כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
28/09/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

אשטון קוצ'ר בבזק אקספו: "אני לא רוצה שהפייסבוק שלי יהיה בטלוויזיה"

מאת: דסק חדשות 'מפיק' /
13.10.2010
/ 11:33

שחקן הקולנוע ופריק הרשתות החברתיות אשטון קוצ'ר היה האורח המרכזי בכנס ותערוכת בזק אקספו שהיה השבוע במרכז הירידים.

 

לפניכם תמצית דבריו, במסגרת ראיון שקיימה איתו לינוי בר-גפן בפאנל האחרון באותו היום.  

 

 

יש לך 5.5 מיליון עוקבים  בטוויטר. האם אתה מרגיש שיצרת איתם קשר משמעותי? האם נוצרה חברות אמיתית עם כמה מהם? אחרי  מי אתה עוקב?

 

קוצ'ר: אני לא סופר כמה יש לי. אחרי המיליון הראשון זה כבר לא משנה.

 

האם, לדעתך, באמצעות השימוש בתקשורת חברתית, אתה מצליח לשלוט בדימוי שלך טוב יותר מבעבר?

 

קוצ'ר: אני עוקב אחרי אנשים מיוחדים שמעניינים אותי,  כמה בדיוק  אני לא יודע ,אני לא סופר גם את זה.

אני לא מסוגל לצפות בכל הטוויטים שמגיעים אליי אך ברבים  כן ויותר חשוב להאזין וזה הדבר החשוב, אם אתה רוצה להפעיל השפעה על התקשורת החברתית אתה חייב להקשיב, להאזין לאנשים, איך הם מרגישים ומה הם חושבים על הדברים שאני מציג בפניהם. אני חושב שזה מעניין אם אני למשל, מוסר ציטטה רוחנית או אימרה מאיזה ספר, יש לזה השפעה עצומה להמון אנשים. אם אני מציג משהו שהוא שנוי במחלוקת גם לדבר הזה יש השפעה עצומה לעומת זאת,  אם אני הולך לשתות קפה זה לא מעניין.

 

אני עצמי לא מעניין - אלא אם אני מוצא למשל וידאו חדש אני שם אותו שם, או  תנועה חברתית שאני רוצה לתמוך בה, אבל בדרך כלל מה שאני שם לא קשור לקריירה שלי או לעצמי.

 

תקשורת חברתית זה גם דבר מצליף מאוד. יש אנשים לא אחראים... אומרים עליי גם דברים רעים ורעים מאוד לפעמים...  לעיתים, ביקורת מציבה עלייך אור ואז אתה רואה את הלכלוך ואתה מנסה ורוצה להסיר אותו ממך לכן חשוב גם שיגידו מה לא בסדר – לא רק מה שטוב. 

 

יש דברים שאתה לא צריך לעקוב אחריהם. לא צריך לקרוא את הדברים שאנשים מצטטים, זה הקסם של כל הדבר הזה אנחנו יכולים לבחור בערוצים שאנו רוצים. כל השנים הכתיבו לנו מה לראות איזה ערוץ לראות כשאני הייתי ילד היו 4 ערוצים כרגע יש 600!  ראיתי שכל דקה יש 24  שעות של תוכן על היו טיוב, כל דקה, אני חושב שדיברו על כ - 10 מליון שעות!  אתה צריך לצפות ביו- טיוב אלף שנה כדי לראות כל מה שיש שם כעת.

 

 

מה, לדעתך, יהיו השינויים אותם תעבור התקשורת החברתית בשנים הקרובות?

 

מר קוצ'ר: אני חושב שהדבר הגדול ביותר תהיה הדרך שבה התוכן יהיה מאורגן, כרגע הקסם של אותה סביבה שמתעדכנת כל הזמן - זה המהירות, אנחנו היום זורקים רק כותרות,  כפי שאנו קוראים את העיתון הנה כותרת והנה עוד  כותרת והכותרת הזו נראית מעניינת  אז אני קורא את המאמר. זו הכוונה  להיכנס יותר לעומק של התוכן,  כרגע זה מאוד שטחי, כאילו שיש מחסום להיכנס לעומק. לדעתי  או שהתוכן יבדיל את עצמו בין כזה  שמשלמים עליו כסף לבין זה שינתן בחינם, והתוכן בחינם יהיה עם הרבה מאוד פרסומות .

 

אני לא רוצה שהפייסבוק שלי יהיה בטלוויזיה, למשל  כשאני נכנס לחדר של בתי החורגת לומר לה  לילה טוב  לפני השינה, והמחשב שלה דולק והמסך גלוי היא מבקשת שלא תציץ, שלא תראה,  ואני שואל   על מה את מסתכלת?  זה כלום זה באמת כלום!  אבל באותה עת היא לא רוצה שיציצו לה. אני חושב שיש משהו אולי אישי אולי פרטי. באותה מידה אני לא רוצה שכל העולם יראה מה שיש לי שם, כמובן שחלק מהדברים יהיו חשופים.  אתמול נפגשתי עם  יוסי ורדי שבוודאי כולכם מכירים אותו  ודיברנו על הרעיון של טלוויזיה שמופעלת ע"י 2 שלטים שזה בעצם הניידים שלנו. 

 

 אשטון קוצ'ר

 

 

 

מהו הדבר החשוב ביותר שמותגים צריכים לא לעשות?

 

לא לפרסם. להקשיב.

 

לו היה עליך לשווק את ישראל באמצעות התקשורת החברתית וה – KATALIST , כיצד היית עושה זאת?

קוצ'ר:  אני מסתובב פה רק בלילה כדי לזכות בפרטיות – אז אולי לומר שאני מכיר זה קצת מוגזם. אך אתם צריכים לחשוב למי רוצים לשווק את המדינה? לעולם כולו?  זה לא הולך או שיאהבו את המסר או שלא! את רוצה לשווק לצעירים? למבוגרים? אז קודם כל תזהי את קהל היעד ולכן הדבר הראשון שהיינו עורכים את התקשורת החברתית, מסננים את  מה שאנשים אומרים ומחליטים או. קי.  זאת קבוצה שניתן להשפיע עליה.   לשנות את הדעה. או אז הייתי מעודד את האנשים המבריקים כאן לנהל שיחה על מהותה של ישראל!  הצעירים כאן הם יזמים בלתי רגילים.

 

אני חושב שהיו 3000 סטארט אפים מדהימים, 1.9 מיליארד  דולר  זה דבר עצום אנשים חכמים ומבריקים. הלכתי להפגש עם כמה אנשים בחברה שנקראת  בטר פלייס, שי אגסי, זה דבר נהדר  מדהים שג'י אם,  לא עובדים עדיין איתו.  תעודדו אנשים לראות מה שקורה כאן למשל בבזק החדשנות וה- NGN  המדהים. נהלו שיחה פתוחה וכנה בואו נחלוק, זה השיווק הטוב ביותר שתוכלו לעשות למען מדינת ישראל.

 

 

 

 

 תמונות מצ"ב: אשטון קוצ'ר בחגיגה השנתית של בזק אקספו 2010

 

 

תגובות
אין תגובות למאמר