כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
11/09/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

"דיפלומטיה" שיווקית: הצרכנים הם השגרירים

מאת: דסק חדשות 'מפיק' /
09.02.2011
/ 15:18

פעם, באייטיז, כשערוץ 1 היה למדורת השבט ששרפה לכולנו את הפיוזים במוח, מי בכלל חשב על ערוצים מסחריים או על הצרכן עצמו כשגריר של מסרים שיווקיים?

 

אז נגמרו הקלמנטינות, וטרופית היה משקה שובב, אבל זהו פחות או יותר. שנות אור מאוחר יותר, כלומר ב-2011, המדיום הוא עדיין המסר, אבל הצרכן הפך לפיון, שגריר, בלדר או נושא הבשורה השיווקית עבור החברה, מחקו את המיותר.

 

הפאנל המרכזי בכנס השנתי של ענף האירועים והשיווק החוויתיSHOWREEL2011  ידון בדיוק בנקודה הזאת ובהשלכותיה. מנכ"ל ומייסד חברת השיווק לצעירים TeenK, יניב ויצמן, פירט, בשיחה איתנו, על מעמדו החדש של הצרכן: "אנו ננסה, בעזרת מנהלי שיווק מובילים, להבין את המגמה בשנים האחרונות ולפיה הצרכן הפך לשחקן מרכזי בפעילויות שלנו".

 

- ובעבר הוא לא היה חשוב?

"תמיד הצרכן היה חלק חשוב, אבל פתאום יש לו כלי נשק חדשים, כמו הסלולרי והפייסבוק עם ה-700 חברים שזה כלי מאוד עוצמתי. זה יכול לקדם אותנו מאוד עם הפעילויות שלנו. זה בעצם תהליך של הוצאת החוויה החוצה מאשר החוויה עצמה. כלומר, מנהלי שיווק שעושים אירוע לאלף איש, צריכים לחשוב איך להניע אותם להעביר את האינפורמציה, לא רק כדי שהם לבדם ייהנו, אלא כדי להעביר את החוויה.

 

ויצמן סבור, שמפיקי אירועים צריכים להתחיל לחשוב ולחשב "כיצד הווידאו שיצלם אדם מהסלולרי הפרטי שלו ייראה ביו-טיוב ובפייסבוק, ואיך אני כמפיק מספק תכנים אטרקטיביים שלא רק מעניינים את מי שמגיע לאירוע שלך אלא גם יגרמו לו לרצות לשתף אותם הלאה. למשל, אתה מציב עמדת שיתוף אלקטרונית באירוע, ומכריז שמי שעושה "SHARE" בעמדה מקבל שתייה חינם בבר".

 

-אז עדיין יש פה אלמנט של טובות הנאה, או במקרה הזה "טובות הנעה" לפעולה.

"ברור, הכל פה אמצעים שיווקיים. הייתי בהרבה אירועים ושמתי לבה שהחוויה נשארת אצלי, כי המפיקים לא חשבו איך להעביר את החוויה הלאה".

 

-היכן יבוא לידי ביטוי עניין הטרנדים בדיון?

"הרשתות החברתיות זה לא טרנד, אלא מגמה. זה לא יבוא וילך. הפייסבוק מאוד שינה את החוויה השיווקית שלנו. הוא המקום להוציא את החוויה השיווקית החוצה, הוא לא החוויה עצמה".

 

 

 

לייקים זה פאסה

 

בפאנל המדובר ישוחחו ביניהם רחלי ירקוני- גולדשטיין, מנהלת שיווק חטיבת חטיפים באסם; מנהל השיווק ברד-בול ישראל, ניר לאור; גלי טאוב-שריג, מנהלת השיווק של קוקה קולה ישראל ופרי לוי - מנהלת תקשורת אינטראקטיבית ותוכן בקבוצת שטראוס.

אפרופו שטראוס, קמפיין הוופלים והבפלות של עלית שניהלה לפני כחודשיים, עורר בצד ההצלחה הרבה תהיה אחת חשובה. לא צריך היה להיות מבין גדול בשיווק, כדי להבין שההחלטה על שינוי המעטפת המיתוגית ושמו של המוצר התקבלה עוד בטרם יצא הקמפיין המזמין את הציבור להצביע לבחירת השם החדש. דמוקרטיה ב"כאילו". את ויצמן, ששטראוס היא אחת מלקוחותיו הגדולים, זה לא ממש מעניין. העיקר הבאזז.

 

"זה משנה?" הוא שואל וניכר בקולו שהוא מחייך מעבר לקו. "מה שהמותג רצה להשיג הוא השיג. כי הקמפיין הזה בלט. בסוף יצרנו את תשומת הלב. גם אם אתה שואל אם זה בכלל אמיתי. אין פה עניין של אתיקה".

 

-יבוא יום והפייסבוק יהפוך לפאסה, לדעתך?

 פאסה? פייסבוק הוא פלטפורמה. הוא לא יהיה פאסה. מאידך, דברים שנעשים עד עכשיו בפייסבוק כבר איבדו את זמנם כיום. למשל, הלייקים. הלקוחות שלנו כבר לא מדברים כמה לייקים יש לי לעמוד, כי זה לא מעניין. המדידה היא רמת המעורבות. אם יש לי 110 אלף צרכנים בעמוד שלי, זה לא מעניין אותי אם הם עשו לייק. זה ממש כמו הבאנרים. מעורבות היא שם המשחק".

 

מושב הדיונים יחל בשעה 12:30 ויסתיים ב-14:00.

 

 

 

 

להרשמה לכנס ולפרטים נוספים – הקליקו כאן!

 


 

 

 

תגובות
אין תגובות למאמר