כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
23/08/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

זווית אישית: כיצד יכול האינטרנט למנף את פעילות הקד"מ שלכם?

מאת: אורי בר /
26.09.2010
/ 10:41

כיצד האינטרנט יכול למנף את פעילות הקד"ם שלכם

 

סביר להניח שאתם לא מכירים את מושון. מושון הוא חתול, בערך בן ארבע, בעל חזות אפורה ופרוותית. מושון הוא חתול רחוב שאומץ כשהיה קטן על ידי משפחה שמצאה אותו ברחוב. מזלו של מושון שפר עליו והוא הפך לחתול בוגר ומבוית שטוב לו. מספר שנים לאחר מכן, פנתה אל המשפחה חברת ביופט, יצרנית מזון החתולים לה קט, וביקשה ממנו לשמש לה כפרזנטור באינטרנט, בבלוג חדש.

 

לה קט, מותג ותיק בזירה זו, החליט לצד האתר הרשמי שלו, לנצל את יכולות השיחה שמאפשר האינטרנט ולשטוח את המסרים השיווקים שלו בדרך מהנה ומקורית. המטרה: קידום מארז ההתנסות שחולק בנקודות המכירה למניעת זליגה של לקוחות אל עבר המתחרים וגיוס לקוחות חדשים.

 

בלוג כמו זה של מושון, הוא אחד מיני צורות רבות של פלטפורמות תוכן המשמשות אחת מצורות השיווק הפופולאריות ביותר באינטרנט. הבלוג משמש מוקד עלייה לרגל לפעילויות קידום מכירות ופעילויות שטח. בעזרתו ניתן לשמור על ערנות הלקוח, להגביר את הידע על המוצר, להגדיל את נפח הקניות, ליצור נאמנות למותג, להביא לקנייה חוזרת ואף להביא לידי התנסות ראשונה. להבדיל מאתר שיווקי שאינו מאפשר דיאלוג עם הצרכן, הפלטפורמה התוכנית מניעה את הלקוח לפעולה מכיוון שונה, מתוך כבוד הדדי, והוא מחזיר בריבית דריבית.

 

מה היא בעצם פלטפורמת התוכן וכיצד היא עוזרת להשיג את המטרות השיווקיות שהצבתם לעצמכם?

 

הגדרה: פלטפורמת תוכן היא כל פעילות פרסומית שאתם מבצעים במדיה החברתית. פייסבוק, טוויטר, בלוגים ופורומים. לאחר קביעת המטרה השיווקית והמסר הפרסומי שלכם יש לבחור פלטפורמה חברתית מתאימה ולבנות אותה. עמוד FAN בפייסבוק,  פרופיל בטוויטר, בלוג אישי או מקצועי, פרופיל ברשת חברתית רלוונטית ועוד.

 

יצירת זהות דיגיטלית אחידה ברשת והנעה אפקטיבית לפעול על הפלטפורמה: הרשת היא המקום היחיד בו לא תוכלו לשלוט על המותג שלכם באופן מלא. יצירת פלטפורמת תוכן ממוסדת יוצרת זהות אחידה ומבוקרת של המותג שלכם בכל מקום שבו מתקיימת שיחה. בעזרתה תוכלו לנטר את השיחה, להגיב עליה וליצור שיחה משלכם. רשת בסט ביי האמריקאית למשל מפעילה פרופיל בטוויטר בו היא מקדמת מבצעים באמצעות העובדים.

 

שיחה פעילה של ועל המותג ברשת: הקמת פלטפורמת תוכן יוצרת שיחה פעילה בין קהל היעד אליכם. להבדיל מאתר שיווקי בו לא מתאפשרת שיחה, פלטפורמת התוכן מאפשרת דיאלוג עם הלקוחות שלכם, לאורך הקמפיין והרבה אחריו. יש לה אורך נשימה מכל קמפיין שתעשו. הדוגמה הבולטת והאקטואלית ביותר הוא הקמפיין האחרון של חברת שטראוס לאצבעות שוקולד פרה. כל פרופיל שנפתח עבור אחת הדמויות אסף למעלה מ-10,000 מעריצים. גם לאחר שוך הקמפיין הם יישארו עם הפרה בקשר.

 

חשיפה לפעילות המותג לקהלי יעד שונים: פעילות בנקודות המכירה או כל פעילות קד"ם יכולה להגיע גם לקהלים רחבים שלא הייתם מגיעים אליהם לולא השתמשתם בו. הקמת עמוד פעילות בפייסבוק לבדו וניהולו כשורה, יכול לשנות דרמטית את כמות החשיפה וההנעה לפעולה של הפעילות שטח שלכם. יותר משני מליון ישראלים חיים ברשת החברתית הגדולה בעולם, והוא הופך אט אט לערוץ תקשורת מרכזי שדרכו זורמת כל האינפורמציה שהוא מחפש. הוא אחד הכלים היעילים ביותר לחשיפת פעילות שטח מכל סוג שהוא. מארגני מסיבות למשל משתמשים בו כערוץ תקשורת מרכזי על מנת ליחצ"ן את המסיבה שלהם.

 

האפשרויות הויראליות שמציע פייסבוק גורמים לתהודת המסר. אם אדם שיש לו 500 חברים מביע התעניינות באירוע מסוים, כל החברים שלו רואים זאת וכך הלאה. גם אדם שלא חשבתם שיכול להתעניין בפעילות השטח שלכם יכול להגיע.

 

גיוס שגרירי וממליצי המותג שלכם: אחד הניסים שמציע האינטרנט הוא האוונגליזם - נושאי מסר המותג. אנשים מתאהבים כל כך במותג שלכם שהם פשוט חייבים להעביר את המסר שלו בעצמם. האינטרנט משמש להם במה מרכזית להפצת המסר וכך בלי שתרגישו הופכים אנשים לשגרירי המותג שלכם. ניתן לייצר שגרירי מותג באופן אקטיבי ולעיתים קרובות שגרירי המותג פשוט צצים ומפיצים את המסר ללא התערבות מצדכם. דוגמה לכך ניתן למצוא אצל המותגים הגדולים כמו אפל, דיסני ועוד.

 

אבל לא צריך להיות מותג גדול כדי לגייס שגרירי מותג. כל שעליכם לעשות הוא לחפש שגרירים בקרב קהל היעד שלכם וליצור עימם חוזה המבוסס על אינטרס הדדי. מותגי נוער וילדים משתמשים לרוב בטכניקה זו.  

 

 

אורי בר, מתוך אתר bastard

 

 

 

תגובות
אין תגובות למאמר