעד רייכנברג נותן לכם עשרה טיפים כדי לייעל את עמודי הפייסבוק.

 

שבע שנים לאחר הקמתו של אתר הפייסבוק, מתרבים המחקרים סביב אפיונו והשפעותיו. מחקר חדש מגלה כי בבריטניה קיים פער משמעותי בין כמות החברים של הדור הצעיר לבין אלה המבוגר. כמה משמעותי? מתברר כי לצעירים בריטים יש למעלה מאלף חברים בממוצע ברשת החברתית, בעוד להוריהם בני החמישים ומעלה יש לכל היותר 20 חברים בממוצע ברשת. הנתון הזה מעלה לא מעט שאלות לגבי אופן השיווק בפייסבוק.

 

המחקר, שכאמור, הוכיח  כי קיים קשר ישיר בין גילאי המשתמשים בפייסבוק לבין מספר החברים שלהם, הוביל למסקנה כי מבוגרים וצעירים מייחסים משמעויות שונות לחברות בפייסבוק. הפעילות ברשת החברתית היא רק דוגמה אחת מיני רבות לקצב האחר שבו קבוצות שונות מסתגלות לעידן הטכנולוגי, כשבמקרה הזה הגיל הוא הגורם המכריע. את תוצאות המחקר הללו ניתן לייעל לטובת גורמים פרסומיים המנתבים את עמודי הפייסבוק שלהם למטרות שיווק.

 

הפייסבוק הוא כלי מופלא לזיהוי פלח השוק שאליו מייעדים את הקמפיין המסחרי. מכיוון שעיקר הפעילות בו הוא חברתי ושיתופי, חברה המתעתדת לנהל קמפיין פרסומי בפייסבוק, חייבת לתת את הדעת לתחביבים, להרגלים ולצרכים של האוהדים הקיימים והפוטנציאליים שלה. אז איך מייעלים את עמודי הפייסבוק כדי להגדיל את מספר האוהדים שלהם?

 

  1. פייסבוק מאפשר לך לקבל פידבקים מאנשים בזמן אמת ולחזור על מה שכבר הצליח בעבר. השימוש ב-insights tools (כלי לחיתוך ולפילוח מדויק של קהל היעד על פי קטגוריות שונות כמו גיל, מגדר, ארץ מוצא וכד') יכול ללמד אותך על האוהדים שלך, כמו גם על התוכן והמוצרים שבהם הם מתעניינים.
  2. כמו בעולם האמיתי, בניית מערכות יחסים עם אנשים בפייסבוק לוקחת זמן ודורשת השקעה לטווח ארוך. לכן הקפד להעלות תוכן עדכני וקל לצריכה.
  3. כנגזרת מכך, התאם את התכנים שלך לגילאים האופייניים לאוהדי העמוד. רובם, כפי שראינו במחקר, יהיו צעירים יחסית ולכן חשוב לשים לב לכך.
  4. העלה פוסטים שמעודדים אינטראקציה, שאל שאלות שיעודדו את אוהדיך לשתף ולחלוק סיפורים אישיים. פרסם אותם מוקדם בבוקר או בשעות המאוחרות של הערב ואל תעמיס ביותר משניים עד שלושה פוסטים ביום.
  5. תגמל את אוהדיך עבור הנאמנות שלהם. תוכל לעשות זאת על ידי הכרזה בעמוד שלך על "אוהד החודש".
  6. ערוך תחרויות משתלמות לאוהדי העמוד שלך.
  7. השתמש באפליקציה או בלשונית ייחודית על מנת ליצור קידום שדורש מאנשים לעשות לך לייק לעמוד או לשתף את תוכנו עם חבריהם.
  8. הצע דילים ומבצעים בלעדיים לקהילת הפייסבוק שלך.
  9. ספק להם מידע ייחודי ויידע אותם לגבי עדכונים ואירועים.
  10. העלה הרבה תמונות ותכני וידאו, כיוון שאלו מהווים תמריץ גדול לשתף.

 

 

הכותב הינו מנכ"ל החברה לבנייה ולקידום אתרים richkid.

תגובות
אין תגובות למאמר