כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
11/09/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

כנס ענף האירועים והתערוכות מציג: בגרות בהיסטוריה

מאת: דסק חדשות 'מפיק' /
17.11.2010
/

חיים שכאלה, גרסת הענף. מישהו כאן זוכר את הכנס הראשון לאירועים ותערוכות מסחריות בתל-אביב?

 

גירדנו בפדחת ונזכרנו שאת אירוע הבכורה בחרה ההפקה לקיים בסינמטק שבעיר, ב-1998. 350 איש הגיעו להציץ, לראות, ללמוד. הנושא המרכזי באירוע ההוא היה "בטיחות", נושא שעלה על סדר היום החדשותי באותה תקופה.

 

שנה לאחר מכן, 1999, נדד האירוע הצנוע למלון דיוויד אינטרקונטיננטל מול הטיילת בעיר, ושולב בתערוכה שהפיקה קבוצת שטיר. בעבורם, זו הייתה הפעם הראשונה שהשתתפו בתצוגות הקבוצה מפיקים ונותי שירותים.

 

עם פתיחת המילניום גיבשה ההפקה זהות ברורה יותר, וקבעה את משכנה בביתן 10 שבמרכז הירידים. זו הייתה תצוגת תכלית ראשונה, במיקום טבעי, שמשכה אליה כ-500 מבקרים שהגיעו לאולם ריק וחשוך.

 

תוך כדי המופע המרכזי, תתפלאו לשמוע, הוקמו פיגומים, מסכי הקרנה, בלוני ענק, תאורה ומקרני וידאו. הבמאי רונן פלד ליווה בהסברים, ובמקביל מיומנה נתנו בראש עם תיפוף, משחזות ומקדחות.

 

 

רוצים שינוי???

 

בשנים הבאות נערכו שני כנסים למציגים בתערוכות, כאשר עיקר התצוגות וההרצאות נסובו על השאלה כיצד להשתתף בתערוכה ולהצליח. ב-2004 הצטרפה לצוות ההפקה דפנה שחף שהייתה מנהלת הקד"מ בהשקת אורנג' בישראל ובנתה בסיס של מרצים ומובילי דעה בשיווק תוך שילוב קטעים אומנותיים. בתערוכה הזו כבר היו כ-25 ביתנים של מציגים.

 

רן צחור ביים את האירוע המרכזי ב-2005, שעסק בשילוב בין סוגי המדיה והאירועים. צחור יצר אפקט בהקרנות על משטחים גדולים. יש מי שיגידו שהמופע שביים, הביא למעשה לשינוי בענף. הדוגמה הבולטת לכך הייתה בטקס המשואות בהר הרצל, שהפך לאירוע אור- קולי עם הקרנות ענק ובימוי יצירתי. באותה שנה ביים רונן פלד את הכנס כשעיקר הדגש היה על הכנסת הרגש לחוויית האירוע.

 

 

 

חשיבה מחוץ לקופסה זה כל-כך 2010

 

את האירוע ב-2006 ביים ירון מאירי מחברת אורפאן, בכיוון של חשיבות הסאונד באירועים והשתתפות הקהל בחוויית האירוע .

 

בתום שנתיים הפסקה, חזר הכנס השנתי של הענף ב-2008 בקונספט של "שינוי". שמוליק בכר ביים, ושילב בין אמני פופ מוכרים וזמרי אופרה.

 

אחריו היה ג'קי בכר שבנה את האולם מזירה עגולה, תוך שילוב ראשוני של הלדים מסביב לקהל, אפקטים של מסכים מתרוממים, תיאטרוני רחוב והשילוב ביניהם.

 

בשנת 2010 עסק האירוע ב"חשיבה מחוץ לקופסה". השאלה שעמדה במרכז הייתה האם ניתן לגרום לקבוצה אנינה ומעודכנת של צופים לצלול לחצי שעה של הפתעות ויזואליות מיוחדות. בימוי: ירון לויטה.

 

וב-2011? חכו. עוד לא ראיתם כלום.

 

 

 

להצטרפות כמציגים בתערוכה, למיזמים, חסויות, הרשמה והצעות  - הקליקו כאן!

 

 

 

 

 

תגובות
אין תגובות למאמר