כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
13/08/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

בלעדי: פרטים מלאים על הפקת הענק של "אאידה" במצדה ובירושלים

מאת: דסק חדשות 'מפיק' /
22.02.2011
/ 12:03

 

חברת ההפקה כנס ישראל וחברת בינוי הבמות עיצוב במה זכו במכרזי האופרה הישראלית, להפקת מופעי האופרה הגדולים במצדה ובירושלים בעוד כשלושה חודשים.

 

מקורות המעורים בהפקה, סיפרו כי שתי החברות הזוכות התמודדו במכרזים "שמנים" ועתירי ממון. מבדיקה שערכנו עולה שעיצוב במה גברה על גיל טייכמן במרכז ההפקה הלוגיסטית, ועל-פי ההערכות בענף מדובר בסכום גבוה של כ-20 מיליון שקלים.

 

המפיק הראשי של הפרויקט כולו הוא אורי הרטמן, המשמש בשגרה כמנהל התפעול של האופרה הישראלית. בראיון מיוחד לחדשות 'מפיק', חשף הרטמן את המספרים הגדולים ואת מורכבות ההפקה, ואנו מביאים אותם בפניכם לראשונה.

 

אם בשנה שעברה ההפקה נחשבה למורכבת, והקהל הרב שהגיע בהמוניו הפתיע אפילו את המארגנים עצמם למרות מחירי הכרטיסים הגבוהים, הרי שהשנה הנתונים עתידים לתפוח בעשרות אחוזים כמעט בכל פרמטר הפקתי אפשרי.

 

"השנה הגדלנו את מספר המקומות המקסימלי להופעה, מ-6,500 אשתקד ל-7,600", ציין הרטמן. "זה מצריך הגדלה של הטריבונה. שנית, הגדלנו את שטח האירוע עצמו, מאחר והתפאורה והבמה הרבה יותר גדולות – עניין של כ-4,000 מ"ר נוספים. יש לזה השלכה לגבי החניון ומתחם קבלת הפנים כמובן.

 

"בנוסף הגדלנו את היציאות והכניסות, את מתחם הבמה ואת נפח התאורה. על הבמה יעמדו פסלי ספינקסים גדולים ופסל בגובה 22 מטר. זה לא פשוט בכלל, בהתחשב ברוח הנושבת באזור ובמורכבות הלוגיסטית".

 

-עד כמה מקשה העובדה שמדובר באזור טבע מרוחק?

 

"הקושי הוא בכך שים המלח והמצדה מרוחקים ובעלי מזג אוויר חם ואין להם תמיכה לוגיסטית בשטח עצמו. הכל זה לשנע ולהוביל. אם יש לנו בעיות אז אין את התנאים הבסיסיים שיש בפארק הירקון למשל.

 

"דבר נוסף, אנחנו צריכים בעצם לבנות יש מאיין. כי מה שעשינו לפני שנה אמנם יצר תשתית מסוימת, אבל אנחנו נכנסים לחודש של עבודות עפר לפני שאנחנו מגיעים להפקה עצמה".

 

יתר על כן, מתקני התאורה וההגברה ישונעו אווירית מלונדון לישראל, סדר גודל פעוט של 30 טונות. לבד מכך, עשר מכולות נוספות יגיעו דרך הים. ועוד לא אמרנו מילה על שינוע הקהל ושאר הקונסטרוקציות הקטנות יותר.

 

כאילו אין די בקשיים הלא מבוטלים בהפקה, הוחלט השנה על הרחבת מיזם האופרה מחו"ל וקיומו במקביל גם בירושלים במסגרת פסטיבל אופרה חדש באותם ימים ממש. בתוכנית, בין היתר, הופעות מושקעות בבריכת הסולטן ו-30 קונצרטים שונים בכנסיות בבירה.

 

והנה עוד אתגר. הבמה במצדה בנויה בשיפוע בן 12 מעלות, אך כדי לקיים על-גבה קונצרט יש צורך ליישר אותה עבור התזמורת.

 

בקיצור, כפי שמסכם הרטמן, "אין מרכיב הפקתי אחד שלא קיים בפרויקט הזה. אתה צריך לבנות את השטח, את כל המרכיבים הארעיים, לדאוג ללינת קהל, הפעלת זכיינות מזון, היסעים של קהל ואמנים על-ידי שלוש החברות אגד, מאיה תור והורן את ליבוביץ' ועוד". מחברת ההפקות ארנון פז נמסר לנו כי החברה תטפל זו השנה השנייה בארגון מערך ההסעות שימנה עשרות אוטובוסים מרחבי הארץ ומבתי המלון. בנוסף, תהיה החברה אחראית גם על בסידורי הלינה במלונות ים המלח. 

 

-באיזה סדר גודל של כוח אדם מדובר?

 

"אני מעריך שאנחנו באותו זמן מעסיקים כ-2,500 אנשים. את ההפקה הראשית אני עושה לשני המקומות. במרכיבים מסוימים של ההפקה "כנס ישראל" עושים את התפעול בפועל. בירושלים מבצע את התפעול גידי ליס.

 

עיצוב במה היא החברה שנבחרה כחברה לוגיסטית במרכיבים ההפקתיים של קונסטרוקציה, בינוי, תפאורה, הגברה וקבלת פנים. כולל פעלולי אש. בנוסף לעיצוב במה פועלות עוד שמונה חברות של שירותים, היסעים וזכיינות מזון.

 

-ועד כמה זה מייקר את הכרטיס?

 

"יש כל מיני רמות של מחיר. תלוי בלינה או לא, הסעות שאטלים או רכב פרטי. כל מי שמגיע בהסעות מרחבי הארץ מגיע מחמישה מוקדים. אנחנו מאוד ממליצים להגיע בהסעה ממרכז הארץ כי אז האוטובוס מגיע עד אתר המופע עצמו".

 

שורה תחתונה: תג המחיר נע בין 750 ל-1,500 שקלים. לגמרי אופרה אחרת.

 

 

 

 

 

 

מפיק ראשי: אורי הרטמן

הפקה בפועל: כנס ישראל

בינוי, קונסטרוקציה, במות ותפאורה: עיצוב במה

 

 

 

 

גיל טייכמן ועיצוב במה מתחרים על האופרה "אאידה" במצדה

 

 

תגובות
התקבלו 1 תגובות
1.  כל הכבוד לסדר שהיה בשנה שעברה