כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
22/10/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

EXPO VIEW - מדור התערוכות: ביקור בתערוכות בסין (א')

מאת: בני יחזקאל /
15.09.2009
/ 11:10

יבוא מסין - ביקור בתערוכות בסין - חלק א'

הצעד הראשון והבסיסי שעלינו להתחיל איתו אם  ברצוננו  לבצע יבוא מסין  ואם אין לנו אנשי קשר או נציגים שאיתם אנו עובדים ביבוא מסין  הוא לבקר בתערוכה בסין וזאת לא לשם טיול אלה לשם בניית עסק המבוסס על קשרים ארוכי טווח עם ספק סיני מתאים לשם ביצוע יבוא מסין ללא בעיות.

זאת יש לזכור -כפי שבכל העולם התפתחה תרבות התערוכות והירידים כך גם בסין.הספק הסיני מחפש שווקים והתערוכה היא הדרך הקלה ביותר בשבילו למצוא שווקים חדשים ואנשי עסקים המעוניינים בייבוא מסין.

סין היא מדינה בה מתקיימות תערוכות מסחריות במגוון נושאים ומשתתפים ומציגים בהן מספר רב של יצרנים .הספק הסיני מגיעה לתערוכה מקצועית או תערוכה בתחומים שונים .


גם יבואנים ותיקים המבצעים יבוא מסין על בסיס שבועי או חודשי נוהגים לפקוד את התערוכות הנ"ל ולחפש גיבוי ל-הספק הסיני הקבוע שלהם .כך שאם אנו מתחילים ב-יבוא מסין ומחפשים את הספק הסיני אל לנו להרגיש או להיות ביישנים וחסרי ביטחון בבואנו לתערוכה כזאת.


בתערוכות אלו קל מאוד להשוות בין ספקים, בין איכויות יצור ובן מחירים. ניתן לאתר את הספק הסיני ויצרנים רציניים לטווח ארוך וכן למצוא מקורות אספקה .

 

פעם בשנתיים או פעמיים בשנה

 

יבוא מסין, אפוא, טוב שיתחיל בביקור בתערוכה שכזו ואז ניתן להחליט על הספק הסיני ועל המוצר הראשון שבו נתחיל את הייבוא מסין.

מיקום התערוכות נקבע בדרך כלל על פי המסורת רבת השנים או על פי מקור המוצרים. סין כמדינה ענקית מרכזת ספקים מאותו התחום באזורים שונים זה מזה כך שלעיתים התערוכות מתקיימות הרחק ממקום היצור ולעיתים התערוכות מתקיימות באזור הייצור, זאת על מנת שלאחר הפגישה בתערוכה, יוכל הלקוח לבקר במפעל או בחדר התצוגה הסמוך ולבצע יבוא מסין בצורה מיידית.

ישנן תערוכות קבועות המתקיימות מידי שנה בתאריכים קבועים וישנן תערוכות מתחלפות.הכל לפי מידת העניין ,גודל השוק,מספר היצרנים ומספר המבקרים הצפוי.


תערוכות בהן מספר המשתתפים הוא נמוך תתקיימנה אחת לשנתיים לעיתים ותערוכות בהן מספר המציגים והמשתתפים הוא גבוה יתקיימו פעמיים בשנה.

התערוכה הקבועה המפורסמת והגדולה מכולן שהיא גם הפופולארית ביותר מוכרת כמעט לכל ישראלי ונקראת " The China Import and Export Fair " . היא מתקיימת  בעיר Guangzhou לשעבר קנטון ולכן נקראת לעיתים על-ידי המבקרים הותיקים תערוכת קנטון. המבקרים היותר חדשים מכנים אותה גוואנג'ו פייר (תערוכת גוואנג'ו ).

תערוכה זו היא תערוכה גדולה מאוד כאמור וכפי שהזכרנו מקודם תערוכה גדולה עם מספר מבקרים ענק מתקיימת פעמיים בשנה. התערוכה מתקיימת כל שנה בחודשים אפריל ואוקטובר עם סיבה מאוד מיוחדת לתאריכים אלו מלבד היותם תאריכים היסטוריים.


התערוכה מכוונת לקניינים, שבדרך כלל מתכננים את הייבוא מסין חצי שנה מראש ולכן תערוכת אוקטובר תציג בדרך כלל את מוצרי הקיץ הקרוב להזמנה החל מחודש פברואר ועד יולי ותערוכת אפריל שמתקיימת בתחילת הקיץ מיועדת להזמנות חורף.

התערוכה נמשכת עשרה ימים ומורכבת משני חלקים. החלק הראשון מתמקד במוצרי טקסטיל, שטיחים וחיפויים, הנעלה ומוצרי רפואה. החלק השני מציג מתנות וצעצועים, מוצרי פרסום, ציוד גינון, ציוד משרדי, מוצרי ספורט ועוד.


תערוכה זו חגגה את קיום התערוכה ה- 100 במספר רק לאחרונה , היא פלטפורמה מצויינת לא רק ליבואנים המתחילים אלה גם לספקים הסיניים מאחר והיא מושכת מאות אלפי מבקרים כל שנה הבאים להתרשם מן החידושים האחרונים, לאתר ספקים חדשים ולפגוש ספקים ותיקים כדי לבצע יבוא מסין.


תערוכה זו היא רק אחת מני רבות המתקיימת בסין.היא מוזכרת כאן כיוון שהיא הגדולה ביותר והכללית ביותר,המפורסמת ביותר ונקודת מוצא טובה להתחיל יבוא מסין אם לא בטוחים במה רוצים להתרכז ביבוא מסין.


לסיכום, אם ברצוננו להתרשם מן החידושים האחרונים בתחומים שונים או לשאוב רעיונות למיזמים עסקיים חדשים. מומלץ לבקר בתערוכה המפורסמת Guangzhou מאחר וזו תערוכה המקיפה טווח תחומים רחב ומגוון ובה מציגים מיטב הספקים המובילים בסין.

 

עדיפות לתערוכה קטנה וממוקדת

 

חשוב להזכיר ולציין שאם אנו יודעים בדיוק מה אנו מחפשים. בבחירת התערוכה יש לחפש תערוכה שהיא נושאית למוצר המבוקש.

 

לדוגמה, תערוכת בגדים למחפשי ביגוד לייבוא מסין. תערוכת נעליים למחפשי הנעלה ל-יבוא מסין ותערוכת תיקים ואביזרים למחפשי אביזרים לייבוא מסין.


כאשר אנו מעוניינים לבצע יבוא מסין של מוצר מסוים, העדיפות היא לבקר בתערוכה נושאית, משמע, תערוכה קטנה יותר המתמקדת בטווח מוצרים צר וממוקד. בתערוכות הנושאיות ניתן אף למצוא מספר רב יותר של ספקים ביניהם גם ספקים קטנים שאין ידם משגת להשתתף בתערוכה המקיפה ו"רעבים" לעסקים.


כי זאת יש לזכור התערוכות הגדולות מאוד יקרות ולרוב היצרנים הקטנים לא מעוניינים להסתכן בתשלום גבוה לתערוכה בלי לדעת את תוצאותיה . אבל דווקא מי שרוצה לבצע יבוא מסין אבל לא בכמויות  מחפש את היצרן או הספק הסיני הבינוני או הקטן.


 

 חלק ב' ביום שלישי הבא.

 

הכותב הינו מנהל שיווק ופיתוח עסקי בחברת הליוס

 

 

 

 

תגובות
אין תגובות למאמר