כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
13/08/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

עלילה בלי המשכים

מאת: דסק חדשות 'מפיק' /
29.12.2010
/ 14:19

כשהשם "יוני" עולה במסדרונות בניין פרומרקט בדרום תל-אביב, לאיש אין צורך להסביר שמדובר ביוני סער הבעלים. אבל בחודשיים האחרונים המקורבים לבעלי החברה נצרכו להוסיף גם שם משפחה.

 

אל סער חבר אחד, יוני בלוך, זמר ומוסיקאי אבל במקביל גם מפתח טכנולוגיות וידאו ואינטראקטיב. השניים חברו לזה לזה והקימו יחד את פרולוד, מיזם חדש בו הם מתחלקים באופן שווה בבעלות, ומאפשר לצופים להשפיע בכל רגע נתון על העלילה המתרחשת בקליפ פרסומי או מוסיקלי.

 

אתמול (ג') חשפנו כאן קמפיין של יורוקום נוקיה, שהייתה לחלוצת השימוש בטכנולוגיה המדוברת ואחת משמונת הלקוחות הראשונים של בלוך וסער. סרטון עלילתי קומי  מתאר את הרפתקאותיו של גיבור הסרט, לאחר שקיבל מסרון ולפיו חברתו נחטפה. כדי לשחררה עליו למלא שורת הוראות ומשימות ברחבי העיר. גיבורנו מגיע למצבים בהם נאלץ לבצע בחירות, אותן מבצע עבורו הצופה. למשל, לאיזה גן ציבורי ללכת ולחפש, באיזה כלי תחבורה לבחור וכן הלאה.

 

לאחר שיצר את התשתית וקצר עליה שבחים בעולם, פנה בלוך לסער לצורך שימוש בה בעולם הפרסום והשיווק.

 

ככלל ניתן לקבוע, כי פרולוד מהווה נדבך נוסף שיהפוך ברבות הימים לאבן יסוד בתהליך הנוכחי, בו נעשה שימוש גובר במעורבות הצרכנים במסר הפרסומי. לפייסבוק, ללא ספק, יש חלק רב ואולי עיקרי בכך (קבוצת שטראוס עושה בו שימוש אקטיבי כמעט מדי יום למותגיה השונים, למשל), אבל אפשר להסתדר גם בלעדיו.

 

 

"סובלים מירידה בהקלקות"

 

בראיון לענת ביין לובוביץ' מגלובס אמר סער: "אם מנתחים את המחלות של הפרסום, אז רואים שאנחנו סובלים מאדישות ולא מסוגלים לייצר מעורבות צרכנים במסר הפרסומי. בשנתיים האחרונות כמות האנשים שצופים בטלוויזיה דרך האינטרנט הולכת וגדלה, אבל מבחינת פרסום אנחנו סובלים באינטרנט מירידה מהותית של הקלקות, ירידה שהביאה למספרים שוליים אפילו בפייסבוק. גם שם אנחנו לא מצליחים לגרום לבן אדם להקליק ולייצר מעורבות".

 

להבנתו של סער, "צריך ליצור סרטי פרסומת בצורה שונה, שיתאימו למדיום הזה ויהיו יותר רלוונטיים. היתרון של טלוויזיית אינטרנט לעומת טלוויזיה רגילה, הוא היכולת של הצרכן להגיב. המיזם של בלוך פתר את הבעיה. בפעם הראשונה בעולם מישהו הצליח לקחת וידאו ולהתאים אותו לממד האינטרנטי, במובן הזה שהוא מנצל את היתרונות של האינטרנט – דהיינו האינטראקטיביות של המדיום הזה עם עולם הווידאו הרגיל והחיבור בין השניים.

 

"אחד הדברים שהכי מפריעים לנו בעולם השיווק", מוסיף סער, "הוא כשאנחנו עושים פרסום ולא מצליחים להבין מה הצרכן שלנו חושב על מה שאנחנו עושים. הטכנולוגיה הזאת מספקת דו"ח מדויק על כל בחירה שעשה הצופה... בעולם האופנה למשל, בסרט הנעליים של קסטרו אני יכול לראות את הסצנה שקרתה לפני כן, ויכול להבין למה התחתונים זרוקים שם. אני בכלל יכול ללכת עם נעליים מסוימות ולא עם אחרות ולראות לאן הן הולכות. האפשרויות הן בלתי מוגבלות".

 

תג המחיר, אגב, להפקה כזאת בווידאו נע בין 100 ל-150 אלף שקלים.

 

 

תגובות
אין תגובות למאמר