כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
13/08/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

מדברים גלויות

מאת: דסק חדשות 'מפיק' /
13.10.2009
/ 11:10

בשנות ה-80, כשרצינו לפנות לטלוויזיה או לרדיו, התבקשנו לעשות זאת "על-גבי גלויות בלבד".

 

כיום, בעידן המסרונים, הטוויטר והפייסבוק, הבקשה הזאת נשמעת מגוחכת ושייכת לדור נפילים אי שם בהיסטוריה. אבל מי שחשב שהגלויות ייעלמו לחלוטין, טעה. אמנם משתמשים בהן היום הרבה פחות למשלוח, אבל הגלויות שינו את ייעודן והפכו לכלי שיווקי לכל דבר.

 

לראיה, סקר TGI שנערך לבקשת חברת "הגלויה של שלי" במחצית הראשונה של 2009, מצביע על עלייה בחשיפה לגלויות כמדיום פרסומי וכאלמנט לאיסוף אישי בקרב הציבור הישראלי.

 

למרות שהסקר מוזמן על-ידי חברה המתמחה בפרסום במוקדי בילוי באמצעות גלויות ויש לקחת את ממצאיו בערבון מוגבל, יש בו כדי להצביע על כיוונים מסוימים. לפי הממצאים, כ-60 אחוז מהנשאלים בסקר אספו בתקופה המדוברת גלויות ממתקני החברה. במספרים מדובר על כ-2 מיליון איש שנחשפו ל"הגלויה של שלי" בתדירויות שונות.

 

57 אחוזים מהנחשפים הללו לקחו גלויות מהמתקנים, בעוד 41 אחוז מתוך אלה שלקחו את הגלויות גם הציצו במסר שכתוב עליהן. כ-19 אחוז הביאו את הגלויה לשולחן במקום הבילוי והראו לחבריהם, ו-11.5 אחוזים אספו את הגלויה עבור חברים שהפרסום היה רלוונטי עבורם.

 

28% מתוך הלקוחות שהביטו בגלויה התעניינו במוצר ובשירות בעקבות המפגש עם הגלויה. 44% מתוך האנשים שנחשפו ולקחו את הגלויה, התעניינו בשירות ובמוצר בעקבות המפגש עם הגלויה. כ-50% מאלו שנחשפו ולקחו טענו כי הפרסום בגלויה השפיע עליהם לרצות לנסות את המוצר.


 

"חיבור בין ארט, קריאייטיב, הומור ורגש"

בקרב צעירים אקדמאים ובעלי הכנסה מעל הממוצע מכל רחבי הארץ שיעור החשיפה לגלויה עומד על 57.7% ו-64% מגילאי 35-25. מרביתם (50.4%) הם גם אלה שנחשפים למדיה בתדירות גבוהה במיוחד (מספר פעמים בשבוע). יותר מ-60% מבין האקדמאים ו-61% מקרב בעלי ההכנסה שמעל לממוצע נחשפים ל"הגלויה של שלי".

שלי רוקח
, המייסדת והבעלים של "הגלויה של שלי": "בכל גלויה שלנו ישנו חיבור בין ארט מדויק, קריאייטיב מושחז, שנינות, הומור ורגש. כך הגלויה אינה נתפסת כאגרסיבית או מאיימת אלא יוצרת מפגש רגשי ואסתטי עם הלקוח שגורם לו לקחת את הגלויה למרחב הפרטי שלו- הביתה, למקום העבודה, או להעביר אותה לחברים. להבדיל מקמפיין טלוויזיה או אינטרנט זמן המדף של הגלויה ארוך יותר ומגיע לתוך המרחב הפרטי של הציבור - ותלוי על המקרר שלהם לאורך זמן".

 

 

תגובות
אין תגובות למאמר