כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
11/09/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

השבוע: בכירי פייסבוק העולמית יבקרו בכפר הצעירים של קוקה קולה

מאת: דסק חדשות 'מפיק' /
03.08.2010
/ 14:35

 

כבוד לענף. בכירי פייסבוק העולמית יגיעו בסוף השבוע לישראל, כדי ללמוד על הפעילות הדיגיטלית בכפר הצעירים "קוקה קולה וילג' שבשרון.

 

כפי שפורסם בתחילת הקיץ, השנה הוחלט בקוקה קולה ובחברת ההפקה פרומרקט, על מיתוג פעילות הקיץ השנתית כ"כפר הדיגיטלי הראשון בעולם". זאת, לאחר שהוכנסו בו שתי מערכות ממוחשבות שפותחו בחודשים האחרונים, ומתבססים על טכנולוגיה מתקדמת.

 

שתי המערכות מופעלות באמצעות צמידי RFID, המולבשים על 650 הצעירים שפוקדים את המקום בכל מחזור במהלך הקיץ.

 

המערכת הראשונה היא "מכונת לייקים" (LIKE) המאפשרת לבצע פעולות "לייק" ללא מחשב. המערכת מורכבת מ-35 עמדות ברחבי הכפר – בבריכה, בברים, בפינות היופי והזולא ועוד. הרעיון: כאשר "תושב" הכפר מעוניין להביע את שביעות רצונו מאחת הפעילויות, עליו להעביר את הצמיד במקום המצוין בעמדה (ראו צילום). באותו הרגע יישמע צפצוף קצר, שיעיד על עדכון הפעולה בדף הפייסבוק שלו ובהצבעת לייק על תמונה או וידאו המתארים את הפעילות המדוברת.

 

את הרעיון לפיתוח המערכת יזם ינון לנדנברג, מנכ"ל אידאולוג'יק. לנדנברג חשף אותו לראשונה בפסטיבל קאן האחרון בפני מארק צוקרברג, מייסד והבעלים של הרשת החברתית הגדולה בעולם. הלה התרשם, והורה לשלוח צוות מהנהלת הפייסבוק, כדי לבחון בשטח את פעילות המערכת. המנהל המסחרי של פייסבוק באירופה, אסיה והמזרח התיכון, מארק קוואן, יעמוד בראש המשלחת. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

המערכת השנייה עושה שימוש באותם צמידים, והופכת אותם לארנקים קטנים. בשנים שעברו, מספרים מארגני הכפר, חולקו למבקרים כרטיסיות קרטון, באמצעותן ניתן היה לקבל פחיות משקה, מגבות ומשחקים שונים.

 

"איבוד הכרטיסיות, הבלאי והניסיונות המרובים לזייף אותן, הביאו להחלפתן בתג 'שעון' הצמוד על היד", ציינו בהפקה. "בכל עמדה בה מחלקים פחיות או מגבות, קיימת מערכת ממוחשבת, כאשר בהעברת התג עליה רואה הדייל את שם המבקר, את הפריטים הקיימים ברשותו ואת מספר הפחיות שלהן הוא זכאי.

 

שתי המערכות פותחו בחברת עפר לשם, המתמחה בפתרונות טכנולוגיים-קריאטיביים לאירועים ולקידום מכירות. ציוד ה-RFID לפרויקט סופק על-ידי חברת לוג'י-טק. תקציב שני הפרויקטים מוערך במאות אלפי שקלים.  

 

 

 

 

הפקה: פרומרקט

ייזום מכונת "לייק": אידאולוג'יק

פיתוח: עפר לשם

אספקת ציוד: לוג'י טק

לקוח: קוקה קולה

 

 

תגובות
התקבלו 3 תגובות
1.  אין עופר אתה תותח !!!
2.  אין גבול לדמיון
3.  צל"ש