כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
23/08/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

EXPO VIEW - מדור התערוכות: ליווי יחסי-ציבור לתערוכה

מאת: אופיר שפיגל /
01.12.2009
/ 9:25

 

תערוכה מקצועית היא מיקום מצויין עבור הארגון  להיפגש עם קהלי היעד שלו, ליצור בנק לקוחות פוטנציאליים ולחזק קשרים עם לקוחות קיימים..

 

למשרד יחסי ציבור יכולה להיות תרומה משמעותית להצלחת החברה בתערוכה ולשם כך יש לערב את אנשי יחסי הציבור כבר בשלבים הראשונים של ההיערכות לתערוכה ולהיעזר בהם לכל אורך ההכנות.

 

 

 

הגדרת יעדים

 

השלב הראשון והחשוב ביותר הוא מיפוי ואפיון המטרות - חשוב  לאפיין יחד את מטרות התערוכה וכיצד יכולים יחסי ציבור לסייע להשגת מטרות אלו, יש להגדיר את היעדים הרצויים להשגה כתוצאה מההשתתפות בתערוכה ולהכין את החומרים הרלוונטיים להשגת יעדים אלה.

 

מומלץ לחשוב על מוצר או שירות או בשורה חדשים שיחשפו לראשונה בתערוכה ויוצגו למבקרים ולאנשי מקצוע בתחום. במידה והוחלט לקיים השקה יש להכין מערך לוגיסטי לקיימה, החל באמצעי הגברה, דרך הכנת תצוגה ודוגמאות ויזואליות, הזמנת כיבוד מתאים ועד לדפי מידע מודפסים או דיגיטליים לגיבוי ההשקה.

 

יש לתזמן את ההודעות לעיתונות סביב התערוכה על מנת שהמוצרים שיחשפו בתערוכה יתפרסמו בעיתונות המקצועית המיועדת להתפרסם בתערוכה ולדאוג כי פרסומים אלו יוצגו בביתן החברה במהלך התערוכה.

 

במידת הצורך יפעל משרד היח"צ לזימון עיתונאים רלוונטיים לתערוכה ויוודא שכתבים הנמצאים במקום יגיעו לביתן החברה להיכרות עם אנשי מפתח.

 

 

 

תיק תקשורת

 

לקראת בואם של העיתונאים מומלץ להכין "תיק עיתונות" בדיוק כמו לפני כל פגישה עם עיתונאי ולהתייחס למפגש עם עיתונאי שהוזמן או עיתונאי שהגיע "במקרה" כמו לכל פגישה.

 

היות וסביר כי משרד יחסי הציבור לא יוכל ללוות אתכם במשך כל ימי התערוכה, מומלץ לעדכן את העובדים בביתן כי עיתונאי המגיע יופנה לאדם אחד המוסמך לקיים את הקשר עם התקשורת וכי יהיה בדוכן תיק עיתונות רלוונטי הניתן למסירה. תיק העיתונות צריך לכלול, מלבד חומרי הרקע הכלליים, על החברה גם את החומר הנוגע למוצר החדש שייחשף בתערוכה.

 

במהלך התערוכה יש למלא דפי לידים למעקב ויצירת קשר עתידי עם מבקרי התערוכה, תוך מיפוי לקוחות פוטנציאליים, שותפים עסקיים, משקיעים וכד'.

 

לאחר סיום התערוכה יש לדאוג ולהכין הודעות ותמונות לכלי התקשורת הרלוונטיים שלא שלחו עיתונאי לסיקור התערוכה, העיתונאי צריך לקבל חומר כללי על התערוכה וכמובן חומר נוסף על החברה ועל מוצריה.

 

בהצלחה בתערוכה!

 

 

 

 

הכותב הינו מנכ"ל "אופיר שפיגל תקשורת וקשרי ממשל" 

 

 

 

תגובות
אין תגובות למאמר