כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
13/08/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

מאמר אורח: פני הדור כפני הבינוניות

מאת: יוני סער /
29.05.2011
/ 9:16

בינוני זה לא אני

 

אמנם יום העצמאות חלף, אבל אצלי הוא עורר הרהורים על המהפך הישראלי שעברנו בשנים האחרונות. משנאה עצמית יוקדת וכמיהה לכל מה שמסמל חוץ לארץ, הפכנו תומכי הישראליות החדשה. מה ששלנו הוא טוב, לפעמים הכי טוב, ולא סובל מרגשי נחיתות.

 

מצחיק איך רק לפני כעשור הייתה הישראליות ערך מיתוגי שצריך היה להדחיק ולמלא בתוכן אחר מפחד הבינלאומיות. אבל עבורי, המהפך הזה מסמל בעיקר את שביעות הרצון העצמית, המוגזמת לעתים, שאנו חשים באשר לעצמנו. השבועון TIME ענה לעצמו על השאלה: למה הישראלים לא רוצים שלום בכך שטען כי החיים הטובים יחסית בישראל מקהים את הרצון לקום ולשנות את הקיים.

 

הגיליון החדש של מגזין TheMarker עוסק בשאלת ניהול הקריירה וכמובן שב ושואל את שאלת דור ה-Y והשפעתו של שוק העבודה. בתקציר מהיר, דור ה-Y רוצה לעבוד פחות, מחפש סיפוק מהיר ולא רוצה אחריות ניהולית. תוסיפו לזה את הדרישה להתפרנס הרבה ושאיפה בל תתואר לטייטלים ותקבלו את המצב הפרטי שלי בראיונות עבודה.

 

בעשור האחרון עברתי מיחס של אחד ל-50 במציאת תקציבאי, ליחס של אחד למאה ראיונות וגם אז פוחת והולך הדור. הסיכוי למצוא עובד טוב מתחיל להיות זהה לסיכוי למציאת בן זוג אידיאלי. מה שנקרא: קיים אבל דורש הרבה ויתורים. כאשר אנו משליכים את הבעיה הזו לתחום השיווק, המציאות הקשה גדלה והולכת. ממקצוע זוהר הפכה העבודה בתחום לברירת מחדל של מי שלא מצא את עצמו בתחומים אחרים. החלום להיות דון דרייפר התחלף בחלום להיות אחד מיזמי "מסודרים" ואם לא, אז אחד מיזמי AM-PM או סתם איש נדל"ן או בעל בית קפה שנהפך לרשת או ברוקר אגדי שנהפך למולטי-מיליונר. כל אלה מציתים את דמיונם של הצעירים ואנחנו, בעלי המלאי של משרות השיווק, עברנו לסוף התור.

 

מפרפרים למוות

וזה כמובן בלי לדבר על קבוצת הרוחניים ועל בוגרי "מדיסין" ועשרות בתי הספר לרפואה אלטרנטיבית ועל אלה שרוצים להיות טאלנט ועורך תוכן ועל אלה שמעדיפים למכור מהבית מוצרים באי-ביי ולשבת בבתי קפה ועל אלה שרוצות בעיקר לגדל ילדים ועל אלה שסתם לא מוכשרים לשום דבר. עכשיו תחשבו איפה זה מותיר אותנו, המעסיקים, בתחום השיווק. מתחתית הסולם החברתי-מעמדי החדש אנחנו צריכים לחפש את היורשים הצעירים ולגדל ולטפח אותם, בידיעה שמחר הם כבר לא יהיו כאן, שלא לדבר על מי שיישאר אצלנו במסלול, שזה מעט כוכבים מוכשרים והרבה כאלה שלא מצאו את עצמם במקומות אחרים.

 

עולם השיווק והפרסום סובל קשות ומפרפר את הפרפורים האחרונים ביכולת למשוך אליו את הכוכבים והטובים. ככל שחולפות השנים מצטרפים לאנשי השיווק חברי דור ה-Y, שבנוסף לכך שהם כוכבי הליגה המשנית, הם רוצים לקבל הרבה כבוד ולתת מעט עבודה, לעבוד לא מהלב ולא מהנשמה ובטח שלא מתשוקה יוקדת לשנות את העולם ולעשות בו שיווק טוב יותר. ומה הקשר ליום העצמאות ולישראליות? הרי גם אני, אוהב ישראל מושבע, לא חושב שהכל מושלם. שביעות הרצון העצמית שלנו לא מדרבנת להשתפר ולשפר את ישראל. כך גם בשיווק, שביעות הרצון של דור ה-Y מבהילה, בעיקר כשמדובר בדור בינוני להחריד, וכתוצאה מכך הסיכוי לפרוץ דרך קטן. אבל אולי זו גם ההזדמנות: הטובים שיבואו עכשיו אל התחום יבריקו וייהפכו לכוכבים מהר מאוד.

 

הכותב הינו הבעלים של קבוצת פרומרקט. מתוך הבלוג של יוני סער.

 

*רוצים לכתוב לנו גם? מוזמנים לפנות ישירות במייל.

תגובות
התקבלו 2 תגובות
1.  i tell u y
2.  טווב