כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
13/08/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

זווית אישית: די לשקרנים!

מאת: יוני סער /
08.08.2010
/ 12:19

די לשקרנים!

 

 

"קחי, בבקשה, טעימה של מותג התרד הלאומי שלנו" אומר הקריין. "איכס", אומרת הילדה הקטנה לאחר שהיא מסיימת ללעוס. "עכשיו" אומר לה החוקר "קחי, בבקשה, טעימה של התרד של 'מאייר ברנד'". "איכס" אומרת שוב הילדה ועושה פרצוף חמוץ במיוחד למצלמה. "'מאייר ברנד' - ההבדל היחיד הוא המחיר" אומר הקריין. כך נפתח סרט הפרסומת הנהדר של תרד "מאייר" שמנסה לומר לצופים: תראו ילדים שונאים תרד וכל התרדים הם אותו איכס בשבילם. אבל אצלנו, האיכס הזה זול לפחות. אל תשלמו יקר בשביל מה שניתן לקנות בזול ומרגיש אותו הדבר.

 

אבסורד? לא בהכרח. אומץ? יכול להיות, אבל אחד הטרנדים האחרונים הוא שקיפות ואמירת האמת ואפשר לקחת את זה לכל מיני כיוונים ואחד מהם יכול להיות פרסום כנה בסגנון שלמעלה. הרי אם היינו אומרים שילדים אוהבים את המותג שלנו בגלל הטעם, זה היה שקר גמור. אם יש לנו נקודת זכות,  היא המחיר ובואו נגיד את האמת. לפעמים זה עובד.

 

נזכרתי בזה דווקא השבוע. הקיץ בשיאו ואיתו חלומות החופשה ועיסוק אין סופי בכרטיסי הטיסה של אל על, לאן, כמה ומתי. שיטת התמחור של עולם התעופה, היא ללא כל ספק אחת משיטות התמחור הלא שקופות וטריקיות ביותר, הגורמות לנו לתעב את המוצר והיצרן. אותו המושב, אותו הכסא, בחמישה מחירים שונים, על פי החלטות מתמטיות של החברה, המנסה ליצור מחיר משתנה בהתאם לביקושים ולתאריכים. טוב לחברה, רע מאוד ללקוח המרגיש פרייר ודביל. בהפרשי המחיר שיכולים להיות באותה השורה, רק בית המשפט יכול להסביר ללקוח שאין פה רמאות מכוונת.

 

 

הבטחות לחוד, מציאות נפרדת

 

אבל המשימה הקשה באמת, היא פדיון הנקודות שעמלת עליהן כל כך קשה בתוכנית הנאמנות. אני מודה ואפשר לומר שאני מכור לנקודות הנוסע המתמיד של אל על. אני קונה הכול בכרטיסי אשראי, מעביר, טס סתם וחוזר חזרה באותו היום והעיקר בשביל לצבור נקודות ומעמד במועדון הנוסע המתמיד.

 

אך גם פה, האכזבה תמיד מגיעה בסוף. מעין תחושה של עלבון עמוק. כאשר אתה בא לממש את הנקודות שלך מסתבר שעל הטיסה שרצית, כמובן שאין כרטיסי חינם. בשביל התרגיל, התחלתי לנסות ולדפוק את השיטה. אני מתכנן חצי שנה מראש. בחודש שעבר, ניסיתי להזמין כרטיסי טיסה למזרח בדצמבר, אחרי החג ולניו יורק באוקטובר. קשה מאוד לקבל מקומות חינם על הטיסות הללו ולא מדובר בתקופות שיא. בינתיים, אני עדיין ברשימת ההמתנה לחלק מקטעי הטיסה ובפרסומת הבטיחו לי שאם אהיה נאמן אטוס חינם.

 

אם אי אפשר חצי שנה מראש לקבל כרטיסי חינם, אזי כל הטירוף הזה שאוחז בי לצורך איסוף הנקודות מצחיק. גם ככה יעילותן בעידן המבצעים והמכירות של הרגע האחרון מוטלת בספק ואם בסוף אתה תקוע איתן ללא יכולת מימוש אמיתית, הרי שהפסדנו בגדול.

 

 

זה קשה. זה מפחיד

 

אמת בפרסום הייתה מאז ומעולם חוק בסיסי. אבל התקופה האחרונה מחריפה את הציפייה של הצרכן מאיתנו לומר אמת. שקיפות, הפכה להיות שם המשחק ואנחנו כבר לא יכולים להסתתר מאחורי שורות ואותיות קטנות. פשטות, הגינות ושקיפות, הן מילות מפתח גם כאשר האמת קשה.

 

הצרכן כיום, יותר מתמיד, מחפש הוגנות. הרצון הזה בא לידי ביטוי בכל אחת מההתקשרויות הצרכניות עם נותני שירותים. מדובר אולי ברע הכרחי ביחסים בין מותג ולקוחות ולא רק על התנהגות בעת משבר. זה קשה. זה מפחיד. זה מצריך מאיתנו לשנות את הדרך בה אנו עושים עסקים אבל רק אלו שישכילו לשים את הקלפים על השולחן, יזכו להחזיק בלקוחות נאמנים וכל היתר, יצטרכו לחפש כל הזמן פריירים מתחלפים.

 

 

 

הכותב הינו הבעלים של חברת פרומרקט. מתוך הבלוג של יוני סער.

 

 

תגובות
התקבלו 3 תגובות
1.  טור נכון ואמיתי
2.  בתור אחד שעבד במחלקת הנוסע המתמיד של אלעל
3.  אתם באמת צריכים לשנות את הדרך -כנסו