כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
13/08/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

מאמר אורח: דרושים דיילים זרים

מאת: קובי פרידמן /
09.01.2011
/ 11:40

דרושים דיילים זרים

ברוח השנה החדשה ובשם רכזי כוח האדם, חברות ההשמה וכל אלה באשר הם העוסקים בתחום שירותי הדיילות ברשתות: הגיע הזמן להשמיע קולם של העוסקים במלאכה.

בישראל 2011, משרת דיילות ברשתות שיווק לא יאה לישראלי/ת הממוצע/ת. נשמע מצחיק?

רגע! קבלו רעיון. אולי כדאי להוסיף את התחום לרשימת התחומים שסובלים ממחסור בכוח אדם מקומי (חקלאות, מפעלים, תחנות דלק, בניין) לשם הקצאת אישורים להעסקת עובדים זרים? איפה חיים הכט כשצריכים אותו.

אבסורד ככל שזה יישמע, רובכם יזעקו על אחוז האבטלה הגבוהה, אבל שיתפסו אתכם לרגע מחזיקים שמנת לטעימה בסופר השכונתי? חלילה וחס .

 

נאלץ לסרב

היום, כבעלים של חברת שירותי כוח אדם, כאשר מתדפק על דלתי פרויקט לדיילות רשתית, עד כמה שאשמח לנפח השעות הגדול בפרויקטים שכאלו, אצטרך לצערי לסרב בנימוס.

פעילויות אלה שמתסכלות מעל לכל את רכזי הוכח אדם שבחברתי, תמיד יהיו בסימן כאב ראש גדול יותר מאשר התועלת שמפיקים מאיוש פרויקטים שכאלו.

 

אוהבים נקניקיות?

כבר היום פרויקטים נופלים מפאת אי היכולת לתת להם מענה הולם. אנחנו מדברים על תחום שבחו"ל מגלגל עשרות מיליוני דולרים בפני עצמו ומעסיק חברות רבות שכל פעילותן הוא קידום ברשתות השיווק. אך בישראל, כמו בישראל, איך שאנחנו נראים שווה יותר מכל דבר אחר, ומי היה רוצה להיראות מחזיק נקניקיה עם קיסם מאחורי דוכן.

כשפתחתי את חברתי האמנתי בתמימות כי להציע עבודה לאחרים יהפוך אותי לצד המחוזר, בניגוד לתחומים אחרים בהם הייתי טרוד במרדף שיווקי עיקש אחרי הרצון למכור רעיון או מוצר ללקוח. האמנם מחוזר? שכחו מזה.

 

שלמו לדיילים יותר

מסתבר חבריי, שבישראל 2011 עם אחוז אבטלה הגבוהה פי שניים ממדינות ה-OECD -ארגון בו אנחנו כל-כך מתגאים שאנו חברים - קשה יותר להציע עבודה בפעילויות קד"מ מכירתיות, מאשר למכור מוצר חסר תועלת דרך הטלפון .

כן כן,  מסתבר שאנחנו מעדיפים שימכרו לנו, מאשר שאנחנו נהיה אלה המוכרים. כנראה שמאז שגילינו שניתן גם לעבוד בשביל כסף זר בחו"ל, חזרנו עם סטנדרטים חדשים.

לאור האמור לעיל, להלן מספר אפשרויות לפתרון ריאלי :

1. העלאת ממוצע שכר העבודה בעבודות הזמניות/ייצוגיות/מכירתיות - לפני שרוב החברות  יפשטו רגל, לצד הדרישות הלא הגיוניות לעמידה בתקציבים מסוימים, ומאידך דרישות העובדים לשכר הולם היות וכעבודה נתפסת לאט לאט העבודה בתחום כפחות איכותית.

ישנה אחריות מקיפה גם לחברות כוח האדם וגם לחברות המשתמשות בשירותי חברות אלו, להבין, לקבל ולהסכים להעלאת מחירים בתחום לפני שכולו יקרוס.

מצד אחד העובדים שדורשים בכדי לצאת לפעילויות אלה שכר גבוהה יותר ומצד שני דרישת החברות לשמור על תקציב נמוך ככל האפשר. בימים בהם שכר המינימום עולה, גם שכר העבודות הזמניות, המשמרות, הפרויקטים והעבודות הייצוגיות צריך לעלות.

ותעזרו לי להבין מדוע מתעקשים לבנות תקציב לפי ארבע שעות עבודה במשמרת. מי שבונה משמרות לארבע שעות צריך לשאול את עצמו מי היה מוכן לצאת  מהבית בשביל לעבוד כל-כך מעט.

 

"לודמילה" מיותרת

2. שיפור תדמית העבודה: מדוע כשאומרים רשת שיווק ישר חושבים "טעימות"? איפה הקריאטיביות, איפה היצירה, רשת השיווק היא מקום מצוין לחוויה! לפעמים די בטוויסט קטן בשביל להפוך פרויקט קשה לשיבוץ כוח אדם, להקל על-ידי הוספת חלק חוויתי, חלק תדמיתי, או חלק יצירתי לפעילות רגילה ויבשה.

ניתן יהיה גם לכבוש את קהל היעד בשטח הרווי גירויים ברשת השיווק. מעבר לכך יהיה ניתן לרתום לפרויקט שכזה כוח אדם בקלות יתרה, היות וברגע שהפעילות הופכת להיות תמיד אטרקטיבית יותר ללקוח - סיכוי גדול שתהיה אטרקטיבית יותר גם לכוח האדם

טעימות OUT, חוויה IN. גם פעילויות שיווק שמתבססות על היכרות של קהל היעד עם מוצר בסיס - אפילו ברשת שיווק - יכולות להיות הרבה מעבר לסתם דוכן טעימה רגיל. אני ממליץ לכם לראות איך עושים את זה כמו שצריך במקומות בעולם, בהם מקימים אפילו מתחמי חוויה בתוך רשת השיווק.

אז לא צריך ללכת רחוק בשביל לתת טעימות של שוקולד אבל בהחלט אפשר יהיה לקדם שוקולד גם ברשת שיווק אחרת .

לבד מכך, תמיכה במוצר מדף לא חייבת להיעשות ע"י דחיפה חסרת משמעות מאחורי דוכן על-ידי "לודמילה".

 

קובי פרידמן

פרידמן

 

מה יעדיף הילד שיצטרף להוריו בקניות – לקחת טעימה קטנה של קוביית שוקולד או להצטלם עם איש השוקולד ולקחת התמונה איתו הביתה בנוסף לטעימת המוצר?

כל מחלקות הקד"מ והשיווק חייבות להתחיל להסתכל על כל המשתנים בבניית הפעילות, שחלק ממנו הוא גם הכוח אדם שיעשה אותו. המשתנה הקרוי "הגורם האנושי" חייב להתחיל להיכנס כבר בבריף הקריאייטיב

השלכות ההתעלמות מכל אלה בסופו של יום, תתבטא גם בפרקטיקה של בעיות שייווצרו במהלך הפעילות, אך גם באיכות העשייה לכשיעשו.

 

הכותב הינו בעלים של חברת הדיילות וקידום המכירות NPR

 

 

ינואר 2010

"לא פלא שכל יחצ"ן בן 18 מקים לו חברת דיילות לאירועים ולקד"מ"

 

 

תגובות
התקבלו 3 תגובות
1.  בשביל זה יש חברות מתמחות בדיול בנקודות מכירה
2.  רויטל היקרה
3.  הפתרון להעלות את שכר הדיילים