כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
13/08/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

זווית אישית: "תעשה לי משהו בפייסבוק"

מאת: עדי לשם /
14.11.2010
/ 9:00

עולם הפרסום בישראל, ובמיוחד הפרסום הדיגיטלי, רעשו וגעשו השבוע בעקבות קמפיינים פרסומיים בפייסבוק. מדובר כמובן על הורדת הקמפיין של וודקה חורטיצה מצד אחד, הורדת והחזרת הקמפיין של שרית חדד מצד שני, ובכלל, הפרסום הישראלי בפייסבוק – לאן?

 

הפרסום הדיגיטלי בישראל הוא האח הצעיר מאוד של פלטפורמות הפרסום האחרות – הפרינט והטלוויזיה. זה לא סוד שלקח למפרסמים ולמשרדי הפרסום להפנים את חשיבות הפרסום ברשת, את היתרונות שלו ולפצח איך מפרסמים במדיום הזה. הפרסום בפייסבוק, אינו יוצא דופן בהקשר זה.

המספרים מדברים – המפרסמים לוחצים

הזינוק של מספר המשתמשים הישראליים בפייסבוק בשנתיים האחרונות, הדוגמאות הבינלאומיות לשיווק נכון, אפקטיבי ורווחי באמצעות המדיה החברתית והצורך למצוא שטחי פרסום ואמצעי פרסום חדשים על חשבון המדיה המסורתית הדועכת, הביאה לכך שכל מנכ"ל דורש ממנהל השיווק שלו – "תעשה לי משהו בפייסבוק". הלחץ להשגת תוצאות מהירות – שיווקיות ומכירתיות כאחד, הניסיון הלוקה בחסר בשימוש בפלטפורמה ואי-הכנת אסטרטגיה מסודרת למדיה החברתית עלולים ליצור קמפיין לא מגובש, בעייתי ואפילו – כמו שראינו השבוע – לא לגמרי חוקי. למרות כל זאת אין ספק שהנושא נמצא בעיצומו של שינוי. כל משרדי האינטראקטיב כבר מעסיקים מנהלי תחום social media, חברות וארגונים מפנים כוח אדם ומשאבים כספיים ייעודיים לנושא וגם המנהלים הבכירים מגלים מעורבות.

Do it and do it “like” – Facebook

אולי בניגוד למה שנדמה בשבוע האחרון, היו כבר לא מעט קמפיינים ישראליים מבוססי פייסבוק שהצליחו. חלקם אפילו עשו זאת בלי תמיכה של פרסום במדיום נוסף. בין הדוגמאות אפשר למנות את "קהילת בגדי הים של ישראל" של גליק (חשיפה לקהל יעד חדש לחלוטין ועלייה של יותר מ-100% במכירות תוך חודשיים), "סיגל דקל באה לעבודה" (עלייה של 20% במכירות, חשיפה של 150,000 איש לכל הפעילות הפרסומית) ו"בנק הנשיקות של מנטוס" (2 מיליון חשיפות תוך השקעה של 0 ש"ח במדיה חיצונית).

 

ולמה הם הצליחו? כי הייתה שם מחשבה מגובשת, הבנה של היכולות הייחודיות של המדיום והשקעה אמיתית בתכנון ויישום הקמפיין. למרות התחושה שכניסת משרדי הפרסום הגדולים לזירת הפייסבוק תגרום לחסמי כניסה גבוהים עבור המפרסמים הקטנים, עדיין עלויות הפרסום במדיה החברתית נמוכות יותר מאשר הפלטפורמות האחרות – בכל מדיה שהיא. ה"טריק" היחיד הוא לחשוב על הדרך הנכונה לעשות זאת. שימוש נכון בפייסבוק בפרט ובמדיה החברתית בכלל, יכול לגרום גם לתקציב שיווק קטן, יחסית, להגיע לכמות עצומה של גולשים ולהביא לתוצאות הרצויות. רק אל תשכחו לבדוק מה מותר ומה אסור.

 

אחרי איחור אופנתי ומאוד ישראלי בכניסת המפרסמים הגדולים, ומשרדי הפרסום הגדולים, לפייסבוק, השוק הישראלי מתחיל ללמוד את הכללים, או שלא?

 

 

 

הכותבת הינה מנהלת תקשורת דיגיטלית במרכז האוניברסיטאי אריאל.

 

 

 

תגובות
אין תגובות למאמר