כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
28/09/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

ההומואים ממתגים את תל-אביב: קמפיין ראשון לתיירות גאה מאירופה

מאת: דסק חדשות 'מפיק' /
26.07.2010
/ 10:07

הקהילה ההומו-לסבית ועמותת התיירות של עיריית תל-אביב החלו השבוע בקמפיין למיתוג העיר כמוקד לתיירות, בקרב חברי הקהילה בגרמניה ובצרפת.

 

זהו הקמפיין הראשון, אותו ממנים משרד התיירות, התאחדות המלונות בתל—אביב ואגודת הלהט"ב (לסביות, הומואים, טרנסג'נדרים וביסקסואליים) בישראל.

 

ביעדי הקמפיין נכללים מיתוג העיר; התמודדות עם החסמים לחופשה בישראל; הבלטת יתרונותיה של העיר; ועידוד כניסת תיירים.

 

התייר הגאה נחשב לבעל אמצעים וממון, ומקציב לחופשתו סכום ממוצע של כ-2,000 דולר. הוא יוצא לחופשה בערים, ולא במדינות (בברלין – ולא בגרמניה, למשל) בעיקר בין החודשים מאי עד ספטמבר. 74 אחוזים מתוכם גברים, 21 אחוז הם נשים והשאר משפחות. גילו הממוצע של התייר ההומו נע סביב ה-40.

 

קמפיין גייז

סלוגן הקמפיין, באירוע ההשקה (צילום: יוסי חטב)

 

מהמחקר המקיף אותו ערכה הקהילה ועמותת התיירות בטרם ההחלטה על אסטרטגיית הקמפיין, עלה נתון מוזר. ישראל מתמודדת על התייר הגאה באותה ישורת יחד עם יוון, תורכיה, מצרים, תוניסיה ומרוקו, ואילו תל-אביב נמצאת באותה שורה עם איסטנבול, קהיר (!) ודובאי, מבחינת סדרי העדיפויות של התייר ההומוסקסואל.

 

אסטרטגיית הקמפיין מזכירה קלישאה חבוטה מז'אנר הבגידות: "זה לא מה שחשבת". במילים אחרות: מה שחשבתם על ישראל, אינו מאפיין את תל-אביב. "הגיי הישראלי שונה לחלוטין ממה שאתם יודעים על הישראלים בכלל". ניסיון בידול תדמיתי, והפרדה מוחלטת מסממנים של דת, מיליטריזם, עצבים וקוצר רוח.

 

התקציב העומד לרשות אנשי הקמפיין: 340 אלף שקל. חשיפתו בוצעה בשבוע שעבר באירוע ההשקה בבר "וייס" שבדרום תל-אביב.

 

 

תגובות
התקבלו 2 תגובות
1.  ישראל מתמודדת על התייר הגאה באותה ישורת יחד עם יוון, תורכיה, מצרים, תוניסיה ומרוקו, ואילו תל-אביב נמצאת באותה שורה עם איסטנבול, קהיר (!) ודובאי.
2.  המתחרות של תל אביב ושל ישראל הן המדינות הללו. מה לא ברור?