כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
26/10/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

מאמר אורח: מה ה"זאג" שלך?

מאת: יוני סער /
24.02.2011
/ 16:00

מה ה"זאג" שלך?

 

 

שנים הייתי חסיד של ספר האסטרטגיה "אוקיינוס כחול", המתאר כיצד על חברות לחפש אוקיינוסים כחולים, נקיים מתחרות ולא לחפש לעצמן פינה בתוך האוקיינוס האדום, מלא המתחרים.

 

לא הבנתי אף פעם למה פותחים אצלנו עוד רשתות סופרמרקטים זולות, במקום לפתוח רשת יקרה ואיכותית של מזון גורמה, שתיתן תשובה לפלח העליון. השבוע שלחה לי יהלי אדמתי, מאדמתי אסטרטגיות, תקציר שלה לספר "כשכולם עושים זיג, תעשה זאג" של מרטין ניומאייר, מעצב מותגים אמריקאי והוגה דעות בתחום, המפתח תיאוריה דומה, אך מעודכנת יותר של אותו הרעיון: לך למקום בו אתה נמצא לבד. כשכולם עושים זיג, תעשה זאג.

 

בספר, טוען ניומאייר, כי העולם החדש שלנו, הוא עולם של יותר מידי. יותר מדי מוצרים, מסרים, מרכיבים, ערוצי תקשורת ועוד. התשובה שלו למצב מסתכמת במשפט פשוט: אל תציעו יותר, תציעו שונה. המוצר או השירות האידיאלי, צריך כמובן להיות שונה אבל גם טוב, בטריטוריה שיש לה צורך אצל הצרכנים ובאזור שנמצא בתוך מגמות השוק. צריך להבחין בחלל ריק, למקד את הרעיון לתחום צר יחסית ולהמשיך לחדש אותו כל הזמן ברגע שהמתחרים מתקרבים ונושפים בעורפיכם, אומר הספר.

 

 

ארוחת סינגלס

 

לכאורה, פשוט מאוד וברור לחלוטין, אבל רובנו לא מקיימים את העקרונות הללו בבואנו לפתח מוצרים או שירותים. השבוע, בדפדוף השבועי שלי באתר  Springwise, אתר האחות של Trendwatching ההולנדי, מצאתי שירות כזה שהושק רק בשבועות האחרונים וכאילו קרא את הספר הזה ויישם אותו אחד לאחד.

 

השוק הוא שוק הסינגלס והבדידות, המגמה התומכת היא הקנייה הקבוצתית. שוק ההיכרויות הפך צפוף להחריד ועשרות האתרים לא מאפשרים יצירת מותגים בולטים וחזקים. הצורך במציאת בן או בת זוג הוא אמיתי וחזק, אבל איך חודרים לשוק הזה עם מוצר ייחודי שיכול להביס את המתחרים ולייצר בולטות?

 

השירות החדש נקרא GRUB WITHUS  והוא מציע פתרון פשוט, אך גאוני. האתר הזה מציע לכם להצטרף לארוחות קבוצתית של סינגלס, סביב שולחן גדול, במסעדות טובות, בעלות אופי משפחתי ובמחיר קבוצתי ונמוך להחריד. תמורת כ-25$ אתה מזמין כסא בשולחן, משלם מראש ומקבל כרטיס תשלום וכניסה. את המצטרפים אלייך לשולחן תוכל לראות באתר, המקושר כמובן לפייסבוק, וכך תוכל ללמוד עליהם עוד לפני הארוחה. בשביל לעודד את הראשונים, הפותחים את השולחן הקבוצתי, הרי שהכיסאות הראשונים סביב השולחן נמכרים בהנחה נוספת, תמורת ההעזה והספונטניות שלך לפתוח את הקבוצה.

 

השירות פעיל כרגע בשיקאגו ומתחיל להתפרס בסן-פרנסיסקו ובקרוב בניו-יורק. טיול קצר באתר שלהם מראה כשניים עד שלושה שולחנות ביום עם אנשים נחמדים מאוד, לפעמים 6, לפעמים 10 צעירים יפים ואמיצים ובעיקר כאלו שהחליטו לשלב בין הצורך לאכול, לא להיות לבד ולהכיר בהזדמנות הזו עוד כמה אנשים נחמדים כמוהם.

 

 

נישה ייחודית חובה

 

האמת? רעיון גאוני לדעתי, שמשקף באחת, את האסטרטגיה של פיתוח מוצרים בצורה שונה. התקשורת השיווקית של המוצר, מבוססת על הרשתות החברתיות ועל מעבר המוני מפה לאוזן בקהילות הרלוונטיות וכך גם חוסכת עלויות פרסום והחדרה משמעותיות. המגמה של הקניות הקבוצתיות, גרופון ודומיו , הפכה את הרעיון של ארוחה קבוצתית בזול לטרנד צרכני כך שלפעמים זה ההכרות ולפעמים זה החיסכון אבל לא משנה התירוץ הצרכני והאישי, המוצר יושב על צירי מגמות וצרכים, שיניעו אותו קדימה בבטחה.

 

שונות וייחוד, יוצרים שאלות מטרידות על הצורך במוצר כזה או אחר, אבל אם עבודת ההכנה נעשתה היטב ולמוצר יש שוק אמיתי, הרי שמוצרים ייחודיים ומבודלים הם העתיד של השוק. בחברה מבוזרת כל כך, יש מקום להמוני מוצרים קטנים ובינוניים כל עוד הם ישכילו למצוא לעצמם נישה ייחודית. הרוב זה טוב, אבל לא תמיד הוא הקובע.

 

 

 

הכותב הינו הבעלים של קבוצת פרומרקט. מתוך הבלוג של יוני סער.

 

 

 

תגובות
אין תגובות למאמר