כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
13/08/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

תמהיל הוצאות השיווק ב-2010: ה-BTL מתאושש, האינטרנט מזנק

מאת: דסק חדשות 'מפיק' /
07.04.2011
/ 10:04

 

ההוצאות המופנות לשיווק במשק צמחו בשיעור של 6.3 אחוזים בשנת 2010  לכדי 6,010 מיליארד שקלים לעומת 5,672 מיליארד ב- 2009. כך עולה מאומדן השיווק השנתי הנערך זו השנה הרביעית ברציפות על-ידי איגוד השיווק והגל החדש.

 

האומדן  נערך באמצעות סקר בקרב 70 סמנכ"לי שיווק, חברי האיגוד, המייצגים חברות בכל הגדלים ומכל ענפי המשק. על-פי אומדן האיגוד, גדלו השקעות החברות בשיווק בשנת 2010 ב 358 מליון ₪ .

 

אפיקי השיווק הבולטים בהם חל גידול הנם: העיתונות (190 מ' ₪); נקודות המכירה (129 מ' שקלים); והאינטרנט (94 מ' ₪). הקיטון המשמעותי ביותר בעוגת השיווק הרחבה מיוחס לעיתונות אשר ההשקעה בה קטנה בשנת 2010 ב 91 מ' ₪.

 

חרף הנתונים הללו, חמשת אפיקי השיווק המובילים את תקציבי השיווק בישראל 2010 הם עדיין הפרסום בטלוויזיה ( 27.3%), פרסום בעיתונות (20%), BTL  (12.1%), נקודות מכירה (12.1%) ופרסום באינטרנט (10.2%).

 

החברות משקיעות למעלה מ 4.9 מיליארד ₪ בחמשת אפיקים אלה, ויחד הם מהווים  כ – 82 אחוזים מתקציבי השיווק במשק. 19 אחוז האחוזים הנותרים מתחלקים בין תשעת אפיקי השיווק הנוספים (ראו פירוט בטבלה בהמשך).

 

 

גידול זעיר ב-BTL

 

נקודה מעניינת היא התאוששותו הזעירה היחסית בהשוואה לשנת המשבר ב-2009, של ענף ה-BTL, הכולל השקעה בשיווק חוויתי, אירועים וכנסים וחסויות. שיעור ההשקעה באפיק השיווקי הזה טיפס במעט פחות מ-5 אחוזים, ומוערך ב-730 מיליון שקל ב-2010. באחוזים מול סך כל ההשקעה בפרסום ובשיווק במשק, נרשמה אף ירידה זעומה של כשתי עשיריות האחוז (12.1).

 

תלמה בירו מנכ"ל איגוד השיווק: " מהלכי קידום המכירות, האירועים הגדולים והחווייתיים, החסויות הנדיבות למפגשים עם  קהל צרכנים, כל אלו  היו בין הראשונים להיפגע מהמשבר הכלכלי ב 2009  בעיקר משום שחברות התמקדו יותר ברענון והשקה מחודשת של מותגים קיימים ובפרסום מכירתי על חשבון הפרסום התדמיתי. המצב השתנה ב 2010 ומנהלי השיווק חזרו והביעו את אמונם ב BTL .

 

"במפגש בלתי אמצעי עם לקוחותיהם, בהשקות גדולות, באירועים תקשורתיים עם קהלי יעד ברורים ועם סגמנטים מובחרים".

 

ענף המזון מוביל את ההשקעות בBTL (כ 17 אחוזים מהוצאות השיווק של חברות המזון והמשקאות) וענף הפיננסים, הקמעונות, התקשורת ומוצרי צריכה משקיעים בממוצע 8 אחוז מתקציבי השיווק שלהן באפיק זה.

   

תקציבי השיווק ב – 2010 לעומת 2009

 

2010

2009

אפיק שיווק

במיליוני ₪

מסה"כ

במיליוני ₪

מסה"כ

טלויזיה

1648

27.3%

1458

25.7%

עיתונות

1209

20.0%

1300

23.0%

רדיו

215

3.6%

187

3.3%

חוצות

215

3.6%

197

3.5%

קולנוע

40

0.7%

36

0.6%

אינטרנט

616

10.2%

522

9.2%

BTL

730

12.1%

697

12.3%

נקודות מכירה

730

12.1%

601

10.6%

יחסי ציבור

84

1.4%

91

1.6%

סקרים ומחקרים

193

3.2%

175

3.1%

תוכן שיווקי

121

2.0%

136

2.4%

יעוץ שיווקי

60

1.0%

45

0.8%

דיוור ישיר

97

1.6%

119

2.1%

אחר

72

1.2%

108

1.9%

סה"כ

6,030

100%

5,672

100%

 
 
 

פרסום בסלולר ובווידאו

 

האינטרנט כצפוי ממשיך לגדול, זו השנה התשיעית ברציפות, ומקבע בבטחה את מעמדו כמדיה החמישית בגודלה בתמהיל השיווק 2010.

 

על-פי ממצאי הסקר, שימו בלב, מנועי הצמיחה של העתיד באינטרנט הם הפרסום בווידאו והפרסום בסלולר. מדובר עדיין בפרסום יקר וקשה יחסית ליישום אולם חשוב לציין את כניסת שוק האינטרנט הישראלי לתחום, גם אם הסכומים עדיין קטנים ביותר.

 

במסגרת הסקר השנתי, התבקשו סמנכ"לי השיווק לציין באחוזים את התפלגות תקציבי השיווק שלהם על-פי התחומים הללו: פרסום מסורתי, אינטרנט, BTL כאמור, נקודות מכירה, יחסי ציבור ודוברות, תוכן שיווקי, סקרים ומחקרי שוק, ייעוץ שיווקי, דיוור ישיר ו"אחר".

 

הנתונים שנאספו ע"י האיגוד עובדו ונותחו על-ידי הגל החדש בניהולו של עופר לוי.

 

 
 
 
 
 
תגובות
אין תגובות למאמר