כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
26/10/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

מאמר אורח: האמת על פייסבוק (ב')

מאת: יוני סער /
10.03.2011
/ 14:09

האמת על פייסבוק (ב')

 

"פייסבוק הוא מלונה חמימה לכלבים עזובים שמלקקים לעצמם את הביצים", כתב בשבוע שעבר במוסף הארץ, אביעד קיסוס והוא מוסיף ומתאר את העניין שלו ושל חבריו בפייסבוק, במוטיבציה לאשר הצעות חברות של חתיכים ואחר כך לחפש את התמונות שלהם בחזה חשוף. טור נפלא שגורם לנו לחשוב שוב, כיצד כמותגים אנו יכולים לעניין צרכנים שעניינם היחיד הוא חזות חשופים.

 

הטור שלי, בשבוע שעבר, יצר משוואה לבחינת רמת המעורבות של צרכנים בעמודי מותגים וגילה נתונים עלובים יחסית. השבוע המשכתי את הבדיקות, במטרה למצוא כמה מסקנות מעודדות שעשויות אולי לכוון אותנו טוב יותר, מה כן ניתן לעשות בפייסבוק.

 

אחת הבעיות הנוספות שמצאתי במחקר, הייתה כי גם כשאנו מתלהבים מכמות התגובות הנמוכה יחסית, הרי שאם נבדוק את השונות שלהן, דהיינו כמה מגיבים שונים הגיבו החודש, אנו מוצאים שרובם מגיבים סדרתיים. דהיינו, משועממים כרוניים, הפעילים בעמוד, בניסיון לבלוט. מהצד השני אני בהחלט רואה המשך הצטרפות לדפים מסחריים של רשתות שיווק ורשתות אופנה אשר מנהלות את הדפים נכון, גם אם רמת המעורבות בהם, היא נמוכה יחסית. אז מה פה הפטנט?

 

בניסיון למצוא עוד רמזים לפתרון, הרצתי את המודל לבדיקת מעורבות על דפי מחאה ודת; ללא ספק, הדפים הללו היו מהבולטים ומהטובים ביותר שמצאתי ברשת. כאשר אנו מגיעים לנושאים שברומו של עולם או ברומו של הלב, המעורבות והרצון להגיב ולהשפיע הולכת ועולה פלאים. בניגוד לדפי המותגים בהם אנו רואים מגיבים סדרתיים, הרי שפה רוחב וכמות המגיבים השונים, היא גדולה יחסית. הרבה אנשים שונים רוצים להצביע ולהשפיע.

 

בקבוצות שעשינו לא מזמן בקרב צעירים, ניסינו לבחון את שאלת ההצטרפות לעמוד של רשת או מותג. מדוע בעצם הם מצטרפים? הרבה מתוך הנשאלים ייחסו את הרצון שלהם להצטרף לעמוד בקבלת ידיעות וחדשות על הנחות ומבצעים. הפייסבוק החליף אצל הצעירים את מרבית ערוצי התקשורת והצורך בפרסום מידעי, פרסום המעביר לנו מידע שאנו היינו רוצים לקבל, עובר איתם למקום בו הם נמצאים. הפייסבוק.

 

הם לא רוצים דאחקות, הם לא רוצים הפעלות ואין להם יותר מידי כוח ל"לייקים" אבל הם רוצים לדעת מה קורה אצל המותגים והרשתות שהם אוהבים ובעיקר לדעת מה חדש, מה בזול ומתי יש הנחות. הפייסבוק משמש עבורם ערוץ לקבלת חדשות על המתרחש בתחומי העניין שלהם. במקרה הזה, אנו כמפרסמים, עושים קצת יותר מידי. הם מבקשים מידע רזה, פרקטי, ענייני ושלא מנסה להיות ידידותי מידי.

 

הפייסבוק יוצר תחלוף לפרסום חדשותי, לא ליצירת מעורבות וזה המון. אולי צריך לנסות ולהקיש מעמודי המחאה והדת ולהעביר משם חלק מהתובנות לעמודי המותגים המנסים להתיידד ולא רק להעביר חדשות? במקרה הזה אנו רואים כי כאשר מצליח דף לעסוק ברמה תכנית גבוהה בנושא הקרוב ללבו של הגולש, ולספק תוכן וזירת שיחה בנושאים הללו, הרי שאז רמת המעורבות עולה. אבל מדובר בשיחה רצינית, מלאת תוכן ומידע, העוסקת באמת בנושאים שהם בציפור הנפש של הגולש ויכולים להתאים גם למותג כאזור תכני בו הוא פועל.

 

כאן אולי נמצאת העצם. בכדי לעניין את הגולש אנחנו חייבים להביא תוספת ערך; לא בדיחות, מבצעים ומשחקים אלא עניין אמיתי ומידע ושיחה בתחומי העניין שלו ולא שלנו. זה אכן דורש השקעה גדולה אבל מי שיצליח לפצח זאת, ירוויח ביצירת דיאלוג כנה עם הצרכנים. מעורבות רגשית כנראה זקוקה לחיבור נוסף מלבד שיחה אינטרנטית. משהוא יותר חוויתי. ואת זה, הפייסבוק לא יביא לנו לעולם.

 

 

 

מאמר אורח: השקר הגדול של פייסבוק

 

 

*הכותב הינו הבעלים של קבוצת פרומרקט. מתוך הבלוג של יוני סער.

 

 

תגובות
התקבלו 1 תגובות
1.  LIKE