כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
28/09/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

כבר לא לאלפיון העליון: לתערוכת העיצוב CASA2010 דרושה תעודת זהות

מאת: יוסי חטב, חדשות 'מפיק' /
20.10.2010
/ 16:16

 

עמיר איילון, מפיק תערוכת העיצוב CASA והבעלים של חברת איילון תערוכות, ישב אתמול בצהריים בחדר ההפקה שבמרכז הירידים, והשקיף בארשת השלווה האופיינית לו על התערוכה הנערכת השבוע בפעם הרביעית בהפקתו.

השעה היא שעת צהריים, והדבר ניכר במספר המבקרים. אין פקקים באיילון, תרתי משמע. למעט קבוצת נערות חרדיות שבאה לראות עולם ועוד כמה זוגות בודדים, כל השאר כנראה היו בעבודה או בים. אולי גם מחיר הכניסה, 50 שקלים, עשה את שלו. בערבים, באופן טבעי, המציגים והמבקרים מעלים הילוך בצוותא, והדברים נראו אחרת.

איילון פותח בחדשות הטובות. השנה גדלה התערוכה ב-30 אחוזים בהשוואה ל-2009 ("שהייתה קצת קשה"). המקסידום התחבר לביתן 1 באמצעות "שרוול" מעבר. כל פינה בתערוכה נוצלה. ניכרה גם עלייה בהשקעה בפרסום שהוכפל, בתצוגות, בביתנים. האדריכלים והמעצבים שסביב, יחד עם הביתנים המושקעים, יצרו את האווירה המתבקשת.

"אנחנו מנסים להעביר את המבקרים חוויה, למרות שאנו לא יכולים להתחרות עם רחוב הלח"י בבני-ברק (משכנו של מרכז החנויות לעיצוב הבית "דיזיין סנטר", י"ח). המציגים כאן מוכנים להשקיע הרבה על 50-60 מ"ר שטח".

 

"100 אלף איש בתערוכה? קטסטרופה"

מנגד, כעבור ארבע שנים – זמן סביר כדי לגבש לעצמך קונספט עקבי – דומה שהתערוכה איבדה מזהותה. לא די בקיום אירוע בכל שנה באופן רציף, כדאי שגם יהיה לו כרטיס ביקור מאופיין וקהל יעד ברור.

גם איילון עצמו ער לכך ומודה שבתחילת דרכה של התערוכה, מיתגו אותה מארגניה כאיוונט לאלפיון העליון. לאמידים. לאלו שיש להם ומבינים עיצוב. אלא שאותו קהל, הסתבר בדיעבד, לא ממש יוצא לתערוכות מסחריות, ומעדיף – אם הוא כבר יוצא מאחוזתו – לבקר בתערוכות מסוג אחר, אמנותיות בעיקר, בגלריות ובמוזיאונים מסוימים. מכאן, הדרך לצניחה בסולם העשירונים הייתה קצרה, והתערוכה הפכה ל"תערוכת עיצוב" בפרסומיה, עוד בשנה שעברה.

"ירדנו מהתיוג הזה", מאשר איילון. "הקהל הזה של האלפיון לא מגיע לתערוכה. מה שקרה בשנה הראשונה, היה שכיוונו לאותו סגמנט, ואלה שבאו בסוף היו משפחות וזוגות צעירים. נוצר תסכול. הציגו בזמנו תנורים ב-70 אלף שקל, או אמבטיות ב-100 אלף שקל. לכן הורדנו מעט את המסרים של התערוכה. אבל עדיין, אנחנו פונים לעשירון שישי ומעלה. עדיין להחזיק גבוה יחסית.

"גם את העיצוב הפרסומי הפכנו למינימליסטי. ה-50 שקל בכניסה מייצר קצת זעם אולי, אבל הוא מבטיח שמי שמגיע באמת אוהב את התחום וחלק ממנו. זה אולי בא על חשבון מספר המבקרים, אבל היית בתערוכת ריהוטים האחרונה בסוכות? היו 100 אלף איש. קטסטרופה. כי הכניסה הייתה בחינם".

 

איילון

 

"האדריכלים לא רוצים 'עמך'"

סיבה נוספת למחיר הכרטיס תולה איילון באנשי המקצוע שלוקחים חלק בתערוכה. "האדריכלים כאן", הוא פוסק, "לא רוצים לבוא איפה שה'עמך' נמצא".

לא זו בלבד, אלא שאחד הגימיקים היחידים בתערוכה השנה התפורר בחלקו. קבוצת סטודנטים לעיצוב ואדריכלות היו אמורים להסתגר במעין אקווריום שקוף וליצור "יש מאין" חלל מגורים בתוך ארבעת ימי התערוכה. זאת באמצעות שאריות החומרים של המציגים.

בשורה התחתונה אקווריום לא היה, המתחם המדובר היה פתוח, ובשעות הבוקר והצהריים כלל לא ניכרה בו תכונה. לפי הפרסומים הראשונים והבולטים שנשלחו לכתבים, היו הסטודנטים אמורים "לחיות" במקום 24 שעות, במתכונת דומה לזו של "האח הגדול".

התערוכה תינעל מחר (ה') בשעה 22:00.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מתחם העבודה השומם של הסטודנטים לעיצוב.

 

 

 

 

 

 

 

 

(צילומים: יוסי חטב)

 

 

 

 

 

 

הפקת התערוכה: אילון תערוכות

מיקום: מרכז הירידים

בינוי ביתני חזי בנק, קליל, אלקטרה וח.ג סחר: זברה תערוכות ותפאורות

עיצוב והפקה ביתני חזי בנק וקליל: ברזילי מעצבים

הפקה ביתן אלקטרה: EXP אייל נאור

 

 

תגובות
אין תגובות למאמר