כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
26/10/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

זווית אישית: קניתם אחיזה בפייסבוק, עכשיו מה?

מאת: נחום דוניצה /
02.09.2010
/ 13:21

או.קיי. אז הצלחת לשכנע את החבר'ה בהנהלה שהגיע הזמן להפגין נוכחות בפייסבוק. הם הבינו סוף סוף שמול 400 מיליון משתמשים (מתוכם שלושה מיליון ישראלים) השאלה היא כבר לא "האם"? אלא "אחרי שהקמתי את העמוד, עכשיו מה?".

 

חייבים ללמוד כיצד להתבלט על רקע הרעש והקקופוניה שמסביב, חייבים להפוך לפרו-אקטיביים כדי לתת לעמוד של העסק נראות של ממש. וכן, מה לעשות, חייבים לחשוב. כן, לחשוב. על האסטרטגיה השיווקית/ארגונית, על המטרות בהפעלת הכלים החדשים, על דרכי מדידת ההצלחה, על איך מסנכרנים את הכל עם שאר פעילותו השיווקית של הארגון והכי חשוב: איך דואגים לכך שמי שנכנס לבקר אותך פעם אחת, ימשיך ויתמיד לעשות זאת גם אחרי אותה פעם ראשונה… בגדול, צריך לחשוב על כמה מילות מפתח ולהיצמד אליהן: "רלבנטיות", "עניין", "שיחה", "מעורבות גולשים", ו"יצירת ערך אמיתי למבקר".

 

שלב ההקמה הוא יחסית פשוט. מתחברים לפייסבוק (תוך שימוש בחשבון שאחר כך ישמש כמנהל העמוד), ניגשים ל'Create a Page" וממשיכים על פי ההנחיות. וכאן כבר נכנסים לאזור בו התאים האפורים מתחילים להיות חשובים. זה השלב בו צריך להתחיל לקבל החלטות: איך נקרא לעמוד? ואיזו תמונה נשים? ומה נכתוב בתיאור הקצר של העמוד? פרה פרה.

 

שם: כמה שיותר יזכיר את הגוף פותח העמוד. זה אינו מקום למשחקי מילים ולחידודי לשון. לא מעט אנשים בבואם לחפש חברה כלשהי בפייסבוק לא משתמשים בחיפוש אלא כותבים בשורת הכתובת: facebook.com/XXXXXXXXXX.

 

תמונה: משהו מייצג. הרבה מעדיפים להכניס לוגו, אבל, בהחלט יש מקום לאייקונים/מוצרים מייצגים (קוקה קולה שמה את בקבוק הזכוכית שהכי מזוהה עימה, סטארבאקס שמו אייס-קפה בכוס שעליה לוגו החברה).

 

תיאור: קצר, קולע, עם לינק לאתר הבית, או לאתרים רלבנטיים אחרים. הטקסט חייב להיות משהו שיציג למשתמש את החברה וייתן לו סיבה להמשיך ולהתעניין בך. חשוב לזכור: לשתול בטקסט מספיק מילות מפתח שיקלו על המשתמשים במנועי החיפוש.

 

 

גלה סקרנות

 

אל תשכח לספר ללקוחות/חברים שלך שיש לך נוכחות חדשה בפייסבוק ובכל מקום בו יש לך נוכחות רשת רלבנטית, דאג לשים לינקים לפעילות החדשה. הוסף לינק לעמוד בחתימת הדואר האלקטרוני שלך.

הדרך שעליך לעבור עד שמישהו חדש ילחץ על ה-Like שלך אינה פשוטה ודורשת הרבה מחויבות ממך. ללוחץ זהו צעד משמעותי. הוא אמור להזדהות בגלוי עם המותג שלך, קבל עם ועדת חבריו. אתה חייב להיות שווה את המאמץ שלו שמושקע בלחיצה על ה-Like.

 

אחת הדרכים לעשות זאת היא להשקיע בתכנים איכותיים וייחודיים לפייסבוק. תן לקוראים מבקרים שלך סיבה טובה להמשיך ולבקר, תן להם חומרים שיוכלו להעביר הלאה לחברים. אתה רוצה לקדם את רשת בתי הקפה שמתמקדת בשוקולד? תן תכנים רלבנטיים בעמוד שלך. ספר על סוגי השוקולד החדשים עימם אתה יוצא לקיץ, תן מתכונים ייחודיים, בקש מהקוראים שימליצו על הטעמים שהם מעדיפים. שאל שאלות וגלה סקרנות בקהילה שלך. בדוק אם החומרים שהעלית בשבוע שעבר אכן היו מעניינים וערוך משאלים.

 

 

דרכים נוספות (ולא פחות טובות):


- הוסף לשוניות. אופציה מעט יותר מתקדמת, שמצריכה שימוש ב-Static FBML (לא להבהל), המאפשרת הוספת לשוניות (טאבים) לעמוד. שתי לשוניות שאני ממליץ עליהן בתור התחלה: מי ומי בכותבים, הנותן לך אפשרות לחשוף את התורמים לעמוד ולשונית 'עמוד נחיתה' מותאם אישית ועשיר מדיה, שבו ניתן לשלב הרבה יותר מידע ותכנים על החברה וכיצד היא יכולה לעזור להם.


- תן להם מקום להביע את הדיעה שלהם – תן מקום לתמונות, סרטים והבעות עמדה של המשתמשים.


- העלה תכני מולטימדיה (תמונות/סרטונים/מוסיקה) ייחודיים ובלעדיים.


- פתח משחקים המותאמים לפייסבוק. הקהל אוהב זאת.


- תן לקהל שלך הרגשה שהוא מיוחד. ענה לכל בקשה, אל תתעלם מפניות ולו גם קטנות וחסרות חשיבות ותן לו את מה שהיית נותן לקהל הלקוחות הנאמן שלך: חשיפות מוקדמות של מבצעים ומוצרים חדשים, סיפורים של מאחורי הקלעים, היכרות אישית עם הצוות.


- תן להם לקחת חלק פעיל בפעילות השיווקית שלך: בקש מהם לתת שמות למוצרים חדשים, להציע מודעות, להלחין מוסיקה לקליפ. מעבר לכך, נצל את ההזדמנות ועבור מדי פעם בפעם מהעולם הווירטואלי לעולם ה'אמיתי': ערוך השקות וחשיפות אליהן תזמין את הלקוחות שלך. תראה להם שאתה לא רק דואג להם בפייסבוק אלא גם בחיים וכך תוכל לחזק את הקשר עימם.


- נסה להשתמש בתוספים הולמים (Plugins). למשל? הוספת כפתור Like בעמוד מוצרים שלך באתר הרשמי מאפשר למשתמשים לחלוק את חיבתם למוצרים מסויימים עם החברים שלהם.


- חלק מתנות. כן. מי לא אוהב מתנות חינם? אנשים יהיו מוכנים להיות חברים שלך אם מדי פעם תתן להם משהו. מוצרים, הנחות, משהו.

 

 

Free Pastry Day

 

סקר שערכה חברת המחקר Morpace באפריל 2010 מגלה כי 37 אחוזים מהנשאלים מעוניינים בקופוני הנחה ובהנחות, 35 אחוזים רוצים לשמוע על מוצרים חדשים עם הגעתם, 31 אחוז רוצים ללמוד יותר על המותג ואילו 28 אחוזים מצטרפים בכלל כדי לפגוש אנשים דומים בעלי תחומי עניין דומים.

 

בדיקה קצרה בשטח, אצל אחד ממותגי העל האמריקנים, רשת בתי הקפה סטארבאקס, שחגגה זה לא מכבר את החבר העשרה מיליון בקבוצה שלה, יכולה לספק כיוון לא רע לחיקוי ולפיצוח סוד ההצלחה: הפיכת כלי המדיה החברתית לחלק בלתי נפרד מהתמהיל השיווקי, מבצעי קידום מכירות וצ'ופרים בלתי פוסקים ופרסום בתוך פייסבוק להנעת הקהל לעמוד החברה.

 

המוטו די פשוט: סטארבאקס נותנת למשתמשי פייסבוק לא מעט סיבות טובות להיות חברים בקבוצה שלה. איך מביאים תוך שבוע 200 אלף חברים חדשים? מציעים להם את מבצע ה-Free Pastry Day promo בו מאפשרים לכולם להדפיס קופונים למאפים חינם יחד עם רכישת קפה, או הצעה למשתפי מבחני טעימה קפה חופשי והנחה על סוג קפה חדש. וזה עובד.

 

לפני שניגשים לעבודה, חייבים לזכור מדובר במשימה לא קלה והיא זוללת משאבי זמן לא מעטים. אם לא תספק את הסחורה הראויה, הלקוחות שלך או לא יגיעו, או יגיעו ומייד יילכו, או פשוט יקומו וילכו ולעולם לא יחזרו. תמיד צריך לזכור גם שלא מדובר כאן בעוד ערוץ שידור, אלא בפלטפורמה לבניית מערכות יחסים. וכאלה, כידוע, צריך לתחזק. ה-Like, עם כל הכבוד לו, אינו המטרה הסופית. הוא רק אמצעי.

 

המטרה אינה לאסוף כמה שיותר ממנו והזוכה הוא זה שיש לו הכי הרבה. הזוכה הוא מי שידע להביא את הגולשים אליו, לעניין אותם ולהמשיך לעניין אותם פעם אחרי פעם אחרי פעם. זוכר את מילות המפתח שחייבים לזכור כל הזמן: "רלבנטיות", "עניין", "שיחה", "מעורבות גולשים", ו"יצירת ערך אמיתי למבקר"?

 

ובכן, זה בדיוק הזמן להיזכר בהן.

 

 

 

תגובות
התקבלו 1 תגובות
1.  מעניין האם כל זה בחינם?