כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
13/08/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

מאמר אורח: האם השלם גדול מסך חלקיו?

מאת: ד"ר שמוליק צרפתי /
11.01.2010
/ 12:37

 

יתרונות הקשר בין המדיה החדשה למסורתית

ראשית, וידוי קצר; אני לא מומחה למדיה החברתית. שנית, אני לא בטוח שאני מכיר מומחים בתחום כה צעיר. בינתיים, על-ידי ניסוי וטעיה משמשים אותנו "המומחים" כדי להבין את נפלאות המינוף השיווקי של תחום המדיה החברתית.

 

רשתות חברתיות היוו בעברן כלי שיווקי; קחו לדוגמא את מסיבות ה"Tupperware", את מסיבות בוגרי האוניברסיטה ואת מקום העבודה שמצאנו בעזרת קשרים מהמילואים. המדיה החברתית לעומת זאת, לקחה את הכלי השיווקי והפכה אותו לצינור תקשורת נוסף (מדיה) משמעותי יותר בשל הקיבולת, המהירות, התפוצה ומעביר המסר (המלצה של מכר נחשבת לאפקטיבית ביותר).

 

הפייסבוק הפכה משמעותית ב- 2008, מחזיקה ב- 540 מיליון משתמשים אקטיביים ברחבי העולם ("משתמשים" מזכיר צרכני סמים וזה פשוט תואם למציאות הממכרת של הרשת); 200 מיליון מתוכם באמצעות הסלולאר; 570 ביליון דפים נצפים ביום, 7 שעות ממוצע זמן שהייה באתר בחודש. 30% מהתכנים המופצים באינטרנט הינם באמצעות Facebook. 3 מיליון משתמשים בארץ הקודש (1 מיליון ביום), 70% חשיפה. למרות שאני שונא מספרים, אני חייב להודות שזה מרשים. זה מרשים כי אתה לא יודע לעכל את הנתונים שיווקית, אתה רק מבין שאתה צריך להיות שם.

 

אז אנחנו שם...

 

 

גשר צר מאוד

 

אנחנו שם, אבל אנחנו מנסים לגשר; לגשר בין המדיה המסורתית (קידום מכירות, פרסום, שיווק ישיר, יחסי ציבור) למדיה החברתית החדשה.

 

בתיאוריה, כאשר קמה דיסציפלינה, נהגית תיאוריה, תמיד קמות להן תיאוריות הנגד...ואז מגיע הגאון שמגשר על שתי הגישות (ע"ע אפלטון לעומת מקיאבלי ואז הגיע הגל). החלטנו הפעם להיות "גאונים" והקמנו גשר אמיתי בין המדיה המסורתית בה אנו מתמחים – קד"מ למדיה החברתית ובראשה Facebook.

 

קיימנו מספר פעילויות בעולם הווירטואלי עבור לקוחותינו שהובילו את לקוחותיהם הפוטנציאלים למיקום נבחר בעולם האמיתי שם בוצעה פעולת מכירות פיזית; צירפנו ואספנו לידים מהעולם הווירטואלי, אספנו מידע אודות לקוחות פוטנציאלים וצירפנו אוהדים המהווים מאגר להעברת מידע שיווקי. בעולם האמיתי ביצענו פעילות קד"מ שקידמה את הפעילות הוירטואלית; יידענו לקוחות פוטנציאליים וצירפנו אותם פיזית לפעילות הוירטואלית.

 

 

"קרוס מדיה"

 

בדרך, סייענו במיצוב ערכי מותג הלקוח כחדשני, מוביל, זמין ונוח – ערכים אותם קל להעביר באמצעות הפייסבוק וההילה שהוא משדר.

 

הפעילות המשולבת, ה"קרוס מדיה", התבררה כאפקטיבית. מטרות הושגו ומכירות התקיימו. היקף התפוקות לא נמדד עדיין במלואו (כגון נתונים שנאספו אודות לקוחות פוטנציאלים, חיתוכים שיווקיים וכיו"ב), אך ניתן להסיק כי הפעילות אינה רק תדמיתית, כי אם מכירתית הלכה למעשה. 

 

המדיה החברתית מהווה צינור מאסיבי להעברת וקבלת מידע. יש בה חסרונות (מהעדר פרטיות, דרך זיופים ועד לחוסר שליטה וזליגת מידע נצבר), אך נראה כי יתרונותיה עשויים למנף במהירות וביעילות מסרים שיווקיים לכדי מכירות ולא רק תדמית. המדיה החברתית כאן כדי להישאר. ייתכן כי השם לא יהיה "Facebook", ייתכן כי האמצעי יהיה יותר סלולארי ומבוסס מיקום ופחות מחשב, אך המדיה כמדיה תתקיים ותהווה צינור המדומה לדעתי ל"סוס מוסטאנג פראי" אותו יש ללמוד, לאלף ובעיקר לכבד.

 

ניפגש בפייסבוק.

 

 

 

הכותב הוא ד"ר לשיווק ומנהל עסקים ומנכ"ל חברת Profit group לייעוץ שיווקי ארגוני.

 

 

 

תגובות
אין תגובות למאמר