כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
26/10/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

מיוחד לחדשות 'מפיק': דיווח מתערוכת יורושופ 2011 בגרמניה

מאת: גדי דקל /
10.03.2011
/ 10:12

 

יורושופ 2011 - כל העולם ב 17 אולמות

 

נתחיל מהסוף. הרכבת שאספה אותנו ממרכז הירידים בדיסלדרוף (MESSE) הייתה עמוסה, הגורל הושיב אותנו דווקא ליד ישראלי נוסף שחזר מהתערוכה, אדם מבוגר ששוחח בטלפון עם המשרד בישראל, את צידו השני של הקו לא יכולנו לשמוע כמובן אבל את חברנו המקרי לנסיעה שמענו היטב " אה, התערוכה הייתה לא משהו" אמר.

 

התבוננו אחד בשני וחייכנו, אין כמו הפרובנציונאליות הישראלית, היכולת לבטל את מה שאחרים עושים (לצערנו) טוב מאיתנו. "לא משהו"? קצת קשה להבין. אולי היה בתערוכה אחרת? כי ניתן להגיד הרבה דברים על תערוכת יורושופ המתקיימת כל שלוש שנים במרכז התערוכות הענק של דיסלדרוף אבל הדבר האחרון שאפשר להגיד הוא שהתערוכה היא לא משהו...

 

הייתה לי זו הפעם השלישית בתערוכת ענק זו, וחייב אני לומר שהייתה זו התערוכה המעניינת מכולן. ראשית, העוצמה. לא ניתן להבין במילים את גודלה של התערוכה הזו המשתרעת על 17 אולמות ענק (כל אחד מהם גדול מביתן 1 בגני התערוכה שלנו), ובינהם עוד נותר מקום למספר אולמות לא מבוטל. מאות אלפי מבקרים נכנסים לתערוכה בסדר מופתי (ישראלים, תלמדו) וזורמים פנימה בקצב שלא היה מבייש את שדות התעופה המובילים בעולם.

 

אולמות התערוכה מאורגנים לפי נושאים ובהתאם לכך המבקר מוצא את עצמו מנתב את דרכו ישירות לעולמות התוכן המעניינים אותו. שהינו השנה בתערוכה יומיים ובכל יום למעלה מעשר שעות. על אף הקילומטרים שגמענו בין אלפי המציגים, נותרה התחושה שאולי פספסנו את הדבר החשוב.

 

תערוכת יורושופ

 

 

 

בד – IN, לד - OUT

 

תערוכת יורושופ מרכזת מספר נושאים מרכזיים: תערוכות, נקודות מכירה ואירועים. עולם נקודות המכירה כה מורכב כאן עד שאתה נפעם מכמות האמצעים העומדים כיום לרשות רשתות השיווק והחברות בתכנון ועיצוב נקודות המכירה. אלפי מציגים המציעים את מכלול הפתרונות לנקודת המכירה מבהירים עד כמה חזק התחום הקמעונאי וכמה פתרונות ניתן לייצר.

 

בחרתי להתמקד דווקא בשני תחומים: פתרונות ועיצוב תערוכות ושדרת המעצבים, אם בתערוכה הקודמת המוטו היה מסכי הלד שפרצו אל העולם וכבשו כל במת אירוע וקיר אפשרי, הרי שביורושופ 2011 המילה האחרונה הייתה הגימור, העיצוב המוקפד ובעיקר הבד.

 

כן, הבד. עשרות מציגים הציגו את החידוש האחרון המשלב הדפסות באיכות מדהימה על בדים כאשר החידוש הוא שיטת המתיחה המשלבת תפירת סיליקון בשולי הבד והשחלתו במסגרות אלומיניום משולבות בתאורה רציפה. מקירות ענק הכוללים מיתוג, דרך קירות דקורטיבים, מחיצות ומתחמי אווירה, הבד המתוח כמו גיהוץ מדים במסדר כנפיים שלט בכל.

 

השילוב הכולל קופסאות תאורה (לד) ומסגרות אלומניום יוצר גימור יוצא דופן, לא עוד קוליסות (שלא להזכיר שמשונית...) אלא ביתנים שלמים (בשטחי ענק משולבים גלריה) הבנויים על טהרת האלומניום והבד המתוח. מגוון עצום של פתרונות, גימורים, הדפסים וגוונים. גם כאשר לא נעשה שימוש בגופי תאורה השימוש בבדים חצי שקופים ובדי רשת עדינים נראה הייטב לעין והבטיח גימור שלא נותר אלא להתקנא בו.

 

מוטיב נוסף ובולט היה השימוש בחומרים ממוחזרים או טבעיים, עץ מעובד ולא מעובד, גלילי קרון, משטחים, אבן וחומרים נוספים תרמו להשראה ויצרו ביתנים מרהיבים. לכל אלו ניתן להוסיף אמצעי תצוגה חדשניים המיועדים לתערוכות, החל מטראסים חדישים (לרבות כאלו המחופים פלסטיק), מתקפלים ועוד.

 

 תערוכת יורושופ

 

תערוכת יורושופ

 

תערוכת יורושופ

בדים ואלומיניום במגוון שימושים

 

 

 

חומרים טבעיים עץ וקו נקי

 

מעבר לחיפוש אחר הפתרונות הפוקציונאליים והחידושים הרי שיורושופ 2011 הייתה במה מרהיבה לכל נושא העיצוב והאסתטיקה. המציגים המובילים הקימו במקום ביתנים בשטח ממוצע של מאות מטרים, ביתנים המשלבים מספר מפלסים ובכולם גלריה עליונה המשמשת לחדרי העסקאות והישיבות. הסדר, ההקפדה על הפרטים הקטנים והקווים הנקיים שלטו בכל ביתן וגרמו רק להעריץ את הפדנטיות הארופאית.

 

מתחם מיוחד בתערוכה הוא מתחם המעצבים, בשטח זה מוקצה לכל מעצב תא שטח זהה בגודלו וצורתו (ראו צילום בתחתית הכתבה) והוא רשאי לעצב אותו בהתאם לקו העיצובי האישי. המראה מרהיב ומרחיב אופקים ומדהים לראות כיצד מביא כל מעצב את אמירתו האישית למתחם.

 

קצרה היריעה מלהכיל את התערוכה במאמר אחת. יכולת למצוא כאן כל מה שאתה מחפש, מתאורה, רצפה, קופות, מיתוגים, גימיקים, ווילונות, ריהוט, דקורציה, עיצוב וסטנדים ועד לפרטים הקטנים של שלטי קופות, עגלות סופר, מקררים וספרות מקצועית. המעצב שהתלווה אלי הגדיר זאת נכון: "כמו להגיע ללונה פארק של עיצוב ותערוכות". שפע מדהים, אלפי פתרונות ותערוכה אחת. למי שטרם ביקר ביורושופ נותרו שלוש שנים לתערוכה הבאה. מומלץ.

 

 

תערוכת יורושופ

 

תערוכת יורושופ

 

תערוכת יורושופ

 

 

 

 

מעצבים שונים ותפישות שונות למרחב זהה

 

תערוכת יורושופ

 

תערוכת יורושופ

 

תערוכת יורושופ

(צילום: גדי דקל)

 

 

 

 

*הכותב הינו מנכ"ל ובעלים של קבוצת מיתוס המתמחה בפתרונות שיווקיים.

 

 

תגובות
אין תגובות למאמר