כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
11/09/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

40 שנה להיווסדה: טעם ועיצוב חדשים ל"בירה מכבי"

מאת: דסק חדשות 'מפיק' /
22.09.2009
/ 10:34

אחרי לא פחות מ-40 שנה מיום היווסדה, מקבלת הבירה הישראלית "מכבי" פנים חדשות.

 

במסגרת המהלך המקיף, עוצב בקבוק הבירה מחדש על-ידי המעצב הפופולארי פיליפ בולקיה. בנוסף, פותח לה טעם חדש ועשיר יותר במאלט ובאלכוהול (5 אחוז).

 

על פיתוח הטעם החדש עבדו יחדיו בחברת "טמפו" וב"היינקן" העולמית", השותפה ב"טמפו". ההחלטה לשתף פעולה בנדון התקבלה לאחר בחינת הפוטנציאל השיווקי של המשקה בארץ.

 

אין זה סוד שרגליה של הבירה הישראלית הוותיקה נדחקו בשנים האחרונות מבחינת פלח שוק, לנוכח כניסתם של היינקן, טובורג, קרלסברג, קורונה, גינס ושאר מותגי הבירה הבינלאומיים, ואפילו מול גולדסטאר המקומית. חלק ממותגי הבירות הללו אף מגובים באירועי שיווק חוויתי תומכים, בעיקר פסטיבלים המוניים, שמסייעים למיצובם.

 

עם זאת, לבירה מכבי קהל צרכנים יציב ותיק ונאמן, בוגר ברובו, שממשיך לצרוך אותה גם כיום (11 אחוז פלח שוק). המהלך הנוכחי מהווה "יישור קו" עם הדימוי הצעיר וה"חצוף" של הבירות המתחרות שקיימות בשוק, וימים יגידו אם יצליח. 

 

בשנה החולפת עברו כמה מותגי היסטוריים ונוסטלגיים נוספים בישראל "שיפוץ" ומיתוג מחדש, דוגמת "אחווה" ו"קפה לנדוור". כעת מצטרפת לרשימה בירה "מכבי". מאז שנת 1968 נמכרו לפי דיווחי החברה מאות מיליוני בקבוקים.

 

בולקיה: "העיצוב החדש שומר על הערכים הקיימים של פשטות, ישראליות ושורשיות, וחיזוק בערכים נוספים כמו איכות וטרנדיות במטרה למשוך צרכנים חדשים למותג, תוך שמירה על הצרכנים הנאמנים הקיימים".
 
גיא צוקרמן, מנהל חטיבת הבירה בטמפו: "מדובר באחת מהפעמים הבודדות בה היינקן העולמית לוקחת חלק פעיל ובלתי נפרד בפיתוח של תוצרת מקומית. בדרך כלל היא עושה זאת רק במסגרת מחלקות המו"פ במפעלים בהולנד".

 

 

 

תגובות
אין תגובות למאמר