כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
26/10/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

EXPO VIEW - מדור התערוכות: ביקור בתערוכות בסין (ב')

מאת: בני יחזקאל /
22.09.2009
/ 10:11

חלק א' מהשבוע שעבר

 

 

 

כיצד נתכונן לתערוכה ?

ישנן תערוכות הדורשות הרשמה מוקדמת, ועל כן יש לברר מהן הדרישות מבעוד מועד על מנת להימנע מן החוויה המפוקפקת של הגעה לשווא או ניסיונות להירשם ברגע האחרון.

ההכנה לביקור בתערוכה שוב תלויה במטרת הביקור.
בביקור בתערוכות מקיפות רב נושאיות במטרה להתרשם ממגוון המוצרים בתחומים שונים מומלץ להצטייד בעגלת נסיעה לאיסוף הקטלוגים מאחר שמשקלם הרב עלול להכביד מאד על ההתרוצצות בין הדוכנים השונים.

בביקור למטרת איתור ספקים מתחום מסוים בחיפוש אחר מוצר ספציפי, מומלץ להביא דוגמאות או תמונות ומידע רב ככל האפשר על המוצר המבוקש בכדי להציג בפני הספקים. חומר ויזואלי תמיד עדיף על הסברים ארוכים ומסורבלים. מוטב אף להגיע עם נתונים מחושבים על המחיר המבוקש ועל כמויות ההזמנה הדרושות. כל אלה יסייעו לספק לנקוב במקום במחיר המדויק ביותר האפשרי.

בביקור ספקים קיימים, רצוי לברר מבעוד מועד את המיקום שלהם בתערוכה זאת על מנת לחסוך את זמן החיפוש אחר הדוכן.

דבר שאסור לשכוח בשום אופן - כאשר מגיעים לתערוכה עלינו להצטייד בכרטיסי ביקור באנגלית לחלוקה לספקים!


על כרטיס הביקור להכיל את שמך, תפקידך, שם החברה, מס טלפון ופקס, כתובת מייל ואתר אינטרנט אם קיים.


כרטיס הביקור שלך הוא את/ה ובאמצעותו יזכור אותך הספק הסיני עם תום התערוכה.

מוטב אף להצטייד במצלמה למקרים בהם המוצר הנבחר לא יופיע בקטלוג המוצרים של הספק הסיני, כך תוכל גם לזכור את המוצר לאחר התערוכה, גם לקטלג אותו אצלך ולהשוותו למוצרים אחרים ובעיקר לשלוח את התמונה חזרה לספק על מנת להזכיר ולוודא עם הספק הסיני באיזה מוצר מדובר.

טיפים נוספים: מומלץ להצטייד בנעליים נוחות מאחר ותיאלצו לשוטט שעות רבות ונעליים לא מתאימות עלולות להפוך את החוויה לסיוט לא קטן. בנוסף גם אם חם, כדאי להביא עליונית קלילה, זאת בהתחשב בעובדה שרב התערוכות מתקיימות במבנים מקורים וממוזגים עד להקפיא.

 

המפגש עם הספק הסיני

בנושא זה יש להדגיש שמאחר ומעמדה של סין כמעצמת יצוא עולה בהתמדה משנה לשנה והביקוש עולה על ההיצע, על המבקר מוטלת האחריות להרשים את הספק הסיני מולו לא פחות מאשר להתרשם ממנו.


לרב, הספק הסיני רווי הזמנות והצעות עסקיות מיבואנים מרחבי העולם וככזה יש לו היתרון לבחור את לקוחותיו בקפידה, על כן מומלץ למבקר לנהוג בספק מולו בכבוד הראוי למעמד.

 

 

כללי התנהגות בתערוכה ומול הספק הסיני

עם כניסתך לדוכן לאחר ששוטטת בין המוצרים והתרשמת, כדאי להוריד את המוצרים הנבחרים מן התצוגה על מנת שתוכל לגשת איתם ולהציגם לספק לקבלת הצעת מחיר.


על פי רב יציע לך הספק הסיני להתיישב , קבל את הצעתו גם אם לא הספקת להתרשם ממגוון המוצרים המוצג עדיין, תוכל לעשות זאת גם בישיבה. מבקרים רבים נוטים להתעלם מההצעה ולהמשיך ולהתדיין בעמידה המצטיירת בעיני הספק הסיני כזלזול בכבודו.

לאחר שהתיישבת עליך להגיש את כרטיס הביקור, הנוהל הטקסי במקרה זה מורה על הצגת הכרטיס כאשר אתה אוחז אותו בשתי בידיים כשחזית הכרטיס כלפי מעלה ומגישו לספק תוך כדי קידה קלה. הטקס הנ"ל, על אף היותו מיושן עדיין מקובל בסין. מנגד יגיש לך הספק הסיני את כרטיס הביקור שלו, לעיתים קרובות מלווה בקטלוג המוצרים/ CD.


במקרה ולא הוגש לך הקטלוג יחד עם כרטיס הביקור, כדאי לדרוש אותו מן הספק הסיני, כך בשובך תוכל לשוב ולהיזכר במוצריו ואף לבחור מוצרים נוספים מתוך הקטלוג אליהם לא התייחסת בעת שהותך בדוכן.

במקרים בהם הספק הסיני אינו מצויד בקטלוג/CD, ניתן לצלם את המוצרים ולחזור עם התמונות ולאחר התערוכה לשלוח את התמונות של המוצרים הנבחרים לספק, מאידך ניתן לרשום את מספר המוצר או תיאורו מן הספק הסיני ולבקש שישלח את תמונות המוצר בצרוף הצעת המחיר עם תום התערוכה.

כעת הגענו לשלב המשא ומתן. הנוהג הרגיל הוא להציג את עצמך ואת החברה אותה את/ה מייצג/ת, את לקוחותיך, את הפרופיל העסקי, ולהדגיש כשניתן את ניסיונך בתחום וכיו"ב על מנת שהספק יוכל להתרשם. הספק הסיני יתנהל מולך בהמשך גם בהתאם לרושם ראשוני זה-ציין בפני הספק הסיני אם זהו יבוא מסין בפעם הראשונה, ממילא הוא יגלה שאנו מבצעים יבוא מסין בפעם הראשונה די במהירות לפי תגובותינו ושאלותינו כך שעדיף להיות ישר ולא להתחכם.

הספק הסיני יתמחר בפניך כל מוצר ומוצר על פי בקשתך. בשלב זה ניתן גם להציג בפני הספק הסיני דוגמאות שהבאת עימך לתמחור. בפגישה מומלץ אף לתת הוראות בנוגע לכל שינוי המתבקש במוצר המדובר, באם זה, שינוי גודל, צבע, שינוי בעיצוב וכדומה. הסבר פנים מול פנים עם הספק הסיני תמיד עדיף על מתן הסברים בהתכתבות.

דוגמאות שאתה מביא עימך תמיד מראות שאתה רציני בקשר ל-יבוא מסין או שאתה כבר מבצע יבוא מסין.

אם יש צורך, כדאי לבקש מן הספק הסיני לשלוח דוגמאות בהתאם למוצרים שנידונו בפגישה על מנת להעריך את טיבם טרום סגירת ההזמנה.

כדאי לדון גם בכמויות ההזמנות העתידיות ובמחירי המטרה שברצונך לקבל ואף בנוגע לתנאי התשלום המקובלים עליך ועל הספק הסיני.



לא לשכוח נסענו כדי לקבל החלטה על יבוא מסין.


לכן לאחר החזרה, מומלץ לערוך סיכום בכתב של כל המוצרים והספקים שנפגשת איתם על מנת לבצע יבוא מסין.


יש לקטלג את הביקור בשני אופנים. חלק את הסיכום פעם אחת לפי ספקים-יבוא מסין ופעם שניה לפי מוצרים ?יבוא מסין.


לאחר מכן יש לעבור על כל המחירים ,התיאורים והצילומים ולרשום הערות ותזכורות.


בשלב זה ואם החלטנו לבצע יבוא מסין יש לשלוח לספקים עימם נפגשנו ועימם ברצוננו לבצע את תהליך ה-יבוא מסין תזכורת בנוגע לפגישתכם ובנוגע לסיכומים שנידונו בפגישה כולל מחירים, הזמנת דוגמאות, קבלת מחירים.


יש להתחיל את ההתכתבות במילות נימוסין ולאחר מכן לכתוב? אנו מעוניינים ב-יבוא מסין של מוצר כך וכך שראינו אצלך בתערוכה והתרשמנו לטובה.


מאחר והספק נפגש עם לקוחות רבים ובשובו הוא מוצף בבקשות מוטב לא להמתין עם התזכורת ולא להתבייש "לנדנד" לספק הסיני על מנת לקבל תשובות מהירות ולהתקדם ביעילות לכיוון השלמת העסקה.


משלב זה והלאה יש להתקדם לפי השלבים השונים שכתובים במאמרים הראשונים על יבוא מסין והתנהלות מול הספק הסיני.

 

 

 

 

הכותב הינו מנהל שיווק ופיתוח עסקי בחברת הליוס

 

 

תגובות
אין תגובות למאמר