כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
28/09/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

זווית אישית: נטוורקינג סביב שולחן הפסח

מאת: ירדן נוי /
17.04.2011
/ 9:39

רישות עסקי הינה אחת מצורות השיווק היעילות והמגוונות ביותר שבעל עסק קטן יכול להשתמש על מנת להגדיל את קהל הלקוחות שלו. בעלי העסקים הקטנים, יכולים להמשיך ללא הרף, גם סביב השולחן הערוך, לחשוב שיווק ולקדם את העסק שלהם. ארבע שיטות ברוח חג החירות וארבעת הבנים של הפסח.

1.       רשע – בעל העסק ה"רשע" עסוק בעצמו. מפגש משפחתי? עוד אפשרות לפגוש אנשים ולמכור להם. יש לו מוצר נהדר וכל אחד יכול ליהנות ממנו אז למה לא לנסות גם בשולחן החג? מקסימום יגידו לא. טעות גדולה! רשת הקשרים אינה המקום למכור אלא לבנות מערכת יחסים שתשמש אותנו לטווח רחוק.

2.       תם – לבעל העסק "התמים" חשוב לשמור על יחסים טובים עם המשפחה, גם עם קרובים לא אהובים או שאינם באמת קרובים. הוא מלא רצון טוב , חביב, מדבר כל הזמן, מחבר בין אנשים ועוזר לכולם. מי ששואל ומתעניין סופו שישאלו גם אותו במה הוא עוסק, כי "הנותן מקבל". נטוורקינג היא תוכנית החיסכון הכי משתלמת.

3.       זה שאינו יודע לשאול – בעל עסק "שאינו יודע לשאול" הוא או ביישן או מאותם אנשים המחפשים להגיע לשלמות, אם זה לא מושלם, אם אין לו שורת "מחץ" מתוחכמת, הוא לא יפתח את הפה. הפתרון: לדאוג  שיהיה לו מישהו שידבר בשבחו ולא לשכוח לצייד במידע המתאים. הרי יותר קל לאדם לדבר על צד ג' מאשר על עצמו. בשולחן החג יכול בן/בת הזוג או בן משפחה שהשתמש בשירותיו לספר כיצד עזר א' ושינה את חייהם של אנשים.

4.       חכם – בעל העסק "החכם" יודע איך לבקש – הוא יודע כי לעיתים בקשות ישירות מידי מרתיעות ויש מי שיחשוב שמי שמבקש הפניות עבורו יכול להיתפס כלוזר שהעסק שלו מקרטע .לכן החכם משתמש בפתרון הבא: "העסק שלי כרגע בתהליך הרחבה ואנחנו יכולים לקבל יותר לקוחות...." או "אנחנו הכנו ניוזלטר פנטסטי עם המון עצות בנושא ... האם אתה יכול לחשוב על מי ממכריך שיכול ליהנות ממנו?"

 

ההנחה שאנשים שמכירים אותי ואוהבים אותי יודעים מה אני צריך היא שגויה. לעיתים המשפחה זוכרת אותי כילד שובב ולא מכירה אותי כאיש או אשת עסקים. שיווק היא עבודה גם אם היא נעשית מסביב לשולחן החג .הידיעה של מה אני הולך לבקש היא חלק מתוכנית השיווק בנטוורקינג. לכן, יש לעשות שיעורי בית, לבוא מוכנים ולא לצפות שהצד השני ימצא את הפרטים החסרים.

 

*הכותבת הינה מנכ"ל ארגוןBNI  (Business Network International) המוביל והגדול בעולם ב"נטוורקינג" ופיתוח קשרים עסקיים.

 

 

תגובות
אין תגובות למאמר