כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
26/10/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

כיצד תגרמו לספונסרים לעמוד בתור לתערוכת אמנות?

מאת: רונית צוויג /
29.11.2009
/ 9:22

"לפני כמה ימים נפתחה תערוכת צילום אורבנית חתרנית של הצלמת דפנה טלמון. זו הייתה תערוכה שונה בנוף הגלריות ובעיקר מאד מוצלחת, כזו שעניינה לא רק חובבי אומנות מושבעים אלא גם את הקהל הרחב שרקד מחוץ לגלריה כל הלילה וגם כמה מותגים שהשכילו לעלות על הטרנד. 

 

אז מה הפך את התערוכה הזו לכל כך שווה ?  במילה אחת: הקונספט. בכמה מילים: טלמון היא אחת הדוגמאות העכשוויות (והיותר מוצלחות לדעתי) לאיך יוצרים באזז מעולה באמצעות אומנות ובעיקר, איך מותגים יכולים למצוא את הדרך ללב של קהל שלהם באופן יצירתי ומקורי. 

 

מה היא עשתה ת'כלס?  הפרויקט החל לפני שנתיים ברכישת משקפי ראייה גדולים במיוחד של המותג  OLIVER PEOPLE'S (נו מכירים? המשקפיים המרובעות הגדולות כמו של דרו קארי). המשקפיים כמובן עוררו הרבה תגובות, וכשאנשים החלו לבקש למדוד אותם פעם אחרי פעם אחרי פעם... טלמון הבינה שהיא עלתה על משהו טוב, התחילה לצלם את כולם, ומאז לא הפסיקה. אחרי שאספה למעלה מ - 1000 מצולמים ! (רבים מהם סלבריטאים שהיו מוכנים פשוט להצטלם ולפרגן כמו יאיר לפיד, אביב גפן, רומי אבולעפיה ואחרים) והעלתה לאינטרנט, עבר הפרויקט לשלב הבא והחשוב שלו – הפקת תערוכה. כמו אומנים רבים וטובים אחרים בארץ, טלמון הייתה חייבת לגייס משאבים. היא הבינה שהדרך היחידה לעשות זאת, היא לפנות לחברות ואנשים בעלי יכולת ואינטרס להשקיע.

 

ואז זה קרה. יהושע קסטיאל התאהב בקונספט ומשפחת מעצבי העל אירחה את התערוכה בגלריה המפוארת שלה. ניופאן תרמו פלזמות איכותיות, אופטיק דורון מיהרו לקחת חסות ולתרום את חלקם, שוופס וסן בנדטו במשקאות, בר היין האיני החדש באלכוהול, המעדנייה, הדיג'יי, חברת מוצרים דיגיטלים חברת דפוס ומי לא?! פשוט מיהרו להצטרף כי הם הבינו ששווה להם לקחת חלק בפרויקט המיוחד הזה. והם צדקו. לערב הפתיחה הגיעו אלפי אנשים, ביניהם עיתונאים, סלבים, בלוגרים מפורסמים, ברנז'ה תל אביבית וכו'. התערוכה ייצרה הרבה חשיפה ובאזז בלי מפעל פרסום ויח"צ מאחוריה, פשוט כי התוכן היה מעניין, דיבר אל הקהל ומשך אותו. כולם יצאו נשכרים, האומנית, הקהל וכמובן המותגים שקיבלו חשיפה תדמיתית ראויה. 

 

כמה ימים אחרי הבאזז וההצלחה, יצא לי לדבר עם כמה אנשי שיווק, הפקה ויח"צ שהתחרטו שלא לקחו חלק בפרויקט, חלקם רמזו בדיעבד שהיו מוכנים להעניק חסות ראשית... ובצדק. בעולם בו צריך להמציא בכל פעם מחדש גירויים חזקים עבור הצרכן (כן כן עונה חדשה ופריקית במיוחד של "האח הגדול" התחילה), אומנים הם בין הבודדים שבאמת ממציאים את עצמם מחדש בכל פעם ואין סוף לרעיונות יוצאי הדופן. "

 

 

 

תגובת המדור

(למדור קצת קשה להתאפק, והוא מגיב בפסקה אחרונה: "הפרדת רשויות" בין אמנות למסחור היא כורח המציאות למי שתרבות - להבדיל מתרבות המונים - עומדת בראש מעייניו. במקרה המדובר, תרשו לי להניח שאילמלא שיתוף הפעולה של הסלבס, מלאכת גיוס המממנים והתומכים האחרים הייתה - בלשון המעטה - מורכבת יותר. הוא הדין לגבי ה"באזז" שיצרה).

 

 

רונית צוויג

אמנות בלי למות. צוויג

 

 

 

(מתוך הבלוג של רונית צוויג, "באזז אנד ארט הפקות", ברשת החברתית דה מרקר קפה).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תגובות
אין תגובות למאמר