כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
13/08/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

זווית אישית: כיצד ליצור קמפיין מיתוג רב ערוצי

מאת: רמי רשף /
05.12.2010
/ 8:34

כיצד ליצור קמפיין מיתוג רב ערוצי

 

 

לקוחות כיום הפכו להיות הרבה יותר אקטיביים בכל הקשור לקמפיינים שיווקים ופרסומיים, מגמה שיצרה שינוי במאזן הכוחות שהיה קיים בין המותג לבין הצרכן. לכן, חברות השואפות לפתח את הזהות המותגית שלהם ולבסס קהל לקוחות נאמן חייבות להבין ולייצר מול הלקוחות ותקשורת דו-כיוונית ואינטראקטיבית במגוון רחב של אפיקים - החל מדואר אלקטרוני, סלולר, אינטרנט, מדיה חברתית וכו' ולנצל כל מפגש כזה לבניית חווית לקוח.

 

יצירת קמפיין שיווקי רב ערוצי הוא ללא ספק האתגר הגדול ביותר – וגם ההזדמנות – לחברות עסקיות בשנים הקרובות. לאור זאת, השאלה המהותית ביותר שיש לשאול היא כיצד אפשר לתכנן, להשיק ולנהל קמפיינים שיווקים רב-ערוציים בצורה אפקטיבית ולשמור על אחידות המסרים?

 

חמשת הכלים הבאים מיועדים לסייע לבנות את האסטרטגיה שתאפשר להשיק את הקמפיין השיווקי הרב-ערוצי ולענות על כמה מהשאלות המרכזיות. יש לומר, כי כלים אלה הם רק קצה המזלג אך מטרתם היא לזהות מהן הסוגיות המרכזיות שעלינו לקחת בחשבון כדי להעלות את הקמפיין על המסלול הנכון.

 

להוביל את הלקוח לכל אורך התהליך

המטרה האולטימטיבית בכל קמפיין רב-ערוצי היא להוביל את הלקוח משלב פסיבי של צופים בלבד למשתתפים פעילים ולעודד אותם להפיץ את מסרי המותג עם רשת החברים והקשרים הקרובה אליהם. על מנת להשיג יעד זה, דף הנחיתה של עמוד הבית של הקמפיין חייב להיות אינטואיטיבי ככל שניתן עם קריאה ברורה לפעולה (call to action).

 

להעניק ללקוח חוויה עקבית וזורמת

הקמפיינים הרב-ערוציים המבוססים על המשולש "אינטרנט, סלולר ומדיה חברתית" חייבים להכיר בעובדה כי הלקוחות הם אינדיבידואלים ולכן יש לשלב כלים שונים על מנת להגיע אליהם ללא קשר למיקומם הפיזי. לכן, חייב להיות תהליך קוהרנטי המדגיש העברת מסר עקבי לכל אורך הפלטפורמות השונות. 

 

להעניק הטבות ללקוחות נאמנים

הלקוחות שלך נתנו בך אמון והעבירו לידיך את פרטי הקשר האישיים שלהם? זו האחריות שלך להבטיח שני דברים: א. הפרטיות של הלקוח תכובד תמיד ב. כליך להכיר תודה ללקוחות אלה ולהעניק להם בתמורה הטבות שונות כגון הנחות, מתנות שי או הזמנות לאירועים מיוחדים.

 

לעודד פניות של לקוחות

כמו בכל פעילות שיווקית, לקוח שחוזר עם שאלות יכול לעורר אינטראקציה שלמה הכוללת בקשות שונות דבר שיאפשר לך לקבל משוב לפעילות. לכן חשוב להיות מוכן עם תוכניות לפניות לקוחות. יותר ויותר מחקרים מצביעים על כך ששירות טוב הוא בעל השפעה חיובית גבוהה יותר על נאמנות לקוחות, לעומת איכות המוצר ואפילו מחיר תחרותי. טיפוח לידים הוא צעד ראשון לכך.

 

לעקוב אחר התנהגות לקוחות

ככל שאתה יודע יותר על הלקוחות שלך ועל הכוונות שלהם, כך תוכל להציע להם בצורה מדויקת יותר את השירותים והמוצרים שהם זקוקים להם. המשמעות היא שכאשר לקוח מגיב, הגיע לדף הנחיתה שלך או נענה לכל אקט באפיקי השיווק שפנית אליהם, חייב להיות מעקב שיאפשר הסקת מסקנות למהלכים השיווקים הבאים וללא קשר באיזה אפיק תקשורת פעלת. כך ניתן לשפר את הקמפיינים הבאים ולהגדיל את ה – ROI.

 

השורה התחתונה היא שעבודה בערוץ בודד ופרסונליזציה נמוכה מובילה לקמפיינים שאינם נמצאים בהלימה עם ציפיות הלקוחות כיום וניהול מותג אפקטיבי.

 

 

 

*הכותב הינו מנכ"ל חברת קליפ אין טאץ', המפתחת פתרונות תוכן שיווקים חדשניים המותאמים אישית ומועברים באמצעות הסלולאר וה – web.

 

 

 

 

 

תגובות
אין תגובות למאמר