כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
13/08/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

מאמר אורח: השטן בהתגלמותו

מאת: ד"ר שמוליק צרפתי /
18.01.2011
/ 9:00

חברות קד"מ רבות החלו בשנים האחרונות להשתמש בפעילות גרילה כדי לספק מענה ממוקד ולייצר תגובת "פה לאוזן" במינימום תקציב. המטרה: לייצר אימפקט מעניין מספיק שידברו עליו מעבר לחשיפה הראשונית.

 

אם, לדוגמה, נתקלת בסופרמרקט בדיילת חביבה המציעה לך לטעום חומוס, כי אז חווית פעילות קידום מכירות קלאסית המסייעת לך להתגבר על החשש הפסיכולוגי שבהוצאת כסף מבלי שאתה מכיר את המוצר; אך אם, למשל, הפעילות תכלול הצבת גביע חומוס ענק בסופרמרקט שכל מי שיגיע אליו - "תצא כפית ענק" ותאכיל אותו, או דיילות סידור המדף יהפכו פתאום ל"רקדניות חומוס" - כי אז הפעילות תהפוך ייחודית יותר, מעניינת יותר ותייצר אימפקט גדול יותר - גרילה.

 

קיימות ארבע קטגוריות בסיסיות לפעילות ביניהן "אמביאנט" (שימוש באלמנטים מהסביבה), "ויראלית" (פעילות ברשת וברשתות חברתיות), "אימפרוב" (פעילות שחקנים חיה אל מול הצרכן המופתע), ו"שיווק סמוי" (פעילות שיווק סמויה בה קהל המטרה אינו מודע לכוח קד"מ מסווה המשפיע על התנהגותו).

 

הרבה מפעילויות הגרילה מעצימות את תפוצתן באמצעות Cross Media - פרסום הפעילות בשטח ברשתות הוידיאו והרשתות החברתיות.

 

 

בוהים במיצג המוזר

הסרטון שלפניכם מציג פעילות גרילה המשתמשת באלמנטים מהסביבה (אמביאנט) ומשלבת "ידיים זבות דם" של זומבים היוצאות מפתחי ביוב, גינות ציבוריות, דלתות אוטובוס ועוד. הקהל מוצא עצמו עוצר, בוהה ב"מיצג" המוזר שלצידו פזורות גלויות סרט הזומבים החדש המוקרן בקולנועים בתלת מימד.

 

 

 

התוצאה: עצירה, מודעות, זכירות, צילום הפעילות והעברתו פה לאוזן. כאן מסתיים השלב הראשון המתבקש. בשלב השני ייצרה חברת הקד"מ קישור למדיות נוספות לשם מודעות עמוקה יותר, הנעה לפעולה והפצה: הגלויות שפוזרו לצד הידיים עוצבו כשלטי החוצות (Cross Media), והפעילות הופצה באמצעות רשת ה-YouTube ורשתות חברתיות (Cross Media נוסף).

 

 

הכותב הוא ד"ר לשיווק ומנהל עסקים ומנכ"ל חברת Profit group לייעוץ שיווקי ארגוני.

 

 

מאמר אורח: האם השלם גדול מסך חלקיו?

 

מאמר אורח: מתיחה וכיווץ מותג - האקורדיון של שופרסל

 

 

 

תגובות
אין תגובות למאמר