כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
23/08/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

EXPO VIEW - מדור התערוכות: מדוע הישראלים מקנאים בגרמנים?

מאת: יצחק שלו /
17.11.2009
/ 9:40

מדוע ראשי ערים בישראל מתקנאים בעמיתיהם בגרמניה? 

 

מדברים הרבה על כך שתערוכות בינלאומיות תורמות לכלכלה של המדינה המארחת. אומרים שערים רבות בגרמניה, בהן מתקיימות תערוכות בינלאומיות, חיות מהתערוכות. יש החושבים כי זו הגזמה לחשוב שאם נוטלים מעיר מסוימת את התערוכות, הכלכלה המקומית תתמוטט.

 

הנתונים שפורסו על ידי האיגוד הגרמני של התערוכות בנובמבר 2009, המסכמים 5 שנים של תערוכות (2004 – 2008 ) לא רק שאינם מפריכים את מה שנאמר, אלא מחזקים אותם.

 

חשוב שראשי ערים בישראל, במיוחד תל אביב (שהיא עיר תאומה לעיר קלן בגרמניה) וחיפה

( שהיא עיר תאומה לעיר דיסלדורף בגרמניה), ילמדו את הנתונים ויעשו מעשה כדי לחזק את התערוכות בישראל.

 

נכון אין דין גרמניה כדין ישראל, אבל בכל זאת אפשר לחלום.

 

23.5 מיליארד יורו בשנה

 

 

להלן הנתונים:

 

ההכנסה השנתית מתערוכות בגרמניה נאמדת ב – 23.5 מיליארד יורו.

מתוך סכום זה, מס ההכנסה בגרמניה נהנה מ – 3.8 מיליארד יורו בשנה

226 אלף איש מועסקים בצורה ישירה בתעשיית התערוכות בגרמניה.

 

החלוקה הפנימית של ההכנסות מאלפת:

 

הכנסה ממציגים

 

מציגים מכל העולם תורמים להכנסה סך של 7.8 מיליארד יורו. מתוך זה 30.8 אחוזים מהווים הוצאה עבור ביתני התצוגה וכל הקשור בהם ( הכנסה של מעצבי התערוכות וקבלני הביצוע), 27.7 אחוז תשלום עבור שכירת השטח ( הכנסה למארגני התערוכות) ו - 12.6 אחוזים עבור שירותי הארחה (הכנסה של בתי המלון והצימרים). כל השאר מתחלק בין נותני שירותים שונים כמו מסעדות, מוניות, כ"א וכד'.

 

הכנסה ממבקרים

 

המבקרים הפוקדים את התערוכות בגרמניה משאירים במדינה בשנה אחת 3.8 מיליארד יורו.

מתוך זה, 23 אחוז מיועדים לבתי מלון וצימרים ו - 20.9 אחוז למסעדות ורכישות בחנויות.  22.5 אחוזים מוצאים על טיסות, מוניות ותחבורה.

 

השקעות של מרכזי התערוכות

 

ראינו כי הכנסות מרכזי התערוכות מסתכמות בכ– 2 מיליארד יורו. סכום של 400 מיליון יורו מתוך ההכנסה הזו מושקע מדי שנה בחזרה בשיפוצים ובהשבחה של המבנים והשירותים במרכזי התערוכות, בגישה, חנייה וכד'.

 

השפעה על הקהילה והמסחר

 

ציינו כי 226 אלף איש מתושבי הערים בהן מתקיימות תערוכות בינלאומיות מועסקים סביבן. מתוכם, 117 אלף מועסקים ישירות בתעשייה זו, 52 אלף איש עסוקים במתן שירותים, כמו תחבורה, מסחר, מלונאות וכד' למציגים ולמבקרים ו-47 אלף איש עסוקים בייצור מה שהמציגים והמבקרים צורכים. כולם נהנים.

 

הנה כי כן, מה שנותר לראשי הערים הגדולות בישראל הוא ללמוד את הנתונים, לנגב את הדמעות ולהמשיך הלאה עם שאר השירותים לאזרחי העיר.

 

 

 

הכותב הינו מבעלי החברות שבל תערוכות ואיטקס

 

 

תגובות
אין תגובות למאמר