כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
23/08/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

תמונות מצ"ב: פסטיבל בריזה 2010 - ההפקה השתפרה, האשקלונים אכזבו

מאת: דסק חדשות 'מפיק' /
29.08.2010
/

 

"עם מחמאות לא הולכים למכולת", אמר פעם מישהו, וצדק.

 

עם שוך הפרשה המשפטית סביב פסטיבל בריזה 2010, שצמצמה את זמן ההיערכות להפקתו לחודש בלבד, אפשר לסכם את ארבעת ימי הפסטיבל בשתי מילים סותרות לכאורה: אכזבה אופטימית.

 

אכזבה – כי רק כ-3,000 כרטיסים נמכרו להופעה של קובי פרץ, וכ-4,000 איש אכלסו את האמפי בפארק הלאומי מול עיניו של שלמה ארצי (מתוך קיבולת מקסימלית של קרוב לעשרת אלפים).

 

בערב האחרון (ה'), בו התקיים מרתון סטנד-אפ (שלישיית מה קשור, אלי ומריאנו, קובי מימון) בשילוב הופעה של מוש בן-ארי, החל המופע באיחור רב של שעה (!), כאשר הכרוז הטיל את האחריות על "כניסת הקהל המאוחרת". בשעה הייעודית של ההופעה, האמפי היה חצי ריק.

 

בנוסף, כדי לנסות ו"להעיף" כמה שיותר כרטיסים, הפכה עמדת המודיעין הבודדת בכניסה למתחם הפסטיבל לקופה מאולתרת, שהציעה זוג כרטיסים ב-99 שקלים להופעות באמפי, במקום 129 שקל מחיר מלא.

 

אשתקד, אגב, נמכרו להופעה של אייל גולן 7,500 כרטיסים, לשלמה ארצי 7,000 ולגליקריה ובועז שרעבי 4,500. תעשו את החשבון בעצמכם.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הסיבות לנתונים המאכזבים אינן חד משמעיות, ותלויות בכמה גורמים. ראשית, הזמן הקצר להפקת הפסטיבל ולשיווקו ברבים היה לרועץ. שנית, גם קמפיין יחסי הציבור שנעשה לאירוע לא התקרב לאלו הנעשים לפסטיבלי רוק ופופ דומים כמו ערד בשנה שעברה, פסטיבל התמר ואחרים.

 

גורם נוסף, לטענת ההפקה, הוא חודש אוגוסט שבו אנשים מרבים לצאת לחופשות. לשיטתנו, סיבה אחרת ומשמעותית לא פחות היא הליין-אפ בבמות הפתוחות, שהציע אמנים מובילים לא פחות מאלו שהופיעו באמפי, וקלעו לטעמם של המקומיים. מרגול, שמעון בוסקילה, הפיל הכחול ורגב הוד, עושים את זה יותר, כנראה, לקהל המקומי – בייחוד כשזה בחינם.

 

את האופטימיות אפשר לתלות בהתארגנות המהירה של חברת ההפקות של ג'קי בכר, מהרגע שבית המשפט אישר את המשך ההתקשרות בינה לבין עיריית אשקלון. חדי העין שביקרו בפסטיבל בשנה שעברה, יכלו לשים לב לשינויי מיקום, הרחבות, כניסת מפעילי קד"מ גדולים (ספרייט ונביעות למשל, על-ידי פרומרקט), תיחום שבילי הליכה, שילוט ברור וארגון מתוקתק של כניסת קהל ואמנים. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

בראיון לעיתון "העיר כאן דרום" אמר בכר, בעיצומו של הפסטיבל: "ביחס לזמן הקצר שהיה לנו לעבוד על הפסטיבל, וביחס לחום של אוגוסט אני מרוצה מהמכירה. בחודש וחצי שהיה לנו לעבוד, ובתנאים של שוק המכירות בכלל... אני חושב ש-3,000 כרטיסים שנמכרו לקובי פרץ זה בסדר גמור. אם אני משווה את המכירה לשוק בכלל ולכמות הכרטיסים שנמכרו לשלמה ארצי בירושלים (ביום ג' השבוע, י"ח) ובדימונה (בשבוע שעבר), אני חושב שזה בסדר גמור. אנחנו יכולים להרגיש מצוין. אני חושב שהצלחנו לקלוע לטעם של רוב האוכלוסיה".

 

באשר לביקורת שהושמעה על תהליך בחירת החברה המפיקה עבור העירייה, ציין בכר: "מי שמתעסק בפסטיבלים ציבוריים ברשויות יודע שככה זה בכל מקום. מדובר בפוליטיקות קטנות... העירייה עבדה איתי בשיתוף יוצא דופן. בסוף כל ערב עשינו הערכת מצב והפקנו לקחים. אני מאמין שבשנה הבאה הפסטיבל לא ייראה ככה, אלא כמו פסטיבל שעובדים עליו ומתכננים אותו שנה שלמה. אני אהפוך את הבריזה לפסטיבל בינלאומי", הכריז.

 

אבל יש מי שמגחך לנוכח הדברים הללו. דודי ברקוביץ', מנכ"ל חברת ההפקות הליקון-הדרן שהפסידה בערעורה לבית המשפט והפיקה את הפסטיבל בשנה שעברה, מגיב: "זאת בדיחה. מה, בשנה שעברה הפסטיבל היה בספטמבר? הם פשוט לא פרסמו כמו שצריך וכלום לא עבד כמו שצריך. הם יכולים להגיד מה שהם רוצים, זמן קצר להתארגן, מזג אוויר, הכל. זו תעודת עניות לעיריית אשקלון שממילא מאוד ענייה".

 

 

 

 

 

 

 

פסטיבל בריזה

 

פסטיבל בריזה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הפקה: ג'קי בכר הפקות

קד"מ נביעות וספרייט: פרומרקט

צילומים: יוסי חטב, אדי ישראל

 

 

 

 

תגובות
התקבלו 1 תגובות
1.  פסטיבל מקסים