כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
13/08/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

זווית אישית: הכוח שבסינרגיה

מאת: אלי סבג /
25.07.2010
/ 11:59

עידן המדיה הדיגיטלית יצרה מומחים בתחום ואיתה את הבעיה כי רוב אנשי המדיה הדיגיטאלית אינם אנשי שיווק מסורתיים היודעים לייצר מטריה שיווקית מלאה.

 

 

הבעיה צפה בחברות בינוניות ומעלה אשר שילוב בין ערוצי השיווק הינו חובה עבורן לחשיפה מלאה, גם בערוצי הBtoB  וגם בערוצי ה BtoC. השילוב בין ערוצי השיווק השונים יוצר סינרגיה שיווקית מלאה אל מול הצרכנים.

גם במדיה הדיגיטאלית קיימים ערוצי שיווק רבים המקרבים את המוצר לאוכלוסיית היעד, אך שוב - לאנשי המדיה הדיגיטאלית חייבת להיות היכולת לנתח ולפלח שוק/אוכלוסיית יעד טרם פתיחת קמפיין שיווקי דיגיטאלי.


סינרגיה בהופעה

 

תוכנית שיווקית של חברה חייבת להיות מורכבת מסינרגיה של  ערוצי השיווק השונים, ושימוש בכלים אלו חייב להישמר לאורך זמן. קיזוז בערוץ שיווקי עלול לגרום לאיבוד חתך אוכלוסיה של ערוץ זה, דבר אשר יכול לפגוע בחברה.


דווקא היום, כאשר העולם הדיגיטאלי הרחיב את אופציות המרקום של חברות, על מנהל השיווק, בשילוב עם מנהל המדיה, ליידע את אוכלוסיית המדיה הדיגיטאלית כי ישנן דרכים אחרות להתעדכן ולקבל מידע שיווקי.


אין חובה כי מנהל המדיה יהיה איש שיווק וידע את כל רזי התורה. אך זה יהיה משכיל מצידו להכיר בתוכן הבסיסי בשיווק ולא להימנע משילוב מנהל שיווק מסורתי, פעולה אשר בסופו של דבר תועיל גם למנהל המדיה ברכישת קהל יעד שיגיע ממדיות אחרות.


לכלי התקשורת המסורתיים יש קבלות

 

האחריות על הנושא מוטלת בעיקרה על מנהל/סמנכ"ל השיווק שניהול המדיה הדיגיטאלית באחריותו. שילוב בין אמצעי המדיה ואי זניחה של ערוץ שיווק תיצור סינרגיה וערך מוסף אדיר בטווח הארוך. צריך לזכור כי היום הפייסבוק הוא ערוץ חשוב ומחר יגיע אתר אחר, אך הטלוויזיה / רדיו / עיתונות הוכיחו את עצמם במשך עשרות שנים ולכן לא ניתן להזניחם בשום אופן גם כשנידמה כי החלופות חזקות יותר.

 

צריך להבין כי מיצוי כל ערוצי השיווק בתמהיל הינו הכרחי , שימור אותו תמהיל יוצר מיתוג אמין אשר מחזק את עמדת החברה אל מול המתחרים וקהל היעד .

 

 

 

הכותב הוא מנהל תחום שיווק ומכירות בחברה אמריקאית בינלאומית.

 

תגובות
אין תגובות למאמר