כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
13/08/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

זווית אישית: דולרים לא גדלים על העצים

מאת: עדי פלאוט /
14.03.2010
/ 9:00

דולרים לא גדלים על העצים

 

איך מגדילים את הרווחים ללא שינוי בנפח העבודה?


אפשר להרוויח הרבה יותר מעבודה עם שקלים. לאלה שעדיין חסידי שיטת החיוב בדולרים, כדאי לשים לב.

 

הכל מתחיל מבעיה נפוצה בעסקים - העסק מגלגל מחזורים ממש יפים, יש לו לקוחות קבועים ולקוחות חדשים, יש התרחבות, כולם עובדים קשה ובנאמנות - אבל בסוף החודש, אחרי שבעל העסק משלם לכולם את הנתח שלהם ב"עוגה", הוא לוקח הביתה משכורת של אדם שכיר ולא שכיר בעמדה בכירה.

 

הבעיה טמונה בשיטת חיוב המבוססת על הדולר. שיטת חיוב דולרית נפוצה מאד בישראל ויהיה זה לשחוט פרה קדושה לומר שבשיטה הזו טמונה בעיית רווחיות.

 

את הבעיה עם העבודה בדולרים אפשר להפוך ליתרון פיננסי ולהרוויח הרבה יותר ועם אותה כמות עבודה.

 

ההתייחסות לדולר היא בעיקר בעקבות הירידות המשמעותיות שהיו לו בשנתיים האחרונות, אך גם כאשר הדולר חזק הדבר הבא יהיה נכון.

 

הנתון העיקרי והמכריע:

ישראל פועלת על בסיס שקלי.

 

משכורות לעובדים, דלק, ציוד משרדי וכו' – משולמים על בסיס שקלי.

במכולת, לעו"ד או לרו"ח, תשלום מסים וכל היתר – גם הם משולמים על בסיס שקלי ולא במטבע אחר.

לכן, כאשר גובים על בסיס דולרי, יוצרים למעשה מערכת תמחור כפולה.

 

זה יוצר בלבול – שלא לדבר על חוסר היציבות של הדולר, שהמחיש לנו כמו תמיד לא לסמוך על גורמים חיצוניים, שאינם בשליטתנו.

 

הדבר שנכון לעשות יהיה שינוי המדיניות ומעבר לשימוש בתמחור שקלי. כדי להשתכנע ששינוי כזה הוא כדאי, העסק האחרון שבו יושם הליך זה הרוויח כמאה אלף ₪ לפני מס.

 

בנוסף, בגלל ירידת ערך הדולר בישראל באופן כללי, המחיר השקלי לא היה זהה למחיר הדולרי אלא יעלה ויותאם למחיר השקלי הריאלי למוצרים ולשירותים.

 

עבור כל עסק שינוי מין הסוג הזה יהיה עניין רציני שכרוך בתכנון נכון ובמספר פעולות לביצוע. 

 

ישנם כמה חששות המופיעים בדרך כלל כשמדובר בשינוי כזה כמו ההתנגדות מצד הלקוחות מאחר וזו השיטה המקובלת בתחומו וכתוצאה מכך אובדן לקוחות.

 

כל עוד הפעולה תבוצע בצורה מבוקרת וחכמה לא צפוי להתרחש שום נזק לעסק.

השלב הראשון יהיה לחלק את הלקוחות לשלוש קבוצות:

1. לקוחות שמביאים רווח גבוה ובדרך כלל לא עושים בעיות

2. לקוחות שלא מביאים רווח משמעותי, אבל הם לקוחות טובים

3. לקוחות בעייתיים.

 

מתחילים את הפעולה עם הקבוצה השנייה. כל אחד מהלקוחות מקבל מסר אישי, עם פירוט על שינוי המדיניות ומעבר לשימוש בתמחור שקלי.


הקבוצה השנייה שתיכנס לתכנית תהייה דווקא הלקוחות הבעייתיים מהקבוצה השלישית.  יהיה כאן צורך בהסברה וטיפול טוב ואישי בכל לקוח, אך לבסוף ייושר הקו והלקוחות יתאימו עצמם למדיניות החדשה ולמחיר החדש.


הקבוצה הראשונה תהייה האחרונה, קבוצת הלקוחות האיכותיים. בקבוצה הזאת הכל מתנהל נהדר ונכנס כסף רב משם, לפיכך יש צורך ברגישות כדי לא ליצור שינויים שיזעזעו את מה שכבר עובד מצוין. מומלץ להטמיע מעבר הדרגתי ועדין בקבוצה הזאת.


בשורה התחתונה: המעבר לחיובים שקליים יעלה וייצב את המחירים וכתוצאה מכך ניתן לצפות לעלייה במחזור ואם התהליך נעשה כשורה לא יהיה כל אובדן לקוחות ורק הפתעה נעימה של יותר הכנסות.

 

 

 

 

הכותב הינו מנכ"ל ובעלים של קבוצת קומליין - חברת החזקות וניהול עסקי.

 

 

תגובות
אין תגובות למאמר