כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
26/10/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

"מגה": המוצרים והמבצעים יותאמו לאופי האזור והצרכנים

מאת: דסק חדשות 'מפיק' /
20.12.2010
/ 9:22

רשת השיווק מגה תכריז מחר (ג') על אסטרטגיית סחר חדשה בתחום רשתות שיווק המזון, ביריד הספקים השנתי ("כנס מגה לקמעונות 2011") שיתקיים במרכז הירידים תל-אביב.

 

על-פי התוכנית החדשה, תמהיל המוצרים ומבצעי המכר בכל אחד מהסניפים, יותאמו לאופי האזור וסגנון הצריכה, וכן לרף הביקושים של הצרכנים.

 

בתחילה ייושם מהלך הפרסונליזציה בתת-הרשתות מגה בעיר ומגה בול בלבד, החל מינואר הקרוב. בהמשך 2011 ייכנס לתמונה בהקשר זה גם אתר הקניות המקוון של הרשת.

 

המשמעות: מדיניות אחידות המוצרים תבוטל וכך גם המבצעים הרוחביים הנהוגים בכלל רשתות המזון. מנהלי הסניפים הם אלו שקבעו בעצמם את המוצרים שיימכרו ואת המבצעים בסניפיהם בינואר הקרוב.

 

גם אם יתברר בבוא העת כי הצעד אינו רווחי דיו, מגה מבצעת אקט שיווקי ראשוני וחריג שמטרתו, כך סבורים בהנהלת הרשת, "ליצור שביעות רצון גבוהה יותר, לחזק את נאמנות הלקוחות וכפועל יוצא להגדיל את יעדי המכירות בסניפים".

 

סיבה נוספת נעוצה בריבוי הסניפים בתוך שכונות הערים. מגה בעיר מונה כ- 120 סניפים ומגה בול מפעילה 15 חנויות. מנתונים שמציגה החברה עולה כי 80 אחוזים מתושבי השכונות נוהגים לבצע את קניותיהם באותה חנות, כך שהתאמת תמהיל המוצרים והמבצעים מהווה עבורם שיקול מהותי בעריכת קניותיהם.

 

 

מתחמים חווייתיים ביריד

 

החל מהיום החלה החברה בפיילוט לפיו כל סניפי מגה בעיר בת"א יהיו פתוחים עד חצות, וזאת כדי לענות על צרכי התושבים שנוהגים לערוך את קניותיהם גם בשעות הערב המאוחרות.

 

ביריד המנהלים והספקים שיתקיים מחר, בו יושק המהלך לראשונה, ישתתפו כ-80 יצרנים ויבואני מזון. האירוע ייערך בביתן 11 ויחל בקבלת פנים, ארוחת ערב ומתחמי חוויה.

 

זאב וורמברנד מנכ"ל רבוע כחול: " האסטרטגיה הזאת מבוססת על התובנה שאנשים נבדלים זה מזה בצרכיהם ובמאפייניהם ובכל אזור או שכונה קיימת התנהגות צרכנית שונה. כדי לבנות את תמהיל המוצרים והמבצעים, בצורה הטרוגנית היעילה ביותר יצרנו שיתוף פעולה מלא עם הספקים המלווים אותנו, שהבינו יחד איתנו כי יתרונותינו הגדולים  כרשת שיווק יביאו להצלחת שני הצדדים".

 

 

תגובות
אין תגובות למאמר