כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
13/08/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

קריאייטיב: הדרך של Nescafe מ"וולמארט" אל הפייסבוק

מאת: פטרישיה אודל /
23.05.2011
/ 9:24

הדרך מ"וולמארט" אל הפייסבוק רצופה קפאין

 

השנה הייתה 2008 כשנסקפה השיקו את מערכת הקפה החדשה שלהם "דולצ'ה גוסטו" בקטגוריה שבה כבר הייתה תחרות ניכרת. לאחר שהמכירות המוקדמות בחנויות המתמחות בקפה הניבו רווחים נאים עברה נסקפה לשיווק ברשתות שיווק כמו וול-מארט, חנות כל-בו בסגנון "המשביר לצרכן" בארץ. במקביל עלה קמפיין מסיבי בטלוויזיה ובעיתונים וחנויות סופר שונות בארה"ב לקחו את המוצר החדש תחת חסותם גם כן.

 

שתי עונות השיווק הטובות ביותר למכונת הקפה ולקפה עצמו הן הסתו עד לחג המולד בארה"ב והאביב. לכן, בחרו להשתמש בסלוגן "שחקו עם הקפה שלכם" כדי לתאר את המשחקיות במכונה ואת האופציות הרבות שבהן ניתן להשתמש בה.

 

ברגע שהשיווק והמכירה היה במקום, הגיע הזמן לפתוח עמוד בפייסבוק שעקב אחרי מוטיב המשחק עם המוצר. האתר עלה בחודש שעבר וכבר היום יש לו יותר מ-11,000 לייקים. אחת מהטכניקות החשובות ביותר שכדאי למותג ללמוד היא לעשות אופטימיזציה לפוסטים בפייסבוק כדי להגדיל את כמות הלייקים שלהם. פיתוח לוח שנה תוכני הוא מרכיב אחד חשוב בזה. מנהל קהילה במרכוס תומאס, קליבלנד, סוכנות הפרסום שיצרה את העמוד עבור נסקפה מתפעל את האתר ועובד יחד עם שירות הלקוחות של המותג והשיווק כדי להתייחס כמה שיותר להערות.

 

"מדובר בדרך מצוינת לתת במה לרעיונות וכלי מעולה לשירות לקוחות כי לדאוג שהערות הגולשים בפייסבוק נענות בזמן אמת" מסכמת איימי ג'ורג' סמנכ"ל השיווק בנסקפה עבור דולצ'ה גוסטו.

 

ועכשיו קבלו הצצה עמוקה יותר לאסטרטגיה שיושמה ע"י נסקפה בבניית עמוד הפייסבוק:

 

המטרה – לבנות ולהגביר מודעות למערכת הקפה החדשה, "דולצ'ה גוסטו" ולעמוד הפייסבוק החדש שלה.

 

המרכיבים של פייסבוק:

  1. הכותרת – מוטיב "שחק עם הקפה שלך" הומצאה ע"י משרד הפרסום של נסקפה והופצה בכל אמצעי המדיה.
  2. התחרות – משתתפים שמשחקים במשחק הפייסבוק מגדילים את הסיכוי שלהם לזכות במכונת קפה בשווי 100$ כל שבוע במשך חודשיים.
  3. האפליקציה – אל דף הפייסבוק הועלתה גם כן אפליקצית צילום שהופכת את תמונתך לכזו במרכז הקפה שנקראה "לאטה את עצמך".
  4. משחקי מילים – בנוסף לאפליקציה, בעמוד הושקו גם משחקי מילים שונות בהן על שותף יכול לשחק עם חבריו ולעדכן אל כך אחרים.

 

השיווק:

הרעיון מאחורי השיווק הזה היה שבפייסבוק מאפשרת לכולנו לשתף את הדברים הבסיסיים הנוגעים למותג כמו טעמים לדשים, תחרויות ומכונות חדשות. כמו כל מוצר חכם, חייב להיות משהו שמשתף את הלקוחות כדי שיחזרו. "העמוד בפייסבוק איפשר לנו להעמיק את תחושת המחויבות של הלקוח עם המוצר כך שדרכו נוצרת מערכת יחסים ארכות שנים." סיכמה איימי ג'ורג'.

 

 

*מתוך האתר האמריקני promomagazine.com (מאנגלית: יערה רובינזון)

 

 

קריאייטיב: תושבי סיאטל לומדים להכיר את הקוסקוס

 

ארצות הברית: להתגלח בלי להתקלח

תגובות
אין תגובות למאמר